Wakacje z dziećmi w Rewalu

Długo zastanawialiśmy się z mężem, gdzie pojechać na wakacje w tym roku. Braliśmy pod uwagę Chorwację, Turcję Grecję, a w końcu znów padło na Polskę :)

Wybraliśmy Rewal, bo jeszcze tam nie byliśmy i szukając odpowiedniej miejscowości najważniejsze dla nas były atrakcje dla dzieci, aby w razie niepogody było co robić. Na nasze nieszczęście (czy też raczej szczęście) w tym roku pogoda była cudowna, upalne lato, więc plaża nas bardzo kusiła i brakowało czasu na zaliczenie wszystkich zaplanowanych atrakcji.

Na wakacje wyjechaliśmy 21 lipca i byliśmy tam 10 dni. Uważam, że jest to najlepsza długość pobytu, aby wypocząć a jednocześnie nie znudzić się miasteczkiem. Jechaliśmy w 4 osoby – ja , mój mąż i nasze pociechy – 3 letnia Kasia i 9 letni Bartuś.

Wyjechaliśmy dość późno jak na nas, bo zazwyczaj wyjeżdżaliśmy w nocy, żeby dzieci przespały podróż i aby ominąć korki. Tym razem wyjechaliśmy koło 7 rano, bo nie chciało mi się w nocy wstawać i to niestety była zła decyzja. Nie dosyć, że były straszne korki to do tego dzieciaki marudziły, kłóciły się i ryczały. Mieliśmy już dość. To była nasza najdłuższa podróż nad morze. Jechaliśmy ponad 8 godzin. Masakra.

Gdy już w końcu zobaczyliśmy nazwę miejscowości REWAL, byliśmy przeszczęśliwi. Wynajęliśmy pokój 4 osobowy (nazwa „Na fali”) - fajny obiekt, bo świetnie umiejscowiony, wszędzie blisko – na plaże i na miasteczko. Było to dla nas ważne, żeby nie dźwigać wszystkich tobołków na plażę kilometrami. W końcu trzeba było zabierać ze sobą tonę zabawek do piasku, ręczniki, parawan no i oczywiście kilka dmuchańców do pływania.

zabawa na plaży- nad morzem z dzieckiem

Zabawa na plaży

zabawa na plaży - nad morzem z dziecmi

zabawa w wodzie - wakacje z dziecmi
Zabawa w wodzie

zabawa w wodzie - wypoczynek z dzieckiem

Już pierwszego dnia poszliśmy zobaczyć morze i zachód słońca. Zejście na plaże było dość kłopotliwe, bo było duuuużo schodów. Zejście na dół super ale wspinaczka z powrotem bardzo ciężka. Jeśli przejdzie się trochę dalej są łagodniejsze zejścia ale my woleliśmy korzystać z tego najbliższego.

Pogoda była piękna, więc codziennie leżeliśmy na plaży. Co roku braliśmy na plażę mały basenik dla dzieci aby mogły się kąpać w ciepłej wodzie. W tym roku nie wzięliśmy i to była dobra decyzja, bo było tak gorąco, że dzieciaki ciągle bawiły się w morzu.

Plaża jest tu cudowna i idealna dla dzieci. Jest długo płytko co było dla mnie ważne aby dzieci były bezpieczne. Na plaży oczywiście spacerują ciekawe postacie zachęcające do fotek. Skusiliśmy się na fotkę z Kubusiem i przyjaciółmi, bo moja Kasia od razu podbiegła się z nimi przywitać i wołała, że chce fotkę. Koszt takiego zdjęcia to 20zł (wywołane na miejscu i do tego swoje można robić ile się chce). Także mamy super pamiątkę, która już jest oprawiona w ramkę. Warto :)

spotkanie z Kubusiem Rewal
Spotkanie z Kubusiem

Będąc w Rewalu wszędzie jest blisko i można spacerować. My zostawiliśmy auto na parkingu przed domem i nie ruszaliśmy go do czasu odjazdu do domu. Główną atrakcją Rewala jest Park Wieloryba. Już u progu wita nas pirat, który zaprasza na wspólne poszukiwanie skarbu.

Oczywiście dzieci były wniebowzięte. W parku jest mnóstwo pięknych zwierząt, przy których można zrobić fajne zdjęcia. Jest też papugarnia ze ślicznymi, kolorowymi papugami. Są hamaki, na których można wypocząć, podczas gdy dzieci bawią się na zamku dmuchanym. Jest także punkt gastronomiczny, w którym można kupić coś do jedzenia, napić się kawy lub zimnego shake-a.

park wieloryba - wakacje z dzieckiem

Park Wieloryba

park wieloryba - aktywny wypoczynek z dzieckiem

park wieloryba - atrakcje nad morzem

park wieloryba zabawa z piratem.JPG
Zabawa z piratem w Parku Wieloryba

NOCLEGI POLECANE PRZEZ RODZICÓW NAD MORZEM:

Zaraz obok parku wieloryba jest Bajkowa Chata. Tu także weszliśmy. Jest tu przewodnik, który fajnie opowiada dzieciom o różnych postaciach z bajek, które mijamy i możemy robić z nimi zdjęcia. Są też (niestety) czarownice, które wydają straszne odgłosy i wystraszyły moją Kasiunię. Tak się przeraziła, że nie chciała iść dalej i musiałyśmy wyjść na zewnątrz.

Za to syn z tatą ruszyli dalej i dzięki temu mamy fajne fotki. Syn był zachwycony pokojem iluzji, w którym wygląda jakby był większy od taty. Ogólnie fajnie.

Bajkowa Chata

Przy Bajkowej Chacie jest Zoombieland, jednak tam nie weszliśmy bo nawet syn się bał jak usłyszał od jednego chłopca, że jest tam tak strasznie, że jak wszedł do pierwszego pokoju to się wrócił i wyszedł.

W Rewalu jest też wystawa Lego. Mieliśmy tam iść, bo syn uwielbia Lego, ale stwierdziliśmy że się nie opłaca bo byśmy płacili za nas 4 około 80zł a to było tylko 1 pomieszczenie z budowlami z lego (kuknęłam do pokoju :)).

Sam Rewal jest bardzo ciekawym miasteczkiem. Jest tu dużo sklepików, punktów gastronomicznych, jest wesołe miasteczko z atrakcjami zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Wesołe Miasteczko jest ślicznie oświetlone w nocy.

wesołe miasteczko nad morzem

Wesołe miasteczko

wesołe miasteczko

Spacerując po Rewalu trzeba przejść Aleją Zakochanych i tam także zrobić kilka fajnych zdjęć.

Aleja Zakochanych.JPG

Aleja Zakochanych

Oczywiście najpiękniej widać morze z Platformy Widokowej. Plac Wieloryba także jest śliczny.

Plac Wieloryba

Plac  wieloryba

Jednego dnia wybraliśmy się na wyprawę (pieszo) plażą do Niechorza. Jednak odradzam pieszą wędrówkę z dziećmi tą drogą. Dzieciaki marudził,y że są zmęczone i małą trzeba było nieść, co nie było łatwe na piasku. Poza tym tego dnia były dość duże fale i w jednym miejscu zrobiło się dość niebezpieczne przejście przy kamieniach, w które uderzały fale.

wyprawa do Niechorza plażą

Wyprawa do Niechorza plażą

W Niechorzu poszliśmy zwiedzić latarnię morską – polecam - widok piękny i duma moich dzieci, że same dały radę wejść tak wysoko – nawet 3-letnia Kaśka.

latarnia Niechorze

Latarnia Morska

latarnia w niechorzu z dzieciem

Widoki

Jest tu też Motylarnia – ale ją sobie odpuściliśmy i znów Wystawa Lego – też odpuściliśmy.

Za to weszliśmy do Muzeum Figur Woskowych. Ogólnie fajne bo zdjęcia są super pamiątką, ale samo muzeum jest bardzo małe – zaledwie dwa pomieszczenia, mogliby to bardziej rozbudować.

Muzeum figur - atrakcje dla dzieci Rewal

Muzeum Figur Woskowych

muzeum figur - atrakcje dla dziecka

muzeum figur - Rewal

muzeum figur moje gwiazdy

Muzeum Figur, moje gwiazdy

Muzeum Figur
Muzeum Figur Woskowych

Powrót z Niechorza do Rewala odbyliśmy kolejką, która codziennie kursuje. Frajda dla dzieci i nie trzeba było znów deptać plażą :)

W Rewalu jest amfiteatr, w którym praktycznie codziennie coś się dzieje. Liczne kabarety i koncerty zespołów. My już przed wyjazdem zamówiliśmy przez internet bilety na Kabaret Młodych Panów i na koncert zespołu BOYS. Było super – naprawdę warto – a Boys – po prostu cudownie tak się wybawiłam (pomimo, że były z nami nasze dzieci).

Naprawdę polecam Rewal jako miejscowość na spędzenie ciekawych i pełnych atrakcji wakacji z dziećmi. Najważniejsze, że rodzice wypoczęli a dzieci się wybawiły i szczęśliwe wróciły do domu. Mamy co wspominać. Na pewno wrócimy tu ponownie.