Weekendowa wycieczka do Krakowa i Energylandii

W krainie smoka Wawelskiego i nie tylko...

A może by tak cofnąć się w czasie i odwiedzić Smoka? Zwiedzić Zamek Królewski i Sukiennice, a potem chwila relaksu w parku wodnym? Czemu nie wink?

Jest takie miejsce na mapie Polski, gdzie każdy Polak mały i duży być choć raz musi! Kraina to piękna, z cudowną historią, zapierającą dech architekturą i bardzo popularna legendą wink.

W wakacje postanowiliśmy wspólnie rodzinnie wybrać się ku przygodzie do dawnej stolicy Polski - Krakowa wink.

Nasza podróż rozpoczęła się w sobotę wczesnym rankiem, ponieważ do Krakowa, bagatela, mamy ponad 3,5 godziny drogi, a więc córeczka większość czasu przespała. Na miejscu byliśmy w granicach 8 rano. Szybko zjedliśmy prowiant, który naszykowaliśmy jeszcze w domu, a część pyszności spakowaliśmy w plecak i wyruszyliśmy ku przygodzie smile.

Pogoda nam dopisywała, słonko świeciło, a wiaterek lekko powiewał. Wręcz powiedzieć można - perfekcyjny dzień wink. Auto pozostawiliśmy z dala od Centrum miasta, a więc już na dzień doby mieliśmy rodziny spacer zapewniony wink.

Podróż w czasie na Zamku Królewskim...

Pierwszym obowiązkowym punktem zwiedzania był Zamek Królewski, który sam swoim widokiem zapiera dech w piersiach.

Wejście do kasy prowadzi pod górkę, przez bramę, i tu niestety - jak to bywa - kolejki są naprawdę niebotyczne, ale prawda jest taka, że jaka by to kolejka nie była, to warto.

Weekendowa wycieczka na zamek w Krakowie
W drodze na Wawel

My za każdym razem, gdy odwiedzamy Wawel, obieramy nową atrakcje do obejrzenia - w tym roku padło na Skarbiec Koronny i Zbrojownię, Ogrody Królewskie oraz obowiązkowo Smoczą Jamę.

Myślę, że i tak, jak na nasz okrojony czas i możliwości, było to w sam raz. Skarbiec Koronny rozpościera się na powierzchni 9 sal, w tym dwie główne. To Sala Kazimierza Wielkiego, w której można podziwiać klejnoty, medale, zastawy stołowe czy naczynia liturgiczne, a nawet szachownice po Zygmuncie III oraz Sala Jadwigi i Jagiełły, w której znajdują się najcenniejsze, pierwotne relikty Skarbca Królewskiego, w tym Szczerbiec – miecz koronacyjny królów Polski oraz miecz Zygmunta I Starego.

Podziwiamy Wawel z dziećmi
Wawel

Zwiedzając Wawel w Krakowie
Dziedziniec Wawelu

Prócz tego w Skarbcu Korony można obejrzeć przeróżne rodzaje broni, mieczy, zbroi. Następnie wyruszyliśmy w kierunku Katedry na Wawelu, gdzie naszym głównym punktem była Wieża Zygmuntowska, na której znajduje się 5 dzwonów, a wśród nich najsłynniejszy i największy dzwon Polski - Dzwon Zygmunta .

Zwiedzamy zamek polskich królów
Na Wawelu

Pod Dzwonem Zygmunta z dziećmi
Dzwon Zygmunta

Kolejnym punktem na naszej mapie zwiedzania Wawelu były ogrody królewskie, w drodze do których mogliśmy przespacerować się po całym Wawelu, jego dziedzińcu, opowiadając córeczce o przeróżnych miejscach i stylu dawnego życia.
Spacer w stronę ogrodów królewskich z dzieckiem
Dziedziniec na zewnątrz

Makieta Zamku Wawelskiego w Krakowie
Makieta Wzgórza Wawelskiego

Tu właśnie na dziedzińcu znajduje się ogromna skarbonka, do której zwiedzający wrzucają symboliczne datki, a także odlana żeliwna makieta całego zamku królewskiego, gdzie można z dziećmi zatrzymać się na chwilkę, poszukując miejsc, które się odwiedziło smile.

Ogromna skarbonka na datki
Skarbonka

Przystanek u smoka

Końcową stacją w podróży do świata królów stała się kultowa, ponadczasowa i zawsze oblegana smocza Jama, do której prowadzą strome schody wykute w jaskini, u podnóży której czeka Smok Wawelski ziejący ogniem wink.

Wizyta w smoczej Jamie podczas weekendu w Krakowie
Smok

Po zwiedzaniu Wawelu wyruszyliśmy na obiad, bo - nie ma co ukrywać - byliśmy i zmęczeni, i wyposzczeni taką podróżą.

Zwiedzanie krakowskiego rynku

Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy na spacer wokół rynku krakowskiego, gdzie mogliśmy zwiedzić słynne Sukiennice i stragany z różnymi pamiątkami, na których Ami kupiła sobie oczywiście kolejny do kolekcji magnes oraz drewnianego smoka i drewniany flet. A jakże, pamiątka z wyprawy musi być.

Rodzinny weekend w Krakowie
Sukiennice

Wokół samego głównego ryneczku mnóstwo jest atrakcji dla dzieci - są osoby, które robią ogromne bańki mydlane, czy zwierzaki z balonów.

Aleja Gwiazd niedaleko rynku z dziećmi
Aleja gwiazd

Atrakcja dla maluchów na rynku
Dorożka

Prócz tego odwiedziliśmy przepiękny Kościół Mariacki, a także byliśmy pod słynnym oknem Papieskim, pod którym gromadziła się młodzież, gdy nasz Papież odwiedzał Kraków.

Słynne okno papieskie
Okno papieskie

Wodne zabawy

A po południu czekała nas najlepsza atrakcja, zdaniem naszej córeczki - Aquapark smile. Oj tak, jest tu co robić z dziećmi!

Zabawa z dziećmi w Aqua Parku podczas pobytu w Krakowie
Aquapark

Wodne atrakcje dla rodzin z dziećmi
Zjeżdżamy z mamą

Zjeżdżalnie w Aqua Parku
No to fru!

Zjeżdżalni jest mnóstwo, jest strefa dla dzieci - tematyczna, z dużym statkiem i a’la wyspą, z dużą, szeroką zjeżdżalnią. My spędziliśmy tu 3 godziny i żałujemy, że tak krótko smile.

Atrakcja dla całej rodziny - wodny park w Krakowie
Tato, jaka jaszczurka!

Wodny statek w Aqua Parku

Statkiem ku przygodzie

Rozrywek ciąg dalszy

Kolejnego dnia zjedliśmy szybko śniadanko i wyruszyliśmy ku przygodzie dalej. Tym razem naszym kierunkiem nie był Kraków, lecz położony niedaleko niego ogromny park rozrywki Energyladnia w Zatorze, gdzie wrota do krainy zabawy dla dzieci i dorosłych stoją otworem.

Odwiedziliśmy Energylandię i totalnie na maxxxxxa się zakochaliśmy. To miejsce pełne radości i zabawy, gdzie uśmiech nie schodzi z twarzy ani na sekundę maluchom i dorosłym. Tu bawi się każdy - mały i duży.

Dla nas najfajniejsza strefą okazała się Bajkolandia, gdzie nasza córeczka mogła śmiało skorzystać z większości atrakcji i karuzel. Hitem był Roller Coaster Śmiejżelki, który mknie naprawdę szybko.

Energylandia przyjazna dzieciom
Samolotem ku marzeniom

Serce nasze skradła karuzela Sissi i przejażdzka bajecznymi konikami na niej. Były też chwilę pełne ekstremalnej jazdy na kultowych samochodzikach, czy podróż po mini Safari autkiem. A także na koniec zwiedzanie strefa ochłody w postaci Water Parku znajdującego się na terenie Energylandii.

Wodny świat Energylandii
Pluskamy się Water Parku

Weekend z dziećmi - zabawa w aqua parku

Spływ z dziećmi

Tu większość czasu pochłonęła zabawa na zjeżdżalniach, na statku pirackim, a także w nowej strefie Exotic Island. Tu naprawdę jest super. Woda cieplutka, pogoda wyśmienita, a zabawa rewelacyjna.

A na koniec na gości opuszczających park rozrywki czekała wielka parada. Energuś wraz ze wszystkimi przyjaciółmi wyszedł na dziedziniec i żegnał przybyłych gości smile.

Nasz nowy przyjaciel
Energuś

Chwila relaksu z dziećmi przy lodach
Lody dla ochłody - Energylandia

Energylandia pełna wrażeń dla dzieci
Pożegnanie Energylandii

My na pewno tu wrócimy za rok. To jest pewne smile.

Ostatnie chwile na urlopie w Krakowie