Polskie miasta - wycieczka z dziećmi

Odkąd pamiętam, nigdy nie lubiłam leżeć bezczynnie na plaży i każde moje wakacje spędzałam aktywnie. Kiedy na świecie pojawiły się dzieci, zastanawiałam się, jaka forma wakacji będzie najlepsza zarówno dla nich, jak i dla nas (rodziców).

Przypadkiem trafiłam na ciekawą promocję pewnej sieci hoteli i tak powstał plan rowerowych wakacji. Synek był w wieku 2 lat i 9 miesięcy, córka miała 1 rok i 8 miesięcy. Pomiędzy poszczególnymi miejscami na mapie Polski poruszaliśmy się samochodem, a docierając do hoteli rozpakowywaliśmy rowery i zwiedzaliśmy najpiękniejsze polskie miasta i miasteczka.

Taka forma podróżowania z małymi dziećmi jest super. Dzieci siedząc w rowerowych fotelikach z zaciekawieniem obserwują zmieniający się krajobraz, nie marudzą, nie kręcą się (jak to czasem bywa podczas spaceru w wózku). Poza tym podróżowanie rowerem w dużym mieście pozwala ominąć stanie w korkach podczas upałów i pozwala na dotarcie do wielu zabytków czy atrakcji w krótkim czasie. Dla nas też to była wyjątkowo dobra forma podróżowania, łączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Po kilku miesiącach spędzonych w pracy przed komputerem mogliśmy cieszyć się wiatrem we włosach, mogliśmy spalić zbędne kalorie, mogliśmy poczuć,że żyjemy. Poza tym, co ważne w przypadku wakacyjnych podróży, mając ze zobą rowery, mogliśmy wykupić noclegi w hotelach na obrzeżach miast. Opcja ta jest dużo przyjemniejsza dla portfela, a dzięki temu można odwiedzić więcej miejsc.

Naszą podróż zaczęliśmy od Trójmiasta, tutaj mogliśmy z bliska przyjrzeć się wielkim okrętom, mogliśmy spędzić czas na plaży, zbudować zamek z piasku, czy poszukać muszelek nad brzegiem morza.

Kolejnym miastem, które zwiedziliśmy była Łódź, głównie ze względu na Aquapark Fala, który oferuje wiele atrakcji dla dzieci (ciekawe zjeżdżalnie, statek piracki, ośmiornica tryskająca wodą). Byliśmy w różnych aquaparkach, ale ten łódzki jest naszym numerem jeden jeżeli chodzi o wodne atrakcje dla dzieci. Poza wodnym szaleństwem obowiązkowo przejechaliśmy się rowerami po ul.Piotrkowskiej, ale szczerze mówiąc nie ma w tym mieście zbyt wielu ciekawych miejsc.

W dalszą podróż wyruszyliśmy w kierunku Krakowa, mieliśmy tam małego pecha i dopiero podczas trzeciego dnia pobytu tam udało nam się zobaczyś Smoka Wawelskiego ziejącego ogniem. Starówka z gołębiami przyciągała nasze dzieci jak magnes, podróżowanie brzegiem Wisły wieczorną porą było bardzo urocze. Wawel, konie ciągnące bryczki – Kraków z całą pewnością jest świetnym miejscem na spędzenie kilku dni z dziećmi, atrakcji nie brakuje, chociaż brakowało nam trochę ścieżek rowerowych.

Z Krakowa pojechaliśmy do Cieszyna (głównie ze względu na atrakcyjną cenę hotelu). Samo miasteczko jest niewielkie, starówka interesująca, a okolica przepiękna. Dzięki temu udało nam się wyskoczyć do Czeskiego Cieszyna i przekroczyć rowerem granicę naszego państwa.

Dodatkowo załapaliśmy się na Letnie Mistrzostwa Polski w skokach narciarskich w Wiśle i mieliśmy niepowtarzalną okazję zrobienia sobie zdjęć ze skoczkami narciarskimi.

Po Cieszynie przyszła pora na Wrocław - przepiękna starówka, krasnale, Afrykarium i inne atrakcje bardzo nas urzekły. Mosty, mosteczki i lody naturalne – przepyszne :). Czas szybko nam minął.

Ostatnim miastem na naszej wakacyjnej mapie był Poznań. Tym razem było trochę nietypowo i zamiast jechać na starówkę postanowiliśmy poszukać śladów po moteorytach w Rezerwacie Meteoryt Morasko, w szczególności Synkowi bardzo się podobało poszukiwanie w lesie śladów po wielkich kosmicznych pozostałościach.

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Wróciliśmy z wakacji bardzo zadowoleni, uśmiechnięci, nasze dzieci zobaczyły sporą część naszego kraju.Połączyliśmy naszą pasję rowerową z wakacjami z małymi dziećmi i taką formę wypoczynku polecam wszystkim. Oczywiście dzieci muszą wcześniej przyzwyczaić się do podróży w rowerowym foteliku i muszą to lubić. Z naszymi nie było najmniejszych problemów, uwielbiają zwiedzać Polskę na rowerze i zawsze są chętne na rowerową przejażdżkę.

Mając małe dzieci, nie rezygnujmy z naszych pasji, a udane wakacje z dziećmi to niekoniecznie wakacje na plaży.

Anna Kowalska

"Polska z Dziećmi 2017"
(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: