Wejście na Skrzyczne z dziećmi

Wycieczka na Skrzyczne

By złapać ostatnie promienie letniego słońca wraz z dziećmi udaliśmy się w przepiękną wrześniową niedzielę do Szczyrku na podbój szlaków na Skrzyczne -1257m n.p.m. , czyli najwyższy szczyt w grupie Beskidu Śląskiego. Swoją wycieczkę w tym dniu rozpoczęliśmy pieszo niebieskim szlakiem zaczynającym się od dolnej stacji kolejki na Skrzyczne.

Postanowiliśmy, że to nasze 5 latki będą decydować w jaki sposób pokonamy drogę na szczyt. Dzieciaki żwawo ruszyły by pokonać pierwsze niełatwe podejście na górę, frajdę sprawiało im szukanie oznaczeń szlaku na drzewach czy kamieniach, nawet zrobiliśmy z tego zabawę „kto pierwszy dostrzeże szlak i kierunek wędrówki” tak dość szybko upłynęło ok 4  km podejście na Jaworzynę, gdzie istnieje możliwość skorzystania z kolei COS na odcinku Jaworzyna-Skrzyczne. Tutaj dzieci troszkę już zmęczone, ale wciąż zadowolone chciały przejechać się kolejką, dlatego ten odcinek na szczyt pokonaliśmy siedząc wygodnie na odnowionych kanapach kolei linowej COS. Ze względu na fakt, że na tym odcinku zawsze dość mocno wieje, nowa kolejka daje ten komfort, że ma zamykaną szybę chroniącą przed zimnem i wiatrem.

Na szczycie Skrzycznego można podziwiać piękną panoramę Beskidu Śląskiego. Po odpoczynku w promieniach słońca i zrobieniu kilku zdjęć również z przytulankami, które moje dzieci zawsze mają ze sobą w plecaczkach na wycieczkach górskich udaliśmy się do schroniska , gdzie zajadaliśmy się jeszcze gorącym plackiem jagodowym serwowanym w tym dniu w schronisku oraz przybiliśmy sobie pieczątki w naszym wędrówkowych pamiętniku.

Powrotną drogę rozpoczęliśmy pieszo, schodząc niebieską trasą narciarską do Jaworzyny skąd dalej już na sam dół do Szczyrku zjechaliśmy kolejką. Po zakupieniu drobnych pamiątek i regionalnego przysmaku – serków przyszedł czas na wielkie lody i powrót do domu. Dzieciaki były troszkę zmęczone, ale dumne, że zdobyły najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego, który należy do Korony Gór Polskich. W domu już pytały kiedy będzie kolejna wycieczka. Wydaje mi się, ze wybieranie szlaków, gdzie można część trasy przejść pieszo ,a część pokonać wyciągiem to bardzo dobre rozwiązanie by dzieci nie przemęczać a jednocześnie pokazywać im piękno naszej Polski. Najbliższy nasz cel to Biały Krzyż również w Szczyrku.

Renata Heród
"Polska z Dziećmi 2017"
(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: