Podróże małe i duże

Podróże MAŁE I DUŻE

Nasza rodzinka, szalona rodzinka to Mama Patrycja, Tata Adam, Szymon (lat 9), Hubert (lat 6), Zuzanna (lat 3). Często nasze podróże są spontaniczne, bo przecież z dziećmi nigdy nic nie wiadomo.

Ale są też podróże planowane z różnym wyprzedzeniem. Najczęściej po prostu siadamy, w najbliższym otoczeniu szukamy czegoś ciekawego i... w drogę wink.

Magiczne podziemia

Ostatnim naszym spontanicznym wypadem była – WIELICZKA! Nasz Tato wyjeżdża w delegacje, mieliśmy okazję odwieźć go do Tarnowa. W głowie zabłysnął pomysł: a dlaczego by nie skoczyć do Wieliczki? Małe głosowanie dzieci 2 na 1 i wygrał wypad.

Wycieczka do Wieliczki z dziećmi

Było wspaniale, dzieci przeszły całą trasę. Pilnie słuchały pana i od czasu do czasu widziałam jak lizały ściany. Piękne komnaty, kręte długie korytarza i wiele cudownych wspomnień. Już wybieraliśmy się do auta, ale co nam szkodzi jeszcze pójść na wieżę solankową. Ruszyliśmy szybkim krokiem i już byliśmy na wieży widokowej. Coś cudownego.

Zwiedzamy kopalnię soli
Podróże z dziećmi - Wieliczka

Odpoczynek wśród drzew

Mamy takie swoje miejsce na piknikiTężnia Sołonka. Dookoła las, piękne fontanny, miejsce zabaw dla dzieci, tupanie boso obok ścianki solnej – tylko wolno, bo jest ślisko.

Odpoczynek podczas wycieczki z dziećmi
Zabawa na placu na świeżym powietrzu

Tam po prostu odpoczywamy, zabieramy przekąski, rozkładamy koc i... po prostu odpoczywamy.

Podróż po Polsce - miejsce na odpoczynek

Pociągiem do Łodzi

Staram otaczać siebie i dzieci ludźmi pozytywnymi. Wraz z przyjaciółką zabrałyśmy na kolejna wyprawę do Łodzi – uwaga, pociągiem. Tak, tak często z dziećmi wyruszam pociągiem. Dlaczego?

Wygoda, dzieci swobodnie chodzą, możemy zagrać w różne gry, rozwiązujemy krzyżówki, po prostu spędzamy ten czas razem. Łódź – ciekawe miasto, ulica Piotrkowska piękna.

Podróż do Łodzi z maluchem
Spacer ulicą Piotrkowską z dziećmi

Naszym celem było Oceanarium i ZOO, hmm dzieci były zachwycone więc wyprawę uważam za udaną.

Mogliby godzinami siedzieć i oglądać rekiny i rybki pływające wokół, a ja mogłabym patrzeć na nich. Podziwiać ich roześmiane buzie i radość w oczach.

BEZCENNA!

Podziwiamy zwierzęta w Oceanarium
Podróże małe i duże - Łódź
Wyjazd do Łodzi z dziećmi na urlopie

Wycieczka do Trójmiasta

Ktoś pomyśli – matka wariatka. Jak Zuza miała 5 miesięcy, wybraliśmy się pociągiem do Gdańska. Tak, długa podróż! Ale jakie atrakcje – sama podróż to było przeżycie.

Podróż pociągiem do Gdańska z rodziną
Wczasy nad polskim morzem

Na miejscu mieliśmy wynajęty piękny apartament, od razu wyruszyliśmy na zwiedzanie głównych ulic, słoneczko, Fontanna Neptun... Sama główna ulica dała nam wiele emocji. Dzieci nie mogły doczekać się zobaczenia Morza. Choć wtedy pogoda nie dopisała, to nogi były zamoczone, a wiatr rozwiewał nam włosy.

Najważniejszy był wspólny czas.

Gdańsk - zwiedzanie miasta z dziećmi
Spacer przy pięknej pogodzie
Fontanna Neptuna

Czas na Zakopane

Od Morza aż po Góry – Zakopane! Nasze dzieci weszły same nad Morskie Oko - to była ich pierwsza taka wyprawa. Widoki cudowne, zmęczenie wspaniałe, cudowne chwile. Najbardziej podobało się wejście skrótami przez las, a ja drogą z całymi bagażami.

Wycieczka na Morskie Oko
Tatry z dziećmi
Morskie Oko - wakacje w Tatrach

Dobrze, że córka jeszcze wózek chciała, to śmiało można było wszystko włożyć do wózka. Kto nie był, polecam! Następnego dnia pokusiliśmy się spróbować Term Chochołowskich. Było super, szczególnie, że rano nie było tłumów.

Relaks na basenie - atrakcja dla dzieci
Termy blisko Zakopanego
Urlop z rodziną

Oczywiście odwiedziliśmy Wielką Skocznię, Gubałówkę, Krupówki.

Zakopane latem

Góry, góry...

Krynica Zdrój – byliśmy tam dwa razy. Pierwszym razem z noclegiem, drugim razem tylko przejazdem. Odwiedziliśmy rynek w Krynicy, ale pojechaliśmy, aby zobaczyć wczesną jesień z wieży widokowej.

Jesień w Krynicy Zdrój

Cudowne przeżycie – chodzenie w koronach drzew dzieciom się podobało. Biegli, nagle zatrzymywali się i podziwiali widoki. Znów biegli i podziwiali. Wyjście na samą górę było spełnieniem naszych oczekiwań. Warte zobaczenia.

Trasa na wieżę widokową

Krynica Zdrój przyjazna dzieciom

Podziwiamy piękne widoki
Z maluchami na szczycie

Możemy polecić Karczmę Cichy Kącik, chwilę czekaliśmy na miejsce, ale cudowna obsługa, pyszne jedzenie, każdy z nas zjadł coś pysznego.

Zabytki Krynicy Zdrój

Jasna Góra - spacer z dziećmi

Czy dzieciom będzie się podobać miejsce religijne? Okazuje się, że tak – było cudownie. Spacer wokół Jasnej Góry był czymś wyjątkowym.

Choć pewnie nie rozumieją jeszcze tego miejsca, to warto było tam z nimi pojechać.

Jasna Góra z dziećmi
Wyjątkowa podróż
Na Jasnej Górze
Ważne, religijne miejsce w Polsce
Podróż z rodziną do Częstochowy

Piękno przyrody

Arboretum Bolestraszyce – o każdej porze roku piękne i każda pora roku ma swój urok. Na wiosnę wszystko kwitnie, latem jest cudownie zielono, a na jesień piękne kolory.

Masę ścieżek, które dzieci uwielbiają. Wspinają się, bawią w chowanego, podziwiamy wspólnie widoki. Tam po prostu można się wyciszyć i pozytywnie zamyślić, a dzieci spędzą czas na świeżym powietrzu (niestety nie mogę znaleźć zdjęć, lecz miejsce piękne - polecamy).

U Smoka Wawelskiego

Podróże pociągiem nie tylko dalekie – jak mamy ochotę, wsiadamy w pociąg i wyruszamy. Kolejnym naszym celem był Kraków. Spacer po rynku, oczekiwanie na zianie ogniem przez Smoka Wawelskiego. Odpoczynek, patrząc na Wisłę.

Podróże małe i duże - Kraków

W Krakowie również byliśmy w ZOO - to jest to, co dzieci lubią najbardziej. Zwierzątka, oby tylko się pokazywały.

Atrakcja dla najmłodszych - wyprawa do ZOO
Zwiedzamy z dziećmi Kraków

Podróż do dinozaurów

Kolejnym punktem jest park w Radymnie – dinozaury to coś, co uwielbiają dzieci. Chodziliśmy, Szymon czytał nazwy, a my próbowaliśmy powtarzać.

W krainie dinozaurów z rodziną
Ciekawe miejsce dla rodzin z dziećmi

Obok jest piękne jezioro. Warto zatrzymać się tam i zrobić sobie po prostu piknik, a w upalne dni ubrania dodatkowe dla dzieci się przydadzą, bo na pewno skorzystają z ochłody wodnej.

Wypoczynek nad jeziorem - podróże małe i duże

Czekoladowy raj

Sandomierz - idealne miejsce na urlop

Sandomierz. Już naszą tradycją się stało, że jeździmy co roku we wrześniu na Festiwal Czekolady do Sandomierza. Nie tylko zwiedzamy stare miasto, ale i próbujemy czekolady.

To jest atrakcja nie tylko dla dzieci, ale i dorosłych.

Festiwal Czekolady - atrakcja dla dzieci
Wycieczka rodzinna po Sandomierzu
Ciekawa atrakcja
Zwiedzamy miasto!
Co polecamy robić w Sandomierzu?
Pamiątka z Sandomierza

Nasza stolica

Są miejsca, gdzie po prostu warto wstąpić przy okazji. Byliśmy w Łodzi, dlaczego by pociągiem nie pojechać do Warszawy? I tak wpadł pomysł, żeby wyruszyć do Warszawy, naszej stolicy.

Wypad z dziećmi do Warszawy

Poszukiwanie Syrenki Warszawskiej, obejście rynku, mały posiłek. Po prostu iść przed siebie i nie obracać się. Dotarliśmy do pałacu, potem na Grób Nieznanego Żołnierza - udało się w tym wszystkim zobaczyć zmianę warty.

Chłopcy byli zachwyceni.

Dzień w Warszawie
Z Zamkiem w tle
Piękna pogoda w sercu Warszawy
Wizyta u prezydenta
Podziwiamy stolice
Zwiedzanie Warszawy - pomnik Syrenki

Na zamku...

Ruiny zamku – Krzyżtopór. Ruiny zawsze są dla wszystkich ciekawe. Można chodzić po różnych zakamarkach, a czasem spotkać przebranych rycerzy i zobaczyć walki.

My odwiedziliśmy Krzyżtopór. Mamy ochotę na inne tajemnicze zakamarki i to w niedługim czasie. Każdy powinien zwiedzić kilka ruin.

Ruiny zamku z dziećmi
Zwiedzamy Krzyżtopór
Podróże po polskich zabytkach
Krzyżtopór - zamek w ruinie
Wycieczka na zamek z dziećmi

Zabawa w Energylandii!

Energylandia - park rozrywki dla całej rodziny. Wiem, pewnie już większość osób ją opisało, ale to jest coś naprawdę wspaniałego.

Miejsce zabawy dla całej rodziny - Energylandia

Tam można wyruszyć na cały dzień, a najlepiej na kilka, żeby zaliczyć wszystkie atrakcje. Nie było nam dane skorzystać z basenów, ale to nic straconego, może w tym przyszłym roku.

Park rozrywki przyjazny maluchom
Podróż rodzinna po Polsce
Zabawa z dzieckiem w Parku Rozrywki

Czas goni, dzieci rosną. Te chwile są bezcenne i chciałabym jak najwięcej takich chwil zdobyć. Dlatego też chcemy wziąć udział w tym konkursie. No i super byłoby wygrać!!

Mamy kilka punktów na mapie, które chętnie odwiedzimy: polskie Malediwy, poznawać kolejne ruiny zamków, zdobyć kilka szczytów. Po prostu spędzić razem czas. Mamy nadzieje, że dzięki wygranej spędzimy kolejny wspólny weekend.

Patrycja Zielińska

autorka zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs