Wycieczka w Góry Stołowe z dziećmi

Wycieczka w Góry Stołowe

Maj to idealna pora, żeby jeszcze przed sezonem wakacyjnym  spędzić czas na poznawaniu pięknych zakątków Polski, a przede wszystkim bardzo dobra pora na górskie wędrówki. W tym roku postanowiłam zainspirować swoje dzieci do bardziej czynnego wypoczynku i do dłuższych szlaków pieszych, ale na początek spędziliśmy  cudowny weekend w Górach Stołowych.

Wraz ze znajomymi „zapakowaliśmy” szóstkę naszych skrzatów i wyruszyliśmy na pierwszą wycieczkę – BŁĘDNE SKAŁY.  Błędne Skały znajdują się na obszarze Parku Narodowego Gór Stołowych na wysokości 853 m n.p.m, ale na parking pod same Skały można podjechać autem i my również stąd rozpoczęliśmy zwiedzanie .

Sama byłam w tym miejscu po raz pierwszy i byłam zachwycona widokami, urokiem tego miejsca , a dzieciom spacer po labiryncie między Błędnymi Skałami sprawiał ogromną radość.

Możliwość przeciskania się między wąskimi szczelinami, tor przeszkód po kładkach między skałami, wydrapywanie się na skałki i punkty widokowe sprawiały dzieciakom nie małą frajdę i uśmiechy nie schodziły im z buzi.

W drugim dniu naszej wyprawy pokusiliśmy się o zdobycie szczytu Szczelińca Wielkiego, czyli najwyższego wzniesienia Gór Stołowych (919m n.p.m.) . Tutaj dzieciaki i my  miały do pokonania 682 kamienne stopnie prowadzące na szczyt. Trud włożony w pokonanie drogi na górę, całkowicie zrekompensowały nam wszystkim widoki jakie ukazały nam się na szczycie.

Z kilku punktów widokowych można było podziwiać Ziemię Kłodzką, a także pasmo Sudetów wraz z Karkonoszami. Na szczycie dzieci zasłużyły na nagrody w postaci pysznych, zimnych lodów, a po zejściu ze Szczelińca przyszedł czas na zakup pamiątek na okolicznych straganach.

Myślę, że dwie propozycje spędzania czasu z dziećmi w górach są bardzo trafione. Nie są zbyt męczące dla kilkulatków, które mogą samodzielnie pokonać opisane trasy a wrażenia pozostają na długo w pamięci nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Bardzo polecam właśnie te regiony Polski. Jeden weekend to na pewno za mało by zobaczyć wszystkie atrakcje Gór Stołowych, dlatego na pewno jeszcze tam wrócimy z naszymi pociechami.

Renata Heród
"Polska z Dziećmi 2017"
(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: