Wybierzmy się dziś w podróż

„Posłuchajcie dziś historii tej…
Każdy z nas jest inny nie ma takich samych, „
Mamą jestem ja (Paula) tata nasz to Kuba,
Zuzia przedszkolaczek i śmieszek Oskarek.
„No dalej dzieci pora na wakacje, lecę po bilety na kolejową stacje by świat lepiej poznać wybierzmy się dziś … „

Podróże nie są dla nas straszne nawet z dziećmi (syn 2 lata, córka 3,5 roku) . Jest to piękny czas spędzony wspólnie, oderwanie od codzienności i pokazanie dzieciom nowych ciekawych miejsc. Ten rok jest bardzo wyjątkowy, ale nie mogłoby się obejść bez naszych wyjazdów. Zapraszamy na wspomnienia z ferii, wakacji, a także „weekendowych” wycieczek, niektóre oklepane - ale dla dzieci całkiem nieznane, a niektóre i nas zaskoczyły smile. Z nami nie będziecie się nudzić!

Park Dinozaurów w Gołobikowej

Opowiadanie rozpoczęłam kawałkiem tekstu jednej z ulubionych bajek naszych dzieci – Dinopociąg, który był inspiracją dla pewnej wycieczki. Był piękny słoneczny dzień, urodziny Oskarka! Postanowiliśmy to popołudnie spędzić razem i zrobić dzieciom niespodziankę. Wybraliśmy się do Głobikowej, ok 40 km od Tarnowa gdzie znajduje się Park Dinozaurów (całkiem za darmo) w którym znajdziemy: diplodoka (4 tony, dł. 15m, wys. 5m, szer. 6m), triceratopsa (dł. 5m, wys. 2m), proceratozaur (9 m dł., 3,5 m wys.), pteranodona (2,5 m wys., rozpiętość skrzydeł – 3,7 m.), gallodactylus (1,4 m dł.) atakujący coelophysisa (3 m dł.) oraz 20 metrową wieże widokową i plac zabaw.

Wycieczka do Parku Dinozaurów
Park Dinozaurów w Głobikowej

Dzieci bardzo miło spędziły tam czas i mogły przenieść się razem z Bratkiem i Małą (bohaterami z bajki) w ich świat. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się, by skosztować najlepsze lody w okolicy w Pilźnie. Ohhh jaki ten dzień był wspaniały, Oskarek bardzo się cieszył z takiego prezentu i bardzo długo wspominał „prawdziwe” dinozaury.

Kraków

Będąc w tematyce „Dinopociągu” chcieliśmy się przejechać również pociągiem, wycieczka ta była całkowicie spontaniczna. Takie są najlepsze! Pojechaliśmy do Krakowa, co to było za przeżycie. Dzieci pierwszy raz w pociągu, podróż trochę się dłużyła, ale później wszystko działo się bardzo szybko. Spacer przez Rynek, gdzie czekała nas masa niespodzianek, Pani w krakowskim stroju, bryczki, fontanny i później wyczekiwany od samego początku Smok, Smok Wawelski, który zionie ogniem smile. A na koniec najlepsza na świecie gorąca i zimna czekolada w Camera Cafe! Na samą myśl o niej czuję ten smak… smile A droga powrotna również pociągiem, ale dzieci były tak padnięte, że przespały całą drogę.

Zwiedzanie Krakowa z dziećmi
Kraków - atrakcje dla dzieci

Pociąg retro

Pociągów nam mało, pewnego razu zobaczyłam, że w naszej miejscowości będzie Pociąg Retro! Coś niesamowitego, taki zabytek tego dzieciaki jeszcze nie widziały. No to jedziemy!

Oglądamy Pociąg Retro

Każdy wagon był inny, z przedziałami, siedzeniami wszystko do wyboru, lokomotywa prawdziwa, taka na węgiel. Na postoju orkiestra, taka prawdziwa, starsi Panowie przygrywali kawałki z starszych lat.

Pociąg Retro - orkiestra

Dzieci mamy bardzo muzykalne, więc nogi rwały się do tańca smile. W sumie nie wiem kto miał więcej frajdy, tatuś w lokomotywie czy dzieci smile. Warto korzystać z takich atrakcji, jest co wspominać.

Pobierowo

A teraz czas na te większe wyprawy, wakacje w tym roku rozpoczęliśmy dość wcześnie, bo już w połowie czerwca, wyjechaliśmy nad Morze, do Pobierowa. Bardzo przytulna miejscowość nad samym Morzem. Dzieci już w pierwszy dzień pokochały to miejsce, duża plaża, woda, piasek… i bardzo mało jeszcze wczasowiczów. Czego chcieć więcej!

Podróż z dziećmi nad morze

Spacerując po miasteczku znajdziemy bardzo dużo atrakcji tj.: dmuchańce, park linowy. Magiczny domek, taki dom do góry nogami, który był niesamowitym przeżyciem dla dzieci. Będąc w środku nie wiedzieli co się dzieje, chodziliśmy po suficie a wszystko było nad nami…

Domek do góry nogami w Pobierowie

Później Zuzia opowiadała wszystkim, że ona ten dom tak przewróciła, pamięta go do dziś. Można wypożyczyć hulajnogi, skutery, a także rowerki rodzinne – dzieci siedzące na przodzie czuły się bardzo dorosło i odgrywały role rodziców.

Przejażdżka rowerkami rodzinnymi

Można było trochę wspólnie po psocić! Jednak nasze drogi w tej miejscowości prowadziły do plaży, nawet już po całym dniu atrakcji warto było tam przebywać. Nie tylko dla widoku, ale również dla zdrowia smile.

Rodzinny spacer po plaży

Park Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu

Niedaleko Pobierowa, zajdziemy Park Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu, w którym są miniaturki latarni z całego kraju, bardzo się dzieciom podobały ponieważ niektóre były niewiele większe od nich.

Wycieczka z dziećmi do Parku Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu

Praktycznie w tym samym miejscu znajduje się Motylarnia, a w niej przepiękne okazy motyli, które siadają nawet na ludziach. Oczywiście znajdziemy miejsce gdzie chwile odpoczniemy i skosztujemy pyszne lody lub gofry smile.

Tatry

Z morskich opowieści przeniesiemy się w malowniczą część naszego kraju – Tatry.

W Tatrach z maluchami

Góry, góry, góry te zakątki uwielbiamy najbardziej, Najpierw sami z mężem, a teraz z dziećmi zawsze tam wracamy i odkrywamy nowe miejsca. Kiedyś wysokie szczyty, teraz Doliny, tam zawsze znajdziemy coś dla siebie nie zależnie od pogody i nastroju. Ostatnie ferie spędziliśmy w Murzasichle w Modrzewiowym Dworze, bardzo przyjazne miejsce dla dużych i małych. Znajdziemy tam salę zabaw dla dzieci, bilard, basen ze zjeżdżalnią i jacuzzi, mini siłownie, sauny oraz grotę solną! Tak znaleźliśmy miejsce w górach gdzie można było poczuć się przez chwile jak nad Morzem smile.

Podróż z dziećmi w góry

Podczas ferii organizowane były tam kuligi, które kończyły się wspólnym biesiadowaniem i pieczeniem kiełbasek. Nie do pomyślenia? Zima, śnieg, ognisko i kiełbaski… tak jest to możliwe i wyjątkowe. Było naprawdę super, dzieci uwielbiają takie rzeczy, jest to coś innego.

Dolina Kościeliska

Drugim z miejsc, gdzie jeszcze wrócimy, jest Willa Aniołówka w Kościelisku, która słynie w dużej sali zabaw z kulkami, zjeżdżalniami i innymi zabawkami dla najmłodszych. Apartamenty, które tam znajdziemy są wyposażone w aneks kuchenny, gdzie możemy przygotować sobie posiłki. Jest możliwość wypożyczenia łóżeczka turystycznego lub wózka. Willa Aniołówka znajduje się bardzo blisko Doliny Kościeliskiej (10 min pieszo) oraz Doliny Chochołowskiej (która jest troszkę dalej). Idealne szlaki dla rodzin z dziećmi, Dolinę Kościeliską przejdziemy pieszo, a nawet z wózkiem, mijając strumyki i podziwiając piękną panoramę Tatr.

Szlaki w górach z dziećmi

Dolina Chochołowska

Natomiast w Dolinę Chochołowską dodatkowo możemy wyruszyć rowerem smile. Przed wejściem na szlak jest kilka miejsc gdzie pożyczymy rowery, riksze lub foteliki dla dzieci. Bardzo mieliśmy ochotę na taką wyprawę i udało się! Był piękny słoneczny dzień wypożyczyliśmy co potrzeba i ruszyliśmy!

Tatry - wycieczka rowerowa z dziećmi

Ale frajda dzieci śpiewały, witały turystów ze swojego wypożyczonego pojazdu smile. Nawet udało im się chwile przespać smile. A rodzice dawali z siebie wszystkooo, dla pięknych widoków było warto!

Tatrzański Park Edukacyjny

Zakopane to nie tylko góry, znaleźliśmy się również pod Wielką Krokwią, a praktycznie obok niej powstał nowy Tatrzański Park Edukacyjny, a w nim… Zwierzaki które można spotkać w parku, na szlakach. Dzieci mogły nakarmić kozy, owce, które wylizywały im wszystko z rączek.

Tatrzański Park Edukacyjny - karmimy zwierzaki

Był też kącik z klockami i różnymi logicznymi grami, zabawami oraz plac zabaw.

Rodzinna podróż w Tatry
Tatry - atrakcje dla rodzin z dziećmi

Można było tam spędzić cały dzień, odbywały się prelekcje na temat zwierząt ich tresurze, a także różne pokazy. Ze zwierząt można było znaleźć jeszcze królika, lisy i różne ptaki.

Wyprawa z rodziną w Tatry

Naprawdę jest tam co robić!

Solina

Czas na koniec naszych podróży, ale na zakończenie wakacji wybraliśmy się jeszcze nad Solinę. Była piękna pogoda, więc szybkie pakowanie i jedziemy! Na miejscu duży most, jak to dzieci mówiły, czyli zapora. Po jeziorze pływało bardzo dużo rowerków wodnych, jachtów i kilka statków.

Wycieczka z dziećmi nad Solinę

Tak, tam nas jeszcze nie było! W taki gorący dzień wybierzemy się na rejs statkiem, ale frajda – kapitan zaprosił dzieci do siebie, mogli chwycić za ster!

Solina - za sterami statku

Już ze statku wyszukiwali nowych atrakcji, które czekały na nich na brzegu. Kolorowe grające kolejki, samolociki, łódki było w czym wybierać.

Atrakcje dla maluchów nad Soliną

Oczywiście nie brakło chwili plażowania i rzucania kamyków do wody – to co dzieciaki lubią najbardziej smile.

Dziękujemy za przebycie tej przygody z nami. Zapewniamy, że to jeszcze nie koniec, a dopiero początek, jesień zapowiada się piękna na pewno się jeszcze gdzieś wybierzemy! Może z Wami? smile