Magia Ogrodów - Trzcianki

Magia ogrodów

W ramach uroczystego zakończenia wakacji postanowiliśmy pojechać z dziećmi w miejsce typowo dla dzieci stworzone i przygotowane.

Do Magicznych Ogrodów. Zapakowaliśmy w plecaki napoje i przekąski, ubranie na zmianę (jak zalecają organizatorzy na stronie) oraz dużo uśmiechu i dobrego humoru.

Park jest oparty na autorskiej baśni, której treść dostajemy przy wejściu za bramki. Obiekt powitał nas dobrze zorganizowanym zapleczem parkingowym. Już na samym początku powitał nas puchaty stworek, Mordol, który jest twarzą i maskotką tego miejsca.

Początek przygód w Ogrodach

Zaraz potem dzieci zagrały na prawdziwych bębnach. I razem z bogato oznaczoną i pełną punktów kontrolnych do zdobycia mapą w dłoniach zaczęliśmy całodzienną wędrówkę.

Magiczne Ogrody Trzcianki z dzieckiem

Wejście do Magicznych Ogrodów

Park tematyczny - rodzinna wycieczka

Radosne powitanie

Rozpoczynamy podróż po Magicznych Ogrodach

Gra na bębnie

Co się rzuciło w oczy nam jako rodzicom na pierwszy rzut oka - ogrody. Naprawdę trzeba przyznać, że nazwa Ogrody zobowiązuje i to zobowiązanie zostało wykonane. Postawiono duży nacisk na otoczenie, nie tylko na same atrakcje.

Odwiedzających wita ogrom zieleni oraz kwiatów, krzewów i innych roślinek. Ogrody zostały zaprojektowane z pomysłem i zrealizowane w sposób rzetelny i solidny. Nic tu nie jest przypadkowe, a zarazem nie ma chaosu i przesady. To duży plus tego miejsca.

Lubelskie - zielony park dla dzieci

Zielone otoczenie

Piękne Magiczne Ogrody Trzcianki

Wspaniałe ogrody

Ogrom atrakcji

Kolejny ważny element to bardzo dużo miejsc do odpoczynku. Co chwila mijamy ławeczki, skwery, place zabaw. A to wszystko pomyślane w taki sposób, aby w razie upału lub bardzo dużego nasłonecznienia szczególnie dzieci nie były poddawane ciągłej ekspozycji na słońce. W magicznych ogrodach naprawdę jest dużo cienia i jest się gdzie ukryć przed promieniowaniem.

Nie bez znaczenia jest też duża liczba toalet przystosowanych również dla dzieci. Po dużej ilości wypitych przez dzieci płynów nie musieliśmy szukać ustronnych miejsc ani tym bardziej podlewać przydrożnych krzaczków.

A dla samych dzieci, dla których to miejsce jest głównie przeznaczone, najważniejsze były atrakcje. A tych naprawdę nie brakowało. Zwiedziliśmy Wróżkowy Dom w formie placu zabaw, Dom Czarodzieja, Ogród Wróżek, Kwiatową Dolinę.

Płynęliśmy prawdziwą tratwą, a ogromną radość wzbudziły Marchewkowe Pole, Smocze Gniazdo czy Krasnoludzki Gród

Na parkowych alejkach spotkaliśmy wiele wspaniałych stworków i stworów: Skrzata Kronikarza, Wróżki Smużki i psotne Mordole. Jechaliśmy nawet prawdziwą kolejką w Kwiatowej Dolinie do Krainy Bulwiaków i sterowaliśmy magiczną fontanną.

Zwiedzamy z dzieckiem lubelskie

Magiczna fontanna

Park tematyczny dla Rodziców i dzieci

Skrzat kronikarz

Atrakcje Trzcianki - Magiczne Ogrody

Tratwa

Zwiedzamy Magiczne Ogrody z dzieckiem

Marchewkowe pole

Ogromne wrażenie na dzieciach zrobiły podziemne tunele. Ale i dorośli mogli wykazać się siłą mięśni, napędzając drewniane karuzele, smocze łodzie i inne wspaniałe huśtawki. Strzelaliśmy do celu z kuszy.

Mosty w koronach drzew to jeden z punktów na mapie Magicznych Ogrodów, który wywołał pewien dreszczyk emocji. Było naprawdę bardzo wysoko, ale co jest najważniejsze - bardzo bezpiecznie.

Wycieczka po parku

Plac zabaw w koronach drzew

Ciekawe miejsce dla każdego - Trzcianka

Dreszczyk emocji

Rodzinna wycieczka mostem wiszącym

Mosty w koronach drzew

Równie wysoka była zjeżdżalnia, czyli Krasnoludzka Wieża Prób. Zjazd odbywa się na specjalnym worku po specjalnych torach. Ciekawą atrakcją była plaża i Wodny Świat, w którym można się ochłodzić w upalny dzień.

Spacerując niezliczonymi alejkami, mogliśmy posłuchać, o czym marzą Drzewce.

Nauka o Drzewcach

Drzewce

Przeszliśmy też szkolenie w Krasnoludzkim Grodzie. A odwagę sprawdziliśmy, wchodząc do strasznego Mroczyska.

Świat Krasnoludów - Magiczne Ogrody Trzcianki

Krasnoludzki Gród

Atrakcji było co niemiara. Każdą z nich opieczętowaliśmy obowiązkowo magiczną pieczęcią. Dzieci były zachwycone, a dorośli wcale się nudzili.

Czuliśmy się, jak dzieci. Za czasów naszej młodości nie było takich atrakcji, więc teraz rekompensujemy to sobie i często zachowujemy się, jak nasze własne pociechy.

Rodzinny czas

W ramach przerwy między poszczególnymi atrakcjami zjedliśmy obiad w jednej z restauracji ulokowanej na terenie obiektu. Był też czas na lody i własne przekąski.

Kupiliśmy też pamiątki w sklepiku, który tematycznie jest dostosowany do profilu Magicznych ogrodów. Można zakupić tam wszytko, co jest tematycznie związane z samym Parkiem. W sklepiku odebraliśmy też Dyplomy za wszystkie aktywności, które zaliczyliśmy po drodze.

Odpoczynek na smakołykach

Czas na lody

Magiczne ogrody wpisują się całkowicie w rodzinne potrzeby. A co bardzo dla nas ważne - nie straszą ślepą komercją, tylko oferują szereg mądrych atrakcji, jednocześnie pobudzając wszystkie zmysły.

Myślę, że tu jeszcze wrócimy!

Ela Wojciechowska

autorka zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs