Blog w podróży z dziećmi

W PODRÓŻY

Witam serdecznie na moim blogu.

Mam na imię Kinga i jestem szczęśliwą żoną oraz mamą dwójki dzieci – Nikodema, który ma 8 lat oraz pięcioletniej Kaliny.

W dzisiejszym wpisie pokażę Wam, gdzie warto udać się z dziećmi na wycieczki całodniowe oraz jakie miejsca odwiedzić, gdy mamy troszkę mniej czasu do dyspozycji. Miałam zamiar pisać to w kolejności od dobrych do najlepszych, ale stwierdziłam, że w każdym z tych miejsc jest coś wyjątkowego i na pewno każdy z Was znajdzie tam coś dla siebie, dlatego kolejność nie ma znaczenia wink.

ZACZYNAMY!

Muzeum zabawek i zabawy w Kielcach

W samym centrum Kielc mieści się tytułowe muzeum powstałe w 1872 roku. Na tzw. Placu Wolności mieści się duży płatny parking, który jest praktycznie pod samym wejściem do muzeum. Na małym dziedzińcu muzeum jest piękna fontanna, kilka drewnianych koników na biegunach, wielkie szachy oraz w letnie dni budka z lodami. Muzeum zwiedzimy od wtorku do niedzieli w godzinach od 9 do 17. We wtorki od godziny 13 wejście na wystawę jest bezpłatne.

Część w muzeum jest stała i zwiedza się ją około 40 minut plus pobyt w mini sali zabaw. Znajdziemy tam mnóstwo starszych i bardzo cennych zabawek. Można zobaczyć, czym bawiły się nasze babcie i ich babcie. Jedna z najstarszych tam zabawek to lalka woskowa, która pochodzi z XVIII wieku.

Muzeum organizuje również warsztaty o różnej tematyce. My z Nikodemem wybraliśmy się w czasie wakacj na warsztaty związane z Francją. Uczyliśmy się francuskich słówek, podziwialiśmy francuskie obrazy oraz dowiedzieliśmy się dużo o polsko-francuskiej bajce z 1970 roku pt. „Przygody misia Colargola”, a na samym końcu warsztatów mogliśmy stworzyć swojego misia Colargola.

Bardzo polecamy odwiedzić to miejsce, a zwłaszcza przyjść na warsztaty. W cenie jest już zwiedzanie wystawy stałej. My na pewno jeszcze nie raz odwiedzimy muzeum. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej. zapraszam do odwiedzenia ich strony internetowej:

Podróże małe i duże
Przed muzeum

Warsztaty dla dzieci - atrakcja w podróży
Muzeum - warsztaty

Rodzinne podróżowanie z atrakcjami
Muzeum - po warsztatach

Baseny Tropikalne Binkowski Resort w Kielcach

Ten basen to prawdziwe tropiki wśród lasu. Jest to naprawdę duży Aquapark, który powinien zadowolić najbardziej wymagającego brzdąca.

Nasze dzieci mogą spędzić tam cały dzień, więc polecam bilety całodniowe lub na okres 3 godzin. Dla dzieci w samym brodziku jest aż 6 zjeżdżalni. Bardzo zaskoczył i ucieszył mnie fakt, że w brodziku dla dzieci są 2 jacuzzi oraz wodne leżaki, na których możemy wypoczywać, gdy dzieci harcują. Oprócz tego są 3 zjeżdżalnie wewnętrzne 10+, dużo leżaków, rwąca rzeka, sauny, duży basen, a pośrodku niego bar z napojami. Otaczają nas prawdziwe palmy, a w upalnie dni otwierają dach nad barem. Uwielbiamy korzystać z usług basenu i choć trochę kosztuje, uważam, że raz na jakiś czas można iść i porządnie się zrelaksować oraz pobawić się w rodzinnym gronie.

Najlepiej udać się tam poza świętami i wakacjami, ponieważ bilety dużo różnią się ceną. Po dokładne ceny zerknijcie na stronę Aquaparku:

Wypoczynek w Kielcach na basenie
Binkowski Resort - zjeżdżalnia

Wodny Świat z dziećmi
Bar

Zoo „Leśne Zacisze” w Lisowie

My to ZOO staramy odwiedzać się co roku, a raz nawet wyprawialiśmy tam Kalince urodziny. Miejsce jest kameralne, mieści około 100 gatunków zwierząt, a w tygodniu jest naprawdę mało odwiedzających. W tym miejscu są również kozy i owieczki, które można karmić zakupioną w automacie karmą. Są przy nich ławeczki i huśtawka, więc można spędzić tam trochę czasu, bo zwierzątka z chęcią podchodzą pod ogrodzenie.

Gdy już obejrzycie wszystkie gatunki zwierząt, na koniec czeka dużo atrakcji dla całej rodziny.

Jest parę rusztów grillowych, z których możecie skorzystać nieodpłatnie, plac zabaw oraz małe pomieszczenie z kulkami i zjeżdżalniami dla dzieci.

Bardzo polecamy ZOO. Jest przyjemnie, można zobaczyć wiele zwierząt i nieźle się wybawić na placu. Jeżeli planujecie je odwiedzić, zerknijcie na ich stronę internetową:

Podróż do ZOO z dziećmi
ZOO - karmienie

Gdzie zabrać dzieci na wycieczkę?
ZOO

Alpaki Tulu-tulu w Koniecznie, gm. Włoszczowa

Alpaki odwiedziliśmy w te wakacje pierwszy raz i tak nam się spodobało, że za rok też tam na pewno będziemy. W cenie biletu dostajemy kubek marchewki, choć my i tak dokupiliśmy ich jeszcze z 10. Na miejscu czekają na nas przede wszystkim alpaki, sarny, owce, kozy, mnóstwo królików i wiele więcej. Do paru zwierząt można wejść za ogrodzenie i spędzić przy nich tyle czasu, ile się chce.

Dzieciom najbardziej podobało się karmienie alpak marchewką prosto z buźki do pyszczka i przebywanie wśród królików. Polecamy to miejsce jeśli lubicie być wśród zwierzątek.

Właściciele również oferują półkolonie w wakacje i można się tam wybrać od kwietnia do października. Po aktualną ofertę warto zajrzeć na ich profil na Facebooku:

Karmimy zwierzaki z dziećmi

Karmienie alpaki

Polska pełna atrakcji

Karmienie

Z króliczkiem

Królik

Farma Iluzji w Mościskach

Jest to ogromny teren do zabawy dla dorosłych i dzieci. Park ma wiele do zaoferowania: gabinet luster, strefa z dmuchańcami, różne przejażdżki na karuzeli z kaczkami i konikami, przeprawa tratwą, mini golf, latająca chata tajemnic i naprawdę wiele, wiele innych. Na samym początku naszej podróży można zauważyć lewitujący kran, z którego leci woda. Jak to jest zrobione? To już łamigłówka dla większych zuchów wink.

Na farmie macie zagwarantowaną zabawę na cały dzień, więc jeśli zdarzy się okazja, wpadajcie.

Aby lepsiej zaplanować wycieczkę, wejdźcie na ich stronę internetową:

Podróże po Polsce - dom do góry nogami

Dom

Farma Iluzji

Meble olbrzyma

Zabawa na karuzeli

Karuzela

Magiczne Ogrody w Trzciankach

Podobnie jak wyżej, jest to duży plac zabaw na świeżym powietrzu. Jednak w Ogrodach mamy przede wszystkim Mordole oraz dwa smoki, które nazywają się Zoran i Arag. Przy wejściu witają nas włochaci przyjaciele – Mordole. Przechodząc dalej, przy drzewie interaktywny skrzat opowiada, jak powstały Magiczne Ogrody. Jest plac zabaw wróżek, przejażdżka ciuchcią z bulwiakami, krasnoludzka wieża prób i park linowy.

Przy większej ilości osób pokazywane są potyczki rycerskie, a dla trochę większych dzieci jest tzw. mroczysko pełne poległych żołnierzy i właśnie tam więziony jest zły smok – Arag. Tu również można przepłynąć się na tratwach, ale zupełnie innych niż w Parku Iluzji. Na miejscu jest dużo punktów gastronomicznych, więc nie trzeba martwić się o jedzenie i można spędzić tam cały dzień zabawy. Więcej informacji szukajcie na ich stronie internetowej:

Rodzinne miejsce idealne na wczasy

Smok Zoran

Podróż tratwą

Tratwy

Magiczne Ogrody z dziećmi

Mordol

Zamek w Mosznej

Piękny zamek mieszczący się w miejscowości Moszna, który wygląda jak najprawdziwszy polski Hogwart. Sam zamek już z daleka wzbudza ogromny podziw, jest naprawdę wyniosły, piękny i magiczny. My przenocowaliśmy w zamku, ponieważ jest to również hotel. Spaliśmy w najprawdziwszej komnacie z bardzo wysokim sufitem, co dodawało iście królewskiej atmosfery. Pokój był przepiękny - można było się poczuć jak prawdziwy hrabia.

W zamku jest również oranżeria i restauracja, wiec nie trzeba się martwic o jedzenie. Do zamku należy park, w którym znajdziemy: plac zabaw dla dzieci, cmentarz Hrabiego i rodziny von Tiele-Winckler oraz multimedialną fontannę, która co godzinę daje pokaz, a wieczorem o godzinie 22 (latem) jest on najdłuższy i dodatkowo jest puszczana muzyka. Można również udać się na zwiedzanie ośmiu komnat, m.in. pokoju Hrabiego, biblioteki i Złotego Apartamentu.

Naprawdę wszystko tam bardzo nam się podobało i nawet nie muszę namawiać męża ani dzieciaków, żebyśmy tam wrócili. Jest tam pięknie, zamek ma swój niepowtarzalny klimat. Bardzo polecamy go odwiedzić.

Podaję link do strony internetowej: https://mosznazamek.pl/

Polska - odkrywamy nowe miejsca

Fontanna

Moszna - tajemniczy zamek

Zamek

Podróże z dziećmi po Polsce

Zamek i fontanna

Osiołkowo w Baszowicach

Kolejna propozycja dla rodzin uwielbiających łono natury i zwierzaki. Gospodarstwo prowadzi urzekająca rodzina. Nas akurat oprowadzała pani Ania, która od samego początku pałała dobrą energią i ciekawie opowiadała o zwyczajach osiołków. No właśnie, bo Osiołkowo to farma z osiołkami. Tam dowiemy się, skąd pochodzą osiołki, jak się nazywają, jak je odróżnić, co lubią robić i jeść. Również przejedziemy się na osiołku (dzieci do 40 kg), wygłaskamy je i nakarmimy. Całe gospodarstwo wraz z właścicielami jest cudowne. Widać, ze kochają to, co robią. Na spotkanie trzeba umawiać się indywidualnie.

Można również przespać się w ich jurcie i od samego rana oglądać osiołki przez okno. My byliśmy na spotkaniu dwugodzinnym. Wraz z panią Anią poszliśmy do zagrody osiołków i się z nimi przywitaliśmy. Osiołki są cudowne, uwielbiają być głaskane, ale trzeba pamiętać, że mogą kopnąć i stanąć na nóżkę, więc warto nawet latem mieć buty z zakrytymi palcami. Po wybraniu osiołków pani Ania ubrała je w specjalne siodła i ruszyliśmy na przejażdżkę. Potem wyczesaliśmy je, nakarmiliśmy i bardzo dużo głaskaliśmy.

Osiołkowo można odwiedzać przez cały rok. To miejsce jest wspaniałe, jak i cała okolica. Na pewno jeszcze nie raz odwiedzimy osiołki.

Na ich stronie znajdziecie numery do właścicieli, żeby umówić się na spotkanie: http://osiolkowo.pl/

Osiołkowo

Osiołek

Podróże na osiołku

Przejażdżka

Ogród Świateł w Chorzowie

Ogród odwiedziliśmy w 2022 roku i był on na terenie Legendii – wesołego miasteczka. Kupując bilety, nie wiedziałam, że oprócz świecących ozdób będą inne atrakcje, ale zostałam miło zaskoczona. Najlepiej wybrać się. gdy jest już ciemno, wtedy dekoracje najlepiej wyglądają. Oprócz świetlnej wystawy w cenie biletu mamy niektóre atrakcje wesołego miasteczka, m.in.: kręcącą się karuzelę z filiżankami, karuzelę z konikami jak z filmów, diabelski młyn i jeszcze więcej karuzel. My spędziliśmy tam cały wieczór - około 4 godzin.

Chłód w ogóle nam nie przeszkadzał, mimo, że byliśmy tam w grudniu. Było naprawdę magicznie - kilkanaście świecących ozdób daje naprawdę świetny klimat. Ogrody Świateł mają co roku inną wystawę. W roku 2023 jest to Piękna i Bestia, więc i my się wybierzemy, a może spotkamy się tam razem?

Zwiedzamy Chorzów - wycieczka rodzinna

Ogród

Ciekawe miejsce na spacer

Kotek

Podróżowanie z dziećmi

Karuzela

Centrum Bajki w Pacanowie

Pacanów kojarzy nam się z Koziołkiem Matołkiem i to właśnie on przechadza się po Centrum Bajki. Koziołek jest rewelacyjny, zabawia dorosłych i dzieci. W Centrum Bajki mamy do wyboru parę miejsc, które możemy tam odwiedzić. Pierwszym z nich jest Zaczarowany Świat. Zwiedzane trwa około godziny i w tym czasie zmniejszymy się do rozmiarów wróżek, pojedziemy pociągiem i obejrzymy kilkuminutowa bajkę sprzed lat.

Drugim punktem w centrum jest kraina Soria-Moria. Pobyt trwa tam około 40 minut i raczej jest to dla dzieci 8+, ponieważ tam trzeba rozegrać grę interaktywną i rozwiązać parę zagadek, które nie są takie łatwe wink.

Kolejnym miejscem jest mały teatr. Wchodząc do niego, zamieniamy się w krasnoludki i dlatego musimy założyć krasnoludzkie buciki. W teatrze jest około 15-minutowy spektakl, a później możemy zaznajomić się z kukłą i marionetkami. Centrum Bajki oferuje również spektakle w swoim kinie.

Naprzeciwko centrum jest park edukacyjny Akademii Bajki. Znajdziemy tam ekspozycje z komiksu Tytusa, Romka i A’tomka, park linowy, grotę solną i mały zwierzyniec. Są tam również organizowane imprezy cykliczne, a po rezerwacje i dokładne informacje wejdźcie na ich stronę internetowa:

Zwiedzanie stolicy Wielkopolski

Koziołek

Rodzinne miejsce w Poznaniu

Kukła

Warmia Park w Pluskach

Na ten hotel trafiliśmy przypadkiem, ale okazał się on strzałem w 10. Szukając miejsca na majówkę, wybraliśmy hotel Warmia****. Akurat był wtedy pakiet pobytowy i w ofercie noclegów ze śniadaniami mieliśmy również wliczone różne atrakcje, np.: zabawy z animatorami, teatrzyk oraz ognisko z goframi.

Hotel ma również salę zabaw dla dzieci, salonik gier z xboxem, bilard, gry planszowe dodatkowo w cenie noclegu są również nielimitowane wejścia do hotelowego 3-poziomowego Aquaparku. Posiada on m.in.: 5 zjeżdżalń, duży basen, brodzik dla dzieci, jacuzzi, rwącą rzekę oraz bardzo ciepłe dwa zewnętrze jacuzzi czynne cały rok. Poza tym hotel ma piękny zielony teren do grania w piłkę czy odpoczynku, plac zabaw z tyrolką i oczko wodne z rybkami. Za dodatkową opłatą można umówić się na oprowadzanie z koniem, ponieważ przy samym hotelu jest stajnia.

Warmia Park posiada również prywatne dojście do jeziora Pluszne. Jest tam pomost i mała wieża widokowa. Hotel jest bardzo przyjemny, okolica wokół również. Można tam nieźle się wybawić w Aquaparku i wypocząć na leżakach w ogrodzie. Jeżeli jesteście zainteresowani, to zobaczcie co jeszcze oferują na ich stronie internetowej:

Warmia Park
Jezioro

Wycieczka z maluchami
Wieża

Zabawa podczas podróży po Polsce
Zabawy

Wypoczynek się należy!
Basen

Bardzo dziękuję za dotrwanie do końca wpisu. Mam nadzieję, że wpadło Wam coś w oko, ponieważ jest z czego wybierać. Do zobaczenia!

Kinga Kaczmarczyk

autorka zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs