Podróże z trójką maluchów

Nasze podróże - te małe i te duże

Cześć! Jesteśmy wesołą pięcioosobową rodzinką z małej miejscowości Kamień na Podkarpaciu. Nasza wesoła kompania składa się z mamy Magdy, taty Krzyśka i trójki roześmianych i trochę szalonych BOBASÓW – Gabrysi – 4 lata, Szymona – 3 lata i najmłodszej Kingi, która w tym roku skończyła roczek. Oj, czasem dla nas, rodziców to prawdziwe wyzwanie „ogarnąć” tą wesołą gromadkę, ale dajemy radę smile.

Bardzo się kochamy i lubimy spędzać ze sobą czas. Wszyscy mamy dusze obieżyświatów, którzy lubią podejmować nowe wyzwania. Uwielbiamy wspólne podróże i poznawanie nowych miejsc, gdzie można wypocząć i zobaczyć coś nowego, przez nas jeszcze nie odkrytego. Często to są spontaniczne podróże planowane z dnia na dzień. Czasami do tych podróży przygotowujemy się wcześniej, bo musimy zarezerwować odpowiedni termin na noclegi. Zawsze jednak są to niezapomniane przeżycia, które nam w tym wszystkim towarzyszą.

Zima w hotelu SPA

W tym roku rozpoczęliśmy nasze podróże już w lutym, w czasie ferii zimowych. Zastanawialiśmy się, gdzie w te chłodne zimowe dni można wybrać się z takimi maluchami, jak nasze. Kryteriów i wymogów sporo: dwójka wymagających przedszkolaków i jeden maluszek, który dopiero opanował niełatwą sztukę siadania.

Hmmm… Mieliśmy też do wykorzystania bon turystyczny, który nie wszędzie jest honorowany, więc i tu wybór się nam trochę zawężał. Jedno wiedzieliśmy na pewno – chcemy pokazać dzieciom polskie góry. Żadne z nich jeszcze gór nie widziało. Skorzystaliśmy z podpowiedzi, jakie oferuje portal „Dzieciochatki.pl”. Portal poleciła nam znajoma, która również dużo podróżuje ze swoim malutkim synkiem. Po określeniu naszych wymogów co do odległości od domu, udogodnień dla dzieci i standardów noclegowych, nasz wybór padł na Hotel Klimek w Muszynie. Miejsce zaliczane do grupy „przyjaznych dzieciom i Rodzinie”. I tak faktycznie było.

Nasz 4-dniowy wyjazd był wspaniałą przygodą dla nas dorosłych, jak i dla dzieci. Piękna górzysta okolica, która zachwyca niepowtarzalnym klimatem i wspaniałą atmosferą pogórza Beskidu Sądeckiego. Nasz hotel to resort oferujący nie tylko usługi noclegu i wyżywienia, ale również posiada szereg atrakcji dla dzieci i dorosłych – spa w tym też spa dla dzieci, salę zabaw dla dzieci wraz zajęciami animacyjnymi, kręgielnia (nasze maluch okazały się profesjonalnymi graczami), bilard i przede wszystkim park wodny.

Atrakcje dla dzieci w hotelu - Beskidy

Kręgle w hotelu

To właśnie dla naszych dzieci była największa atrakcja całego wyjazdu. Możliwość nieograniczonego korzystania z basenów, brodzików i jacuzzi była dla nich nie lada frajdą. Radości nie było końca.

Wypoczynek z dziećmi podczas podróży
Relaks w jacuzzi
Podróż z maluchami - wypoczynek w hotelu z basenem
Rodzinne ferie zimowe - relaks w basenie

Jacuzzi dla gości

W drodze powrotnej zwiedziliśmy również położoną niedaleko Krynicę Zdrój.

Park dla małych i dużych

Kolejne miejsce, które odkryliśmy w tym roku, już latem, to park rozrywki położony niedaleko naszej miejscowości - Park rozrywkiBrzezovkakoło Kolbuszowej. Miejsce polecone przez członków rodziny, którzy zdążyli już zasmakować atrakcji, jakie oferuje ten kompleks.

Cały obszar parku jest podzielony na dwie części: park rozrywki z licznymi atrakcjami dla dzieci, wodnym placem zabaw i strefą gastronomiczną oraz park historyczny. W Parku historycznym mogliśmy zobaczyć wielkie postacie dinozaurów oraz zobaczyć jak dawniej żyli ludzie.

Podróż z trójką maluchów do świata dinozaurów

W Parku Dinozaurów

Dla naszej Gabi frajdą była drewniana krowa, którą można było samodzielnie doić.

Atrakcja dla najmłodszych w parku koło Krynicy

Uśmiech od ucha do ucha!

W parku rozrywki zaś szaleństwom nie było końca, póki starczało sił.

Park Rozrywki przyjazny maluchom
Małe dzieci w podróży - Park Rozrywki

Atrakcje dla dzieci

Można było też spotkać ulubionych bohaterów naszych pociech, m.in. Niedźwiadka z bajki o Maszy...

Podróże do świata bajkowych postaci z maluszkami

Z Niedźwiadkiem

... A także spotkać i pokarmić żywe zwierzęta.

Wycieczka do dzikich zwierząt z dziećmi
Karmimy zwierzaki w parku z dziećmi

Nasi nowi przyjaciele

A za oknem morze...

Kiedy przyszły wakacje, nasze Bobasy zabraliśmy nad przepiękne Morze Bałtyckie. Miejsce wybraliśmy również z pomocą portalu „Dzieciochatki.pl” i wybór ten padł na Hotel Astor w Jastrzębiej Górze. Miejsce wspaniałe, wręcz idealne dla dzieci, zwłaszcza dla takich maluchów jak nasze Bobasy. Duże, przestronne pokoje, wiele udogodnień dla dzieci, wspaniała obsługa.

Wybraliśmy pakiet pobytowy, więc oprócz standardowych atrakcji mieliśmy możliwość skorzystania też z tych przygotowanych specjalnie dla nas – teatrzyk dla dzieci, kino dla dzieci, koncerty na żywo i pokazy barmańskie dla dorosłych. Na miejscu Gabi, Szymon i Kinga szaleli codziennie na placu zabaw „Małpi gaj”, w sali z wielkimi klockami oraz w strefie Kids Zone, gdzie codziennie zaplanowane były inne atrakcyjne zajęcia prowadzone przez animatorów.

Podróże z maluchami - nocleg nad morzem
Hotel przyjazny dzieciom
Kids Zone - strefa zabaw dla maluchów

Hotelowe miejsce zabaw

Klimat Jastrzębiej Góry można określić jednym słowem – cudowny! Piękne plaże, wiele atrakcji na miejscu i w okolicznych miejscowościach: Rozewie, Władysławowo. latarnia w Rozewiu, domek do góry nogami, motylarnia i muzeum figur woskowych - to miejsca, które odwiedziliśmy.

Wycieczka z trójką maluchów do motylarni
Rozewie - podróże z dziećmi
Ciekawe miejsce do odwiedzenia z dziećmi

Motylarnia z dziećmi

Małe dzieci w latarni nad morzem
Rozewie - latarnia morska
Wakacje nad polskim morzem - wycieczka do domu do góry nogami

Dom do góry nogami i my wink

Poza tym we Władysławowie wybraliśmy się na morską przygodę statkiem.

Rodzinny rejs statkiem z dziećmi
Podróż z maluchami przez Bałtyk

Przygoda na statku!

Najwięcej jednak frajdy dzieciaki miały w trakcie pobytu na plaży.

Z trójką maluchów nad morzem
Wczasy z dziećmi nad Bałtykiem
Wypoczynek na plaży z trójką maluszków
Zabawa w piasku
Słoneczny dzień na plaży

Wspólne plażowanie

Pogodę w trakcie wyjazdu mieliśmy cudowną, wręcz upalną, a to sprzyjało codziennemu wylegiwaniu się na plaży. Wróciliśmy opaleni i wypoczęci, z mnóstwem niezapomnianych wspomnień.

Podróże z trójką małych dzieci

Magdalena Błądek

autorka zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs