Cudowne rodzinne wakacje w polskich górach

Cudowne rodzinne wakacje w polskich górach.

Nasze tegoroczne wakacje zaplanowane były już od dłuższego czasu. Cała nasza, trzyosobowa rodzinka nastawiła się na aktywny wypoczynek w górach.

W związku z tym, iż na co dzień mamy morze na wyciągnięcie ręki, postawiliśmy na piękne góry. Tatuś szukał takiego miejsca na miejsce docelowe, z którego swobodnie moglibyśmy swobodnie zwiedzać i przemieszczać się w inne ciekawe miejsca.

Takie właśnie miejsce znaleźliśmy w Międzybrodziu Żywieckim. Jest to miejscowość w powiecie żywieckim, położona na południowo-wschodnim brzegu Jeziora Międzybrodzkiego.

Zatrzymaliśmy się w cudownym pensjonacie w Międzybrodziu, w którym znajdywały się liczne atrakcje dla naszego czterolatka, między innymi odkryty basen, plac zabaw i mnóstwo zieleni do biegania i grania w piłkę.

Wakacje w Międzybrodziu Żywieckim

Basen w pensjonacie

Pogoda nam dopisywała, dlatego w pełni mogliśmy korzystać z uroków cudownej miejscowości położonej nad pięknym jeziorem.

Jednego dnia postawiliśmy na wypoczynek nad jeziorem, korzystając z wodnych atrakcji. Kolejnego dnia udaliśmy się na wycieczkę, podczas której zwiedziliśmy górę Żar, korzystając z kolei liniowych bez problemu znaleźliśmy się z naszym maluchem na samym szczycie.

Czekały tu na nas również ciekawe atrakcje, takie jak tor saneczkowy, z którego nasz synek mógł swobodnie skorzystać ze swoim tatusiem oraz cudowne widoki, które zapierały dech w piersiach.

Na Górze Żar
Szczyt góry Żar

Przed wejściem do kolejki, swobodnie można obserwować startujące szybowce, spadające spadochrony. Początek trasy do kolejki warto pokonać na nogach, podziwiając otaczający nas krajobraz.

U podnóża Góry Żar
U podnóża góry Żar

Z dzieckiem na Górze Żar
Szczyt góry Żar

Położenie miejscowości, w której się zatrzymaliśmy, umożliwiło nam swobodne przemieszczanie się do innych ciekawych miejscowości, takich jak Żywiec czy Bielsko-Biała. Miejscowości, które nie są typowo turystycznymi, stanowią ciekawą bazę do zwiedzania.

Rynek w Żywcu
Centrum miejscowości Żywiec

Tam na pięknych starówkach, mogliśmy swobodnie porozmawiać, korzystając z szerokiej oferty przepysznych lodów i pysznej kawy. Była to dla nas chwila relaksu z jednoczesnym poznawaniem nowej miejscowości.

Bielsko Biała to miejscowość, gdzie narodził się Reksio i Bolek i Lolek. Na ulicach można spotkać pomniki tych małych  bohaterów. Cudowne budowle i nieziemski klimat to „Mały Wiedeń” w Bielsku-Białej. Ratusz, który jest jednym z najpiękniejszych tego typu budynków w całej Polsce. Klimatyczne uliczki, kawiarenki sprawiły, że przez chwilę poczuliśmy się naprawdę jak w Wiedniu ;)

Bielsko-Biała Mały Wiedeń
„Mały Wiedeń”  w Bielsku-Białej

Oczywiście miejscem, które obowiązkowo odwiedziliśmy, był Zator, w którym znajduję się cudowny park rozrywki Energylandia. Miejsce, które jest totalnym rajem dla maluszków, ale w którym również i my mogliśmy świetnie się bawić. Cały dzień spędzony w tym miejscu sprawił nam wiele radości i uśmiechu.

Energylandia w Zatorze
Wejście do Energylandii

W Międzybrodziu Żywieckim spędziliśmy tydzień, korzystając każdego dnia z różnych atrakcji. Polecam to miejsce przede wszystkim ze względu na możliwość „wypadu” każdego dnia w różne pobliskie miejsca, piękne widoki, jak również niesamowity klimat spokoju i relaksu.

Nasz synek był zachwycony a my zadowoleni, że poznał kawałek naszej pięknej Polski. Podczas pobytu w Szczyrku miał również możliwość udziału w pięknym koncercie z okazji Tygodnia Kultury Beskidzkiej, podczas którego prezentowane były występy na plenerowych estradach.

Z dzieckiem w Szczyrku

To był cudowny tydzień z polską kulturą, polskimi  górami, polskimi krajobrazami. Wakacje te zostaną na zawsze w naszej pamięci.

Olga Nitka

"Polska z Dziećmi 2017"
(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi konkursami,
zapisz się na nasz NEWSLETTER (znajdziesz go na stronie głównej portalu)

Promowane miejsca przyjazne dzieciom:

PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Jastrzębia Góra - pomorskie
Wybrzeże Bałtyku

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: