W Tatry z czterolatkiem

Nasz Pionowy Świat!

Razem z mężem jesteśmy wielkimi miłośnikami górskich wędrówek, dlatego postanowiliśmy, że w tym roku zabieramy 4,5-letniego synka Szymonka oraz całą rodzinkę do Zakopanego. Zarezerwowaliśmy sobie domek bardzo blisko centrum na ul. Skibówki. W podróż udaliśmy się pociągiem z Poznania - nie było lekko ale daliśmy radę :-) Po 10 godzinach podróży jesteśmy na miejscu! Wsiadamy w busa i jedziemy do naszej chatki, po drodze syneczek podziwiał piękny Giewont i zastanawiał się, jak można na niego wejść. Górami syneczek był zachwycony, bardzo mu się spodobało :-) No i jesteśmy na miejscu. Domek jest przepiękny, a widoki z tarasu zapierają dech w piersiach - Giewont widzimy w całej okazałości, a za płotem pasą się owieczki!

W ogródku mamy do dyspozycji plac zabaw i grill - jest przecudownie! Cała rodzina zadowolona!

A oto nasz dzienniczek podróżnika z wyjazdu.

Dzień 1.
Rozpakowujemy bagaże i udajemy się na kąpielisko Szymoszkowa - bardzo fajna atrakcja zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Woda w basenie miała jakieś 30 stopni, a na dworze świeciło słońce. Wypożyczyliśmy sobie leżaki, a dla dzieci piłkę plażową. W basenie dla dzieci były liczne zjeżdżalnie, grzybki wodne, a dla starszych szybka zjeżdżalnia :-) Na terenie kąpieliska zjedliśmy ciepły posiłek i spędziliśmy tam 4 godziny. Synek był bardzo zmęczony podróżą, ale szczęśliwy, że ma wakacje!

Dzień 2.
Dzisiaj wyruszamy do Morskiego Oka, a synek już od rana powtarza: Mamo, dzisiaj się wykąpię w Morskim Oku! Idziemy na busa, który odjeżdża z dolnych Krupówek, wsiadamy i po ok. 40 min. jesteśmy na parkingu w Palenicy Białczańskiej. Tam kupujemy bilety i udajemy się asfaltową drogą do Morskiego Oka. Z koni rezygnujemy i drepczemy na piechotę! Przez całą drogę staramy się zająć syna, opowiadając historyjki o górach! Zatrzymujemy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza i podziwiamy wspaniały wodospad. Synek zachwycony rzucaniem kamyczków do wodospadu :-) Przez całą drogę robiliśmy przystanki na jedzenie i picie. Docieramy zmęczeni, ale radośni do Morskiego Oka. Synek powiedział 'wow!', kiedy zobaczył piękne tatrzańskie szczyty odbijające się w tafli Morskiego Oka. Nistety w oddali widzieliśmy groźne chmury i po ok. godzinie zaczęło padać! Po jedzeniu w schronisku, udaliśmy się w drogę powrotną. Tak kończymy dzisiejszy dzień.

Dzień 3.
Od rana brzydka pogoda, więc postanawiamy spędzić dzień w Zakopiańskim Aquaparku i na Krupówkach. Sam w sobie aquapark nie robi wielkiego wrażenia - bardzo dużo ludzi i mało miejsca - ale synek był szczęśliwy baraszkując we wodzie. Najbardziej mu się spodobała dzika rzeczka :-)  W środku jest bar, ale my rezygnujemy i udajemy się na Krupówki. Na szczęście przestało padać, a z za chmur wyłania się Giewont. Na Krupówkach szaleństwo zakupowe, syneczek nie wiedział w którą stronę patrzeć: a to loda, a to zdjęcie z owieczką, może jakaś pamiątka :-) Jemy posiłek i udajemy się do domku :-)

Dzień 4.
Dzisiaj zwiedzamy Dolinę Kościeliską. Udajemy się busem z przystanku obok naszego domku i po 10 minutach jesteśmy już na miejscu. Kupujemy bilety i wchodzimy do Parku Narodowego, po drodze mijamy bacówkę i kupujemy smaczne oscypki i cieplutkie mleczko. Synek raczej nie przepada za oscypkami i zjadł swoją bułeczkę. Przez całą drogę wzdłuż doliny towarzyszył nam szumiący potoczek - synek miał kalosze, więc była to dla niego dodatkowa atrakcja! Na każdym przystanku było moczenie rączek i nóżek w strumyku i poszukiwanie ładnych kamyków! Postanowiliśmy wejść do Jaskini Mroźnej, jednak szybko zrezygnowaliśmy widząc ogromną kolejkę do wejścia. Synek uwielbia wspinaczki, dlatego na każdy większy kamień musiał wejść! Ponieważ zrezygnowaliśmy z wejścia do Jaskini Mroźnej, postanowiliśmy zobaczyć Smoczą Jamę w Wąwozie Kraków. Synkowi opowiadam po drodze, że idziemy do domku bardzo przyjaznego smoka :-) Wąwóz jest przepiękny, chodzimy po skałkach, a synek z uśmiechem wypatruje smoka :-)

W drodze powrotnej zjedliśmy obiad w schronisku na Hali Ornak i udaliśmy się do domu. Dzień super!!!

Dzień 5.
Dzisiaj wycieczka na Gubałówkę! Wjeżdżamy kolejką na sam szczyt! Synek znowu uradowany, że widzi wspaniałe góry! Siadamy na szczycie i podziwiamy przepiękne widoki. Chodzimy troszeczkę po deptaku i zabieramy synka do Parku Linowego. Wspaniałe miejsce zarówno dla maluszków, jak i dla starszych dzieci. Synek przeszedł całą trasę! Jestem z niego dumna! Oczywiście nie mogło też zabraknąć gokartów i pysznego gofra. Na Gubałówce spędziliśmy cały dzień wylegując się na szczycie i odpoczywając!

Dzień 6.
Czas na wyższe partie gór - wyprawa do doliny Gąsienicowej. Udajemy się do Kuźnic i wyruszamy pod górkę. Muszę przyznać, że synek ma lepszą kondycję od mamusi :-) Z uśmiechem wspinał się coraz wyżej! Oczywiście robiliśmy częste przerwy na picie i jedzonko! Synek, gdy zobaczył jak jest wysoko, stwierdził, że musi dotknąć dzisiaj chmurki :-)

Jesteśmy już bardzo wysoko 1531 m n.p.m., a synek chce jeszcze wyżej :-) Spodobała mu się wspinaczka. Docieramy do Doliny Gąsienicowej i do schroniska, tam jemy i odpoczywamy! Synek zbiera kamyki, by pokazać je pani w przedszkolu. Dolina Gąsienicowa jest przepiękna, a widoki z niej zapierają dech w piersiach! W drodze powrotnej synka zaczęły boleć nóżki, więc mąż wziął go na barana :-) Ale frajda mówi synek :-) I tak minął nasz ostatni dzień w kochanych Tatrach.

Dzień 7.
Pakowanie i wyjazd pociągiem do domu :-)

Już wiemy, że za rok znowu powitamy Giewont i wspaniałe Zakopane :-)

Kamila Łabutka

"Polska z Dziećmi 2017"

(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

KOWALOWE WZGÓRZE
Kamieniec - dolnośląskie
Kotlina Kłodzka (Sudety - Góry Stołowe)
AGROPENSJONAT U GRZEGORZA - Dla Wymagających Rodzin z Dziećmi
PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom:

DOMY MORSKIE

wyszukaj noclegi przyjazne dzieciom

Wakacje z dziećmi :

konkurs
Ciekawe miejsca na wycieczki z dzieckiem