Wycieczka z dzieckiem do Białowieży

Pierwsze kroki małego turysty – wycieczka do Białowieży

Życie jest za krótkie żeby spędzać je zamkniętym w czterech ścianach. Trzeba brać pełnymi garściami, ale i tak jest smutek, że wszystkiego nie uda się zobaczyć. Motto życiowe, które chciałbym przekazać mojemu synkowi.

Przy porannej kawie,  jak co dzień o tej porze w samotności, podczas gdy reszta rodzinki jeszcze spała, wpadł mi do głowy świetny pomysł na niedzielną wyprawę. Przecież jestem głową rodziny. Nie pozwolę im nudzić się w tak fajnie zapowiadający się dzień. Wiosenne słonce nieśmiało wychodziło zza chmur, a ja po cichu pakowałem torbę na naszą wyprawę. Co prawda nigdzie daleko, ale jak to z dzieckiem, rodzice musza być przygotowani na każdą ewentualność. Standardowy pakiet młodego turysty obejmuje m.in. napój , suchy prowiant , mokre chusteczki , ubranka na zmianę , lornetkę itp.

Na szczęście poszło sprawnie i szybko. Torba wylądowała w samochodzie  więc pora budzić synka i żonę. Szybkie śniadanie i podczas niego informacja, że dziś jedziemy do Białowieży.  Ależ się uradowała ta moja rodzinka.

Po godzinie ruszyliśmy w drogę . Kilka kilometrów przed Białowieżą zwolniłem. Ku zdziwieniu mojej rodzinki, wiedziałem czego szukam. Udało mi się wypatrzeć oznaczenie „Do miejsca mocy”.

Leśną drogą dojechaliśmy do parkingu przed torami. Dalszą podróż musieliśmy pokonać pieszo. Co prawda było mokro  i w niektórych miejscach leżał jeszcze śnieg ale to nas nie powstrzymało.

Udało się dotrzeć do tego tajemniczego miejsca. Rodzinka jak tylko zobaczyła mały taras widokowy, to od razu pobiegła na górę.

Ja natomiast dostrzegłem stary pień, w którym nawtykane było mnóstwo groszówek w szpary rozchodzącego się drzewa. Był na nim wyryty tekst „Jeżeli przyszedłeś po mądrość i wiedzę pytaj, a będą ci odpowiadać”. Aż ciarki przeszły mnie po całym ciele.

Niby zwykły las, jak wszędzie, a miał coś w sobie magicznego. Ruszyliśmy w stronę parkingu, żałowałem że nie wziąłem kaloszy….

Następnie udaliśmy się do centrum Białowieży. Niewielka ilość ludzi przypominała, że jeszcze sezon turystyczny nie rozpoczął się.

Trafiliśmy do muzeum przyrodniczo-leśnego.

Wjechaliśmy windą na taras widokowy.

Takiej radości na małej buzi naszego synka jeszcze nie widzieliśmy. Uśmiech od ucha do ucha. Wszystkim rodzicom małych szkrabów polecam taką atrakcje. Śpiew ptaków, słońce i wspaniały widok. Tego było nam trzeba.

Na dole całego obiektu chcieliśmy obejrzeć wystawy ptaków ale synek nam na to nie pozwolił. Nasz czterolatek nie był jeszcze gotowy na zwiedzanie muzeum. Za to jego mały brzuszek burczał jak nigdy.

Zaraz obok Białowieży na dawnej stacji kolejowej „Białowieża Towarowa” jest restauracja Carska z pysznym jedzeniem, do której się udaliśmy. Obok stoją stare pociągi i drezyny. Frajda dla dzieci i dorosłych.

Po  obiedzie spędziliśmy jeszcze sporo czasu na oglądaniu i chodzeniu po pociągach. Wspaniały widok. Aż się łezka w oku kręci, że nie można było się nimi przejechać.

Taki dzień mógłby nie mieć końca. Niestety, co dobre szybko się kończy. Nasz maluch z tych emocji i nadmiaru świeżego powietrza, już nie dał rady przebierać swoimi małymi nóżkami. Jak zwykle tata musiał ratować sytuację i wziąć maluszka na barana, a swoją ukochaną żonę pod rękę. Powędrowaliśmy do auta.

W drodze powrotnej uradowani z fajnego dnia spędzonego razem, nie mogliśmy się nagadać, komentując dużą ilość zdjęć, którą udało się zrobić podczas wyprawy. Synek już po ruszeniu auta zasnął jak kamień.

Chociaż z tyłu głowy była myśl, że następnego dnia trzeba będzie wrócić do codziennych zajęć i pracy, to z uśmiechami wróciliśmy do domu. Położyliśmy małego do spania. Wraz z małżonką usiedliśmy na kanapie z lampką wina przytuleni żeby jeszcze raz obejrzeć zdjęcia….

Adam Kutyłowski

autor zdjęć i tekstu przysłanego na konkurs
"Polska z Dziećmi 2017"
(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: