Trójmiasto i woj. łódzkie - ciekawe miejsca małymi dziećmi

Wakacje z małymi dziećmi w Trójmieście

Mama, tata, 4-latek Antek i 5-cio miesięczny bobas, postanowili spędzić tegoroczne wakacje w Polsce, podziwiając jej uroki :)

A jak się udały, oceńcie sami :)

Nasze wakacje rozpoczęliśmy od północy kraju - nadmorskich miast Gdańska, Gdyni i Sopotu. Ktoś pomyśli "Nuda, sztampa". My bawiliśmy się tam świetnie, a dzieciaki nie nudziły się ani sekundy! Zatrzymaliśmy się w Gdyni, dosłownie 10 min piechotą od plaży miejskiej. Dla mnie sierpniowa woda była lodowata, ale Pan mąż i starszy syn bawili się w morsów nieustannie :)

Na plaży

Zabawy na plaży

Kąpiel w Bałtyku

Ja i pełzak woleliśmy ciepły piasek i kocyk ;)

Na plaży

W tym miejscu na fanfary zasługuje plaża miejska w Gdyni - świetny plac zabaw dla dzieci, zorganizowane wakacyjne atrakcje - bańki, zumby, przeszkody, animacje, koncerty, długi deptak - słowem można było tam nocować.

Zabawa na plaży w Gdyni

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Trójmieście i okolicach<<

W Gdyni oczywiście zwiedziliśmy port - Dar Pomorza, ORP Błyskawica i brazylijską fregatę, która akurat zawitała na kilka dni.

Zwiedzamy Port w Gdyni
Zwiedzamy Port w Gdyni - Dar Pomorza

Akwarium Gdyńskie również okazało się strzałem w dziesiątkę - gdybyśmy tylko wiedzieli, że spędzimy bitą godzinę przed akwarium z jeżowcami, które gapiły się na Antka diabolicznymi oczami, to wzięlibyśmy kanapki na drogę ;) Choć ja nie byłam lepsza - nie spuszczałam mych oczu z dostojnej meduzy :)

Zwiedzamy Akwarium gdyńskie z dziećmi

Zwiedzamy Akwarium gdyńskie

Uważajcie na tamtejszy sklepik z pamiątkami! grozi bankructwem - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Maja świetne zabawki, którymi człowiek najpierw bawi się na miejscu 2 godziny a potem nie wie, którą zabrać do domu, bo wszystkie kuszą :)

Gdynia okazała się świetną bazą wypadową do Gdańska i Sopotu. Czym podróżowaliśmy? SKM-ką oczywiście :)

Podróż trójmiejską SKM-ką

Za grosze a szybko no i Antoś aż podskakiwał z radości samodzielnie kupując bilety w kasie.

Gdańsk jak zwykle zachwycił. Załapaliśmy się bowiem jeszcze na Jarmark Dominikański, który jak zwykle obfitował w stragany, koncerty, grajków ulicznych, mimów etc.

Jarmark Dominikański
Jarmark Dominikański z dziećmi

Zawadiacki uśmiech naszego pełzaka zaczepiał skutecznie Panie sprzedawczynie. Udało się tym samym uzyskać drobne rabaty na koraliki / świecidełka dla mamusi ;) Zabudowa nad Motławą bardzo nas zaskoczyła. Budynki wyglądają elegancko, europejsko, a przejażdżka AmberSky to wisienka na torcie. Taki must have!

W Sopocie spędziliśmy cały dzień na plaży. Antek ze swoja wrodzoną otwartością maszerował od kocyka do kocyka zapraszając tamtejsze dzieci do zabawy. A ponieważ dla rodziców tych dzieci chwila wytchnienia od lepienia kolejnej baby z piasku była na wagę złota, obsypywali Antka "gratisami" :) I tak syn upolował lody, gofra i soczki - pełzak patrzył na brata z zazdrością... my zresztą też ;)

Zabawy z dziećmi na plaży
Zabawy na plaży
Z dziećmi na plaży

Zabawom nie było końca. Najpierw Antek został po szyje zakopany w piachu a potem on zakopywał swoje resoraki. Po pół godzinie, pół plaży usłyszało krzyk rozpaczy "Gdzie są moje samochody??!!! " Cóż, piach pochłonął skarby. Na ratunek przybył Pan, który po plaży przechadzał się w wykrywaczem metali. Także ostatecznie akcja ratunkowa została zakończona powodzeniem a ja poprzysięgłam w duszy, że wieczorem wszystkie resoraki w tajemniczych okolicznościach znikną na czas wycieczki ;)

Nie mogliśmy opuścić Trójmiasta bez odwiedzin w Gdyni Orłowo! Weszliśmy dzielnie na klif, chłopaki brykali po kamieniach przy plaży łapiąc balans i uciekając przed falami.

Klify w Gdyni - Orłowo

Kamienie na plaży w Gdyni - Orłowo

Gdynia pożegnała nas cudownym pokazem Air Show - wydarzeniem, na które warto pojechać chociażby specjalnie. Antek choć mega zmęczony, dzielnie wytrwał do późnych godzin wieczornych oglądając pokaz

Pokazy lotnicze Air Show w Gdyni

To było piękne zwięczenie wyjazdu.

W drodze do domu postanowiliśmy odwiedzić jeszcze kilka miejsc.

Tomaszów Mazowiecki - tu przygodę rozpoczęliśmy od Groty Nagórzyckiej. Podziemną 30 minutowa trasę przebrnęliśmy z przewodnikiem. Pełzak owinięty w kocyk (bo w grocie jest ok 13 stopni) co chwilę pokrzykiwał w ciemnościach, nie dając Pani przewodnik szansy być usłyszaną ;) Antka zafascynowały klepsydry wewnątrz groty, a mnie te pięknie wyrzeźbione piaskowce.

Zwiedzamy Grotę Nagórzycką

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w województwie łódzkim<<

Potem udaliśmy się na cudowny spacer do Rezerwatu Przyrody Niebieskie Źródła. Trasa wiedzie przez piękny las, przez który płynie Pilica. CU-DOW-NY klimat! :) Cisza, mało ludzi, fantastyczne widoki i dziko żyjące zwierzęta.

Rezerwat Przyrody Niebieskie Źródła

Zwiedzamy Rezerwat Przyrody Niebieskie Źródła

Rezerwat ten obejmuje także silnie pulsujące źródła typu limnokrenowego, które dają początek rzece Jana. Ich urok polega na tym, że woda wybija z dna piasek, który widziany przez taflę wody ma niepowtarzalną, niebiesko-błękitno-zieloną barwę, której odcienie zależą od stanu pogody, stopnia nasłonecznienia bądź zachmurzenia. Czysta woda z wapiennych źródeł pochłania promienie czerwone, a przepuszcza odbite od dna niebieskie i zielone, które właśnie można obserwować.

Kolejną nasza atrakcją był bunkier w Konewce. Jest to ogromny schron kolejowy udostępniony dla zwiedzających. Atutem i dodatkową przygodą okazało się tajemne, podziemne przejście (nie takie łatwe do przejścia bo strop jest bardzo nisko), które prowadzi do sąsiedniego schronu. Chłopaki pokusili się o przejście nim (nawet dwukrotne!) i ufajdanie ubrań od stóp do głów.

Ale brudne dzieci to szczęśliwe dzieci ;)

Bunkier w Konewce

Przymusowo też odbyła się przejażdżka wojskowym terenowym jeepem - co potem wspominane było przez dobry tydzień ;)

Wyjazd uważamy za niezwykle udany. Przy odrobinie chęci i czasu można zobaczyć naprawdę piękne miejsca w Polsce.

Cudze chwalimy, swego nie znamy :)