Zamek Ryn - rodzinne atrakcje

Mazury - kraina Tysiąca Jezior i bajkowy zamek Ryn

Mazury - kraina Tysiąca Jezior i niewielka miejscowość Ryn, a tam średniowieczny, krzyżacki zamek - zamek Ryn. XIV- wieczny zamek, baszty, rycerskie zbroje, miecze. Mieliśmy zamieszkać w prawdziwym zamku! Mój syn był zachwycony, wyjeżdżając określił go "zamkiem z bajki".

Wreszcie dojechaliśmy i zobaczyliśmy zamek. Syn nie mógł uwierzyć, że naprawdę w nim zamieszka. Przenosił się właśnie w świat swoich marzeń, a to dla rodziców najpiękniejszy widok. "Czy tu naprawdę mieszkają rycerze?" - nie mógł doczekać się spotkania z nimi. Po wejściu wprawdzie ich spotkaliśmy, ale tylko stalowych, którzy pilnowali skarbu. Jednak to był dopiero przedsmak tego, co miało nas czekać wieczorem. Skarb miał w sobie coś tajemniczego - mój 4-latek już do końca pobytu codziennie się przy nim zatrzymywał i podglądał, co jest w środku :). W pokoju spotkała nas miła niespodzianka - na łóżku znaleźliśmy lizaka, kredki i kolorowanki - drobnostka, a naszego malucha bardzo ucieszyła. Pierwszy hotel, który zaskoczył nas taką niespodzianką dla dziecka.

Zwiedzamy z dzieckiem Zamek Ryn
Oglądamy rycerzy

Rycerska biesiada

To, co czekało nas wieczorem, było dla nas ogromnym i niezapomnianym przeżyciem - wybraliśmy się w niezwykłą podróż w czasie na prawdziwą średniowieczną rycerską biesiadę. Każdy z biesiadników mógł wcześniej wybrać dla siebie odpowiedni strój. W strojach mogliśmy poczuć się jak prawdziwi królowie, księżniczki - przenieśliśmy się do zupełnie innej epoki.

Mazury z dzieckiem - Zamek Ryn
Biesiadnicy w strojach

Atrakcje dla rodzin w Hotelu Zamek Ryn - biesiada

Biesiada rycerska

Rycerze w Zamku Ryn
Krzyżacy

Stroje i cała sceneria tworzyły niepowtarzalny nastrój. Widowiskowe pokazy walk - to dopiero było przeżycie. Nasz syn nawet w jednej z takich walk wziął udział.

Ryn - bierzemy udział w walce
Walka

Zwiedzanie zamku z przewodnikiem i atrakcje na niepogodę

Kolejnego dnia czekało nas zwiedzanie zamku z przewodnikiem. Mieliśmy możliwość zajrzeć do różnych zakamarków, posłuchać historii zamku, obejrzeć niezwykłe przedmioty: hełmy, topory rycerskie, miecze, stroje rycerzy i wiele innych. Lekcja historii dla małych i dużych.

W hotelu jest co robić nawet przy brzydkiej pogodzie - są 2 baseny (jeden znajduje się w podziemiach), kręgielnia, bilard i sala zabaw dostępna przez cały dzień, a w niej masa zabawek, gier planszowych. W okresie wakacyjnym animacje - najlepsze jakie do tej pory widziałam (teleturnieje, mini disco, mam talent). Syn do tej pory wspomina Panią animatorkę, ostatnio nawet mówił, że chciałby do niej jeszcze pojechać.

Atrakcje dla dzieci w Hotelu Zamek Ryn
Malowanki

Urlop z dzieckiem na Mazurach - Hotel Ryn
Gry i zabawy z animatorem

Z dzieckiem w Hotelu Zamek Ryn
Warsztaty

Przy ładnej pogodzie mamy do dyspozycji ok 200 metrów od hotelu zadbaną plażę. Pogoda nam dopisała, więc mogliśmy z niej skorzystać.

Rodzinnie na plaży przy hotelu
Zabawy w piasku

Ryn - odpoczynek na plaży

Plaża

Jezioro Ryńskie

Około 300 metrów od hotelu, nad Jeziorem Ryńskim znajduje się przystań żeglarska. Jest tu naprawdę bardzo ładnie - można wybrać się na spacer lub usiąść nad jeziorem i podziwiać piękne widoki.

Wczasy na Mazurach - Jezioro Ryńskie
Podziwiamy Jezioro Ryńskie

Do wynajęcia na jeziorze są łodzie motorowe - również skorzystaliśmy.

Rodzinne atrakcje nad Jeziorem Ryńskim
Płyniemy motorówką

Byliśmy w niesamowitej podróży w czasie na średniowiecznej biesiadzie rycerskiej. Dlatego, gdy zobaczyliśmy, że możemy również skorzystać z niesamowitej podróży po niebie - lotu balonem nad Mazurami - to nawet przez chwilę się nie zastanawialiśmy. Zarezerwowaliśmy miejsca i następnego ranka oglądaliśmy Mazury z lotu ptaka i zachwycaliśmy się tym, co pod nami. Wrażenia niezapomniane.

Przed lotem balonem
Przygotowujemy się do lotu

Mazury - lot balonem z dzieckiem
Mały zdobywca przestworzy

Podziwiamy Mazury podczas lotu
Lot balonem - atrakcja dla rodzin z dziećmi
Mazury - lecimy balonem z dzieckiem
Mazury z lotu ptaka

Cieszę się, ze trafiliśmy na to miejsce i mogliśmy spędzić w nim tak magiczne chwile. Jest to miejsce idealne na wypoczynek z dziećmi. Jest to miejsce, do którego chce się wracać.