Wakacje w Pieninach i Tatrach z dzieckiem

Nasze wakacje z dzieckiem w Pieninach i Tatrach

Jak co roku gdy słonko wysoko na niebie wybieramy się na wakacje. Zawsze planujemy je  dużo wcześniej. Jak dla nas muszą być bardzo urozmaicone ponieważ nie potrafimy usiedzieć długo  na jednym  miejscu. Praktycznie co roku jeździmy z synem od kiedy tylko się urodził wycieczek było co niemiara. Żeby było ciekawie nie jeździmy tylko samochodem. Podróżowaliśmy w wiele ciekawych miejsc  był pociąg i autokar pływaliśmy statkiem. Chcąc opisywać każdą wycieczkę  brakło by mi miejsca, więc opowiemy po prostu nasze tegoroczne wakacje. Wybraliśmy się do zakopanego i okolic choć byliśmy już 3 lata wcześniej. Tym razem była to wycieczka inna, wtedy syn był mały miał 2 latka więc poszliśmy tylko na morskie oko, w tym roku postanowiliśmy pozwiedzać więcej.

Start zaczął się w Niedzicy

Spływ Dunajcem - 2,5 godzinna wyprawa dała nam do podziwiania piękną  naturę.

Każdy zakręt  pokazywał coraz piękniejsze skały,  cieplutki wietrzyk  prowadził nas w dalsze zakątki. W trakcie podróży flisacy ciekawie opowiadają o Pieninach umilając nasza wyprawę. Po spływie wybraliśmy się zobaczyć zamek w niedzicy i Czorsztyn.

Oprócz zamku jest tama na której jest słynny obraz 3D.

Niestety czas płynął nieubłaganie i trzeba było ruszać w dalsza drogę. Naszym głównym celem podroży było  Zakopane żeby tam spędzić resztę czasu. Tegoroczny nocleg był inny zawsze wybieraliśmy pokój a tym razem mieliśmy namiot i śpiwory.

Coś innego a zarazem fajne przeżycie dla dziecka poznanie świata. Camping znajdował się blisko centrum i w dodatku mieliśmy piękne widoki na góry. Jako ze nie lubimy siedzieć w jednym miejscu od razu poszliśmy na Krupówki.

Ta okolica zawsze  tętni życiem obojętne o której by tam nie być i jaka by nie była pogoda zawsze są turyści.

Każdy kolejny dzień przynosił nowe wyzwania. Postanowiliśmy spróbować swoich sił i wejść na Giewont.

Opowiadaliśmy  synowi jak tam jest ze na końcu trzeba się wspinać bardzo się nastawił na wejście myślałam ze nie damy rady ,ze  nie dojdzie tak daleko  mówimy póki co do połowy.

Trasa zaczynała robić się coraz trudniejsza

Lecz te widoki zapierały dech w piersi i kazały iść dalej.

Nawet tym najmłodszym stópkom.I szczyt zdobyty.

W drodze  same niespodzianki  strumyk który dla dziecka może okazać się wspaniała atrakcja a tylko z samego faktu ze można zamoczy tam ręce , nie mówiąc już o napotkanych zwierzątkach, największą radość jednak sprawił pies zaganiający swoje owieczki do stada

Kolejne dni  to kolejne atrakcje Gubałówka  i widoki na całe miasto.

Oprócz tego pełno atrakcji dla dzieci. Mimo pięknych widoków gór nasze nogi nie pozwoliły nam na więcej wypraw. Postanowiliśmy odwiedzić jeszcze muzeum figur woskowych co jest nowością w Zakopanym. Czas tez nieubłaganie się kończył, koniec urlopu dobiegał  końca więc trzeba było powoli zabierać się w dalsza podroż .Wracając do domu odwiedziliśmy jeszcze Rabkę  i park dla dzieci Rabkoland.

Jest tam sporo atrakcji dla dzieci, choć rodzice tez z kilku skorzystali. Dzień dobiegał końca  urlop też więc wracaliśmy do domu w końcu wszystko co dobre kiedyś się kończy ….hola  hola każdy by pomyślał ze to koniec no tak może urlopu ale nie wakacji zostały jeszcze do dyspozycji weekendy.

Więc udało nam się odwiedzić Park Rozrywki Energylandia w Zatorze, to był prezent urodziny dla syna dokładnie w dniu jego 6 urodzin.

Jak widać dobrej zabawy nie trzeba opisywać wystarczy zobaczyć nasze uśmiechnięte zdjęcia.

A teraz nic nie zostaje jak powspominać te piękne chwile i czekać na kolejne wakacje.

Angelika Hamik

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: