Atrakcje dla dzieci w Kotlinie Kłodzkiej

4 dni bez internetu :) Kotlina Kłodzka :)

Cały rok oprócz nauki, szkoły, obowiązków domowych, treningów i meczów bo mam dwóch sportowców (Kacper 12 lat i Krzysztof 10 lat) w ich ręce jest tablet, telefon lub pad od gierki.

Postanowiliśmy z mężem zabrać ich na 4-dniową wycieczkę pełną wrażeń tak by ich "wymęczyć" i by nie mieli siły i okazji skorzystania z internetu.

Nie było łatwo ich przekonać do tego i usłyszeć zgodę: "OK, jedziemy", ale się udało !!!!

Wyjechaliśmy z domu nad ranem (woj. podkarpackie) pełni chęci zdobywania wrażeń. Trasa przebiegła przez Kraków, Katowice, Nysa, Otmuchów - Jezioro Otmuchowskie. Tam zrobiliśmy kolejny odpoczynek na lody.

My nad jeziorem Otmuchowskim

Stamtąd nawigacja pokierowała nas przez Czechy do Stronia Śląskiego. W Jeseniku zrobiliśmy sobie mały piknik przy fajnej wiacie obok Wapiennika. Ślicznie odrestaurowany zabytek – Piec do wapna.

Widoki

Widoki na góry

Wapiennik - piec do wapna

Piknik pod wiatą

Kręte drogi prowadzące przez las, bez policji i opłat drogowych doprowadziły nas do Stronia Śląskiego, do naszego pensjonatu. Duży parking, pokój 4 osobowy ze śniadaniem (70 zł od osoby). Wszystko co potrzebne dla dzieci by zająć im czas: piłkarzyki, bilard, tenis stołowy, miejsce do gry w piłkę. Widoki z tarasu - boski, a jak kawa smakowała.. ach :)

A dla nas dostępny grill, altana przy których wieczorami z mężem mogliśmy posiedzieć i zrelaksować się gdy dzieci już spały.

Dzień pierwszy

Rozpakowani i najedzeni wyruszyliśmy do oddalonej od Stronia Śląskiego o 7 km Sienny. Czarna Góra Resort to kompleks wypoczynkowy, który umożliwia rozrywkę, zwiedzanie oraz adrenalinę. Parking jest bezpłatny.
W sercu Resortu jest:
Kolej linowa LuxTorpeda. Bilet rodzinny - 70 zł (góra i dół).

Luxtorpeda
Wjazd na Czarną Górę
Stefa Czystego Powietrza
Na Czarnej Górze

Czarna Góra

Widoki niesamowite. Kolejka wywozi nas na szczyt 1205 m n.p.m. Czarnej Góry. Strefa Czystego Powietrza i bezpłatne leżaki zachęcają do odpoczynku i relaksu.

Oczywiście można zakupić zdjęcie z fotoradaru za 10 zł (cała rodzinka na kolejce). Polecam, fajna pamiątka.
Czarna Żmija Alpina Coaster. Bilet: 1 zjazd - 7 zł dziecko/15 zł dorosły luz 3 zjazdy - 15 zł/30 zł dorosły.
Jest to najdłuższa w Polsce trasa o dł. 950 m, obejmuje 3 pętle. Dla dzieci frajda na całego, dla dorosłych wyzwanie.

Czarna Żmija

Czarna żmija

Park linowy Sienna

Obok zjeżdżalni jest Park linowy. Ma 14 stacji oraz 22 metrowy Most Tybetański. Bilet - 30 zł.
Po szaleństwach w Siennej udaliśmy się na pizzę "U Prezesowej" w Stroniu Śląskim. Lokal fajny, czysty, wc bezpłatne, szybka obsługa. Polecam :)

Dzień drugi

Rano śniadanie i cel - Czechy :). Po ok. 1 godz. jazdy samochodem dojechaliśmy do Dolni Morava. Ośrodek Relax & Sport. Parking bezpłatny. Bilety w kasie Chaty Marcelka, łatwa komunikacja (trochę po polsku trochę po angielsku). Pierwsza atrakcja to:

Sky Walk Ścieżka w chmurach.
Są dwie możliwości dojścia na szczyt, pieszo lub kolejka. My oczywiście kolejką - bilet w dół i w górę 990 koron ( ok. 167 zł). Prawdziwy zastrzyk adrenaliny. Kolejka wywozi nas na wysokość 1116 m n.p.m. Widoki przepiękne, nie da się opisać, brak tchu, drżenie rąk, nie wszyscy wychodzą, rezygnują ale my daliśmy radę. Chwilami czujemy się jak ptaki, wolni...

Sky Walk Ścieżka w chmurach - skróty dla dzieci
Sky Walk Ścieżka w chmurach - widoki
Sky Walk Ścieżka w chmurach -widoki

Sky Walk Ścieżka w chmurach.

Park Rozrywki

Po zejściu ze ścieżki można skorzystać z bezpłatnego wc, posilić się w barach. My mieliśmy swój prowiant, który zostawiliśmy na Park rozrywki, który znajduje się obok Sky Walk-a.
W skład parku wchodzą: Park wodny, park piaskowy, Park przygód i ogromny Mamut.
Bilet rodzinny - 760 koron (ok. 133 zł) bez limitu czasu.
Tam jest prawdziwy raj dla dzieci. Rodzice mogą odpocząć, zjeść spokojnie, skorzystać z wc i nie bać się o dzieci. My spędziliśmy tam 3 godziny.

Parki Rozrywki, Ścieżka w Chmurach
Parki Wodny

Park rozrywki przy Ścieżce w Chmurach

Jednak było mało wrażeń naszemu Krzysiowi i zgodziliśmy się by sam pojechał na Mamuciej Kolejce Górskiej. Tor bobslejowy liczy 3 km, ultraszybkie zakręty i obroty o 360 stop. Jest to druga najdłuższa kolejka w Europie. Bilet - 290 koron (ok. 49 zł).

Wracając popołudniem nasze synki spały w aucie. Zrobiliśmy zakupy w czeskim sklepie: musztarda i lentilki obowiązkowo.

Dzień Trzeci

Osada Górnicza

Ponieważ humory dzieci były nadal superowe i nikt nie tęsknił za gierkami komputerowymi, a pogoda troszkę się popsuła pojechaliśmy do Kopalni Złota w Złotym Stoku, oddalonym od Górskiej Doliny o 30 min.
W cenie biletu Srebrnego - 3 godz.: zwiedzanie kopalni, średniowiecznej osady górniczej, płukanie złota i diamentów. Bilet - 43 zł normalny/ 34 zł ulgowy. Najpierw zwiedza się osadę z przewodnikiem.

Osada Górnicza - kierat
Osada Górnicza - podkowa szczęścia
Osada Górnicza - chata kata
Osada Górnicza

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Kotlinie Kłodzkiej<<

Kopalnia Złota

Następnie trzeba podejść ok 600 m ul. Złotą do Kopalni. Tam w kasie Pani wyznacza godzinę zwiedzania kopalni wraz z przewodnikiem. Co 45 min jest wejście do kopalni. Trasa super, łatwa dla dzieci, zaskakująca z niespodziankami, troszkę zimno wiec trzeba mieć kurtkę lub ciepły sweter. Wyjazd z kopalni wagonikami.

Ponieważ zgłodnieliśmy, punk gastronomiczny jest przy Parku Linowym "Skalisko". do którego można dojechać autem. Odważny najmłodszy z naszej rodzinki bardzo chciał spróbować Tyrolki. Mógł tylko z instruktorem ale i tak to był wyczyn.
Bilet - 30 zł ( ok. 650 m długości tyrolka).
Dzień zakończyliśmy w pensjonacie przy zabawie z dziećmi w bilard :)

Dzień Czwarty

Spakowaliśmy się i ze smutkiem opuściliśmy Górska Dolinę. Nasz ostatni dzień spędziliśmy na pełnym relaksie w Parku Miniatur Minieuroland w Kłodzku.
Parking bezpłatny, duży. Bilety razem z paszportem dla dzieci, w którym maja zagadki do odszukania miniatur z całego Świata by rozwiązać rebus. Super :) Bilet rodzinny - 70 zł. Niesamowite kwiaty, muzyka, miejsca odpoczynku i spokój to atrybuty tego parku. Jest też bistro z kawą i napojami.

Z dziećmi w Minieurolandzie w Kłodzku

Nasz wypad rodzinny zakończyliśmy na super spędzonym czasie, na rozmowach i wspólnych przeżyciach. Na pokonaniu własnych słabości i lęków. Byliśmy razem a to najważniejsze.

Udało Nam się odciągnąć dzieci od cyberprzestrzeni - a to był nasz cel :)