Górskie Maliny

Witamy wszystkich ciekawskich rodziców, którzy chcieliby, tak jak i my, spędzić czas z pociechami w pięknych polskich górach.

Wyznając zasadę "cudze chwalicie, a swego nie znacie" podróż swą odbyliśmy do Kościeliska, z dala od deptaków w stylu Krupówki, gdzie czar wspólnego spędzania czasu pryska.

Oczywiście jak później się okaże ... ulegliśmy pokusom kupna pamiątek z Zakopanego.

Pamiątki prawdziwe zakopane

Pamiątki prawdziwe, Zakopane

Podróż nasza zaczęła się w Bydgoszczy przez Warszawę, Bytom, Rudę Śląską, aż do Kościeliska.

W Bydgoszczy mieszkamy i mamy kotkę Kisię, która na długi okres naszej absencji postanowiła wyjechać do swojego kolegi Amara (Berneński Pies Pasterski) do Warszawy. Tam wspólnie spędzali czas na wspólnych zabawach ze sobą.

Po paru dniach pojechaliśmy przez Bytom (moje rodzinne miasto), Rudę Śląską (naszych przyjaciół) do Kościeliska, żeby dzieciaki widziały czym jest rodzina i przyjaźń. Dbamy o to, by jak najczęściej się da odwiedzać rodzinę i starych dobrych znajomych.

Rodzina z dziećmi

Rodzina

No dobra... skoro Górskie Maliny to zaczynamy! Jesteśmy w Kościelisku, miesiąc lipiec. Pierwsze zwiedzanie Kościeliska łącznie z zakupami pieszo do Zakopanego po: pamiątki”... miecz z Meincrafta i drewniany nóż piracki.

Nóż piracki zakopane z dziećmi

Nóż piracki

Minecraft pamiątki z wakacji z dziećmi
miecz Minecrafta

Dzieciaki zadowolone, ponad chmurami latające, poszły do Zakopanego i z powrotem na nogach nie wiedząc że to trochę daleko (11 km).

Po trzech dniach krótkich tras zakupowych czyli dziecięcej aklimatyzacji ruszyliśmy w pierwszą poważną trasę.

7:40 weszliśmy na zdradziecką trasę na Morskie Oko... pieszo. Widoki trasa jak na Krupówkach ale w sumie z dziećmi, z wózkiem gdzieś trzeba chodzić :) Przygodę z Morskim Okiem zakończyliśmy o 15:00 i po 21 km. Ja, żona i trzech synów pieszo oszczędzając biedne konne autobusy, na których widok łza się w oku kręciła.

Morskie Oko I z dziećmi
Morskie Oko

Morskie Oko II z dzieckiem

Morskie Oko III podróż z dzieckiem

Po wyczerpujących wojażach nad Morskim Okiem udaliśmy się na spoczynek do term w Szaflarach. Polecam dla rodziców z dziećmi w wieku przedszkolnym. Kameralnie i bezpiecznie. Zjeżdżalnia, woda i pogoda!

Termy Szaflary z rodzina
Termy Szaflary

Szóstego dnia naszych wakacji żona wraz z dwójką chodzących królewiczów poszła na Nosal (ich ulubiona trasa), kiedy ja z naszym najmłodszym potomkiem zwiedzałem Zakopane i odwiedzałem w pracy naszą przybraną ciotkę Agatę, z którą w niedzielę ruszyliśmy do Doliny Kościeliskiej.

DOlina Kościeliska wypoczynek z rodziną i dziećmi

Dolina Kościeliska

Dolina Kościeliska  podróże z dzieckiem

Dolina Kościeliska  wycieczka z dzieckiem

Jaskinia Mroźna aktywny wypoczynek z dzieckiem
Jaskinia Mroźna

Jaskinia Mroźna aktywny wypoczynek z dziecmi

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Tatrach<<

Kolejny dzień to też męska wyprawa z Kuźnic do Przełęczy między Kopami i powrót na nogach. Ile ja się nasłuchałem że mnie nogi bolą, daleko jeszcze, czy inne. Wieczorem duma rozpierała mnie jak patrzyłem na zdjęcia i mierzoną trasę w kilometrach (kolejne 8 km)

Dzień I góry z dziećmi

Dzień II wypoczynek w górach z dziećmi

podróże w górach z dzieckiem

Następnego dnia przyszło nam się zmierzyć z Przełęczą na Grzybowcu gdzie w w drodze na Polanę Strążyską zastała nas taka ulewa, że miałem najgorsze w głowie, ale chłopaki na medal się spisały i daliśmy radę zejść do doliny. Tego dnia na nogach zrobiliśmy ponad 15 km. A wieczorem duma jak nic. Do dzisiaj uważam to za najlepszą wyprawę z chłopakami.

Dzień I wycieczki z rodziną i dziecmi

Dzień II wypoczynek z dzieckiem

Dzień III w góry z dzieckiem

10 dzień to odpoczynek bo tylko piesze wejście na Gubałówkę, Park Linowy i zjazd wyciągiem na Szymoszkowej.

Park linowy I w górach z rodzina
Park linowy

Park Linowy II wyprawa z dziecmi

11 dzień to gorsza pogoda ale po południu był w hotelu teatrzyk...

Rano jednak w męskim gronie ruszyliśmy do Nowego Targu na podbój starych dobrych znajomości z moim Profesorem z lat studenckich. Chociaż spotkanie trwało tylko 40 minut to muszę powiedzieć że warto było.

12 dnia znów była nagroda dla wszystkich Termy Szaflary!

13 dzień to wypompowanie całego kieszonkowego chłopaków na resztę suwenirów oraz zabawa pod Gubałówką.

Gubałówka z dzieckiem

Gubałówka

Ostatniego dnia przez Śląsk powróciliśmy po naszą kotkę do Warszawy, gdzie zostaliśmy na parę dni w Warszawie u dziadków.

Polecam urlop z dzieciakami nie All Inclusive i bez animatorów. W końcu czym skorupka za młodu nasiąknie... sami wiecie. Rodzice i dzieci to jedność a cały pęd za nowoczesnością opóźniajmy jak najdłużej się da.

Pozdrawiam i życzę takiej rodziny jaką mamy My.