Ach, te dinozaury! - Park Ewolucji Sławutówko

Ach te dinozaury...

Jest 11 czerwca 2023r, tym razem wybraliśmy się do „świata dinozaurów”. Obraliśmy kierunek na Sławutówko, niedaleko Pucka, do Parku Ewolucji.

Odwiedzamy z maluchem Park Ewolucji Sławutówko

Wejście do Parku Ewolucji

Inspiracją do wyjazdu stały się książki o dinozaurach, które dzieci (roczna Ala i 3 letnia Pola) z zainteresowaniem oglądają. Dziewczyny to prawdziwe amatorki prehistorii.

Swoją przygodę zaczęliśmy od przejażdżki pojazdem Flinstonów.

Pomorze - rodzinne atrakcje

Pojazd Flinstonów

Dzieci poczuły się jak prawdziwi jaskiniowcy. Świetna zabawa dla dużych i małych rajdowców.

Dalej, omijając skałę ze skamielinami dinozaura, swoje kroki skierowaliśmy do Batyskafu.

Przy skamielinach dinozaura

Skała - skamieliny dinozaura

Sławutówko - ciekawy okręt podwodny

Batyskaf

Jest to okręt podwodny, w którym znajduje się ogromny ekran. Wyświetlany jest tam 12 minutowy seans obrazujący dno oceanu w technice 3D, gdzie zobaczyć można największe gady morskie sprzed milionów lat.

Odczucie podróży Batyskafem zapewnia specjalnie zaprojektowana, ruchoma platforma, która w połączeniu z projekcją ekstremalnie wzmacnia doznania. To fenomenalna rozrywka dla wszystkich spragnionych nowych doświadczeń z lekką nutką adrenaliny.

Spacer z dinozaurami w tle

Przemieszczamy się dalej. Zwiedzamy ciągnącą się na pół kilometra „Ścieżkę Dinozaurów”.

Park Ewolucji - podziwianie dinozaurów
Ścieżka Dinozaurów z dziećmi
Park Rozrywki Sławutówko z maluchami
Dinozaury wokół nas
Wycieczka rodzinna - Pomorze, Park Ewolucji
W krainie dinozaurów - Sławutówko

Ścieżka dinozaurów

Wzdłuż trasy oglądamy rozmieszczone modele prehistorycznych gadów i płazów. Wszystkie wykonane są w naturalnej wielkości. Ścieżka edukacyjna wzbogacona jest w tablice informacyjne z ilustracjami opisujące specyfikację danego gatunku dinozaura.

Oczywiście każda nazwa dinozaura obowiązkowo musiała być z tablicy przez nas głośno odczytana, dzieci były zadowolone.

Kilka słów o prehistorii...

Idąc dalej, docieramy do kolejnej „Ścieżki Edukacyjnej”, gdzie widzimy scenki przedstawiające aspekty życia najdawniejszych przodków człowieka. Podziwiamy świat prehistoryczny, gdy pojawił się Homosapien.

Obserwujemy rozmaite zachowania ludzi pierwotnych. Oglądamy jak łowcy rozpoczęli bardziej wyszukane metody polowań na duże ssaki żyjące w stadach, jak wyglądały polowania na mamuty kamieniem lub oszczep.

Park Ewolucji na Pomorzu
Gdzie zabrać dziecko na wycieczkę?
Polowanie na mamuty na ścieżce edukacyjnej
Prehistoria obok nas
Sławutówko - Park Dinozaurów

Polowanie na mamuty

Widzimy ich codzienne zajęcia, sposób ubierania się. Dzieci są zachwycone, bo widziały podobne obrazki w swoich ulubionych książkach o prehistorii.

Powoli kierujemy się na kolejny odcinek trasy, która jest uzupełnieniem Ścieżki Edukacyjnej. Docieramy do “Wystawy Ewolucji Człowieka”, która przedstawia historię naszego pochodzenia. Widzimy tu różne gatunki ludzi pierwotnych — od człekokształtnego australopiteka do człowieka rozumnego — homosapien.

Wystawa Ewolucji Człowieka
Pomorze - ciekawe miejsce dla rodzin z dziećmi
Spacer rodzinny po parku
Zwiedzamy Park Ewolucji Sławutówko

Ewolucja człowieka

Oglądamy 13 ekspozycji pokazujących jak żyli ludzie w różnych epokach i częściach świata. Obserwujemy jak ludzie pierwotni zapisywali informacje, jak wytwarzali narzędzia, jak polowali oraz tworzyli sztukę.

Tu także przy każdej ze scen znajduje się tablica opisująca dane wydarzenie. Dzieci z zaciekawieniem słuchały informacji z tablic, które im czytaliśmy.

Inne oblicza parku

Kolejnym punktem na mapie Parku jest „Egipt Show”.

Egipt w Parku Ewolucji Sławutówko
Zwiedzanie wystawy o Egipcie
Park Rozrywki przyjazny dzieciom - Sławutówko
Rodzina w Egipcie

Egipt Show

Mijając Sfinksa, docieramy do Piramidy. Wkładamy okulary 3D. Wewnątrz znajdują się wąskie, tajemnicze korytarze. Trafiamy do poszczególnych komnat, na filmach i mappingu 3D oglądamy różne scenki z życia starożytnego Egiptu.

W pomieszczeniach przedstawiona jest, ubarwiona niezwykłą oprawą graficzną, historia faraona uwięzionego w murach grobowca. Mijamy mumie, strażników oraz zjawę samego władcy Egiptu. Przechodzimy tylko trzy pierwsze komnaty odpowiednie dla małych dzieci, pozostałe dwie są przeznaczone dla tych większych.

Przyszedł czas na przejazd kolejką górską Rollercoaster Dragon. W trakcie jazdy zwiedzamy replikę słynnej budowli megalitycznej – Stonehenge.

Kolejka górska dla Rodziców i dzieci
Przygoda w Parku Dinozaurów

Rollercoaster Dragon

Długość jednego przejazdu wynosi 400 metrów. Małe dzieci (od 100 cm wzrostu) mogą wybrać się na przejażdżkę kolejką górską w towarzystwie opiekuna. Dzieci wyższe (od 130 cm wzrostu) mogą skorzystać z przejażdżki bez opiekuna.

Polcia trzy razy skorzystała z tej jazdy. Mniejsza Alcia niestety nie mogła czynnie uczestniczyć w zabawie, ale z zapałem machała starszej siostrze.

Kamienne Kręgi

Oglądamy w końcu Stonehenge.

Zwiedzamy z maluchem ciekawe miejsca
Różnorodny park na Pomorzu

Stonehenge

Jest to replika jednej z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych, pochodzącej z epok neolitu i brązu. Spacerujemy wokół Kamiennych Kręgów. Jest to pełnowymiarowa astronomicznie wyrównana replika wybudowana z doskonałą matematyczną precyzją. Ogromne megality zostały tak ustawione, by najpiękniej połyskiwały w dwa wyjątkowe dni w roku – w przesilenie zimowe i letnie, czyli najkrótszy i najdłuższy dzień roku.

Precyzyjne ułożenie głazów pomagało w ustaleniu dni przesilenia i śledzenie wędrówki Słońca czy Księżyca. Dzięki nim ustalano czas zbioru, siewu i innych prac polowych oraz oczywiście dokładne daty świąt. O tych wszystkich informacjach czytamy na tablicy umieszczonej wewnątrz Kamiennych Kręgów. Fajne doznania i schronienie przed upalnym dniem.

Czas na zabawę!

Pora udać się na wielki plac zabaw. Znajdziemy tu bajkowe domki, wspinaczki, zjazdy i ślizgi. Plac zajmuje powierzchnię ok. 500 m 2. Polcia szalała bez końca w domku z kulkami.

Miejsce zabaw dla maluchów

Domek z kulkami

Mnóstwo dobrej i bezpiecznej zabawy. Mała Alcia również znalazła coś dla siebie .

Park Ewolucji - plac zabaw dinozaurów

Plac zabaw

Po wyczerpującej zabawie pora na posiłek w pobliskim barze.

Przerwa obiadowa

Bar

Tak zakończyła się nasza przygoda w Parku Ewolucji. Polecamy to miejsce dla dużych i małych. Przeżyliśmy tu fajną przygodę. Polecam to miejsce, bo można się tu uczyć przez zabawę. Udajemy się do auta, czeka nas 2 godzinny powrót do domu.

Beata Drobkiewicz

autorka zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs