Cudowne rodzinne wakacje w polskich górach

Cudowne rodzinne wakacje w polskich górach.

Tegoroczne wakacje zaplanowane były już od dłuższego czasu. Cała nasza, trzyosobowa rodzinka nastawiła się na aktywny wypoczynek, a w związku z tym, iż na co dzień mamy morze na wyciągnięcie ręki, postawiliśmy na piękne góry. Tatuś szukał takiej bazy, z której swobodnie moglibyśmy zwiedzać okoliczne miejscowości.

I tym sposobem znaleźliśmy w Międzybrodziu Żywieckim, położonym na południowo-wschodnim brzegu Jeziora Międzybrodzkiego, w powiecie żywieckim.

Zatrzymaliśmy się w cudownym pensjonacie, pełnym atrakcji dla naszego czterolatka - między innymi odkryty basen, plac zabaw i mnóstwo zieleni do biegania i grania w piłkę.

Wakacje w Międzybrodziu Żywieckim

Basen w pensjonacie

Pogoda nam dopisywała, dlatego w pełni mogliśmy korzystać z uroków cudownej miejscowości położonej nad pięknym jeziorem.

Jednego dnia postawiliśmy na wypoczynek nad jeziorem. Kolejnego, udaliśmy się na wycieczkę, podczas której zdobyliśmy górę Żar - korzystając z kolei liniowych, bez problemu znaleźliśmy się z naszym maluchem na samym szczycie.

Czekał tam na nas tor saneczkowy, z którego nasz synek mógł swobodnie skorzystać ze swoim tatusiem, oraz zapierające dech w piersiach widoki.

Na Górze Żar
Szczyt góry Żar

Przed wejściem do kolejki można obserwować startujące szybowce i ludzi skaczących ze spadochronami. Początek trasy do kolejki warto pokonać pieszo podziwiając krajobraz - jest na co patrzeć.

U podnóża Góry Żar
U podnóża góry Żar

Z dzieckiem na Górze Żar
Szczyt góry Żar

Położenie miejscowości, w której się zatrzymaliśmy, umożliwiło nam organizowanie wycieczek do okolicznych miejscowości, takich jak Żywiec czy Bielsko-Biała, które nie są typowo turystyczne, ale na pewno są warte odwiedzenia.

Rynek w Żywcu
Centrum miejscowości Żywiec

Dużo czasu spędzaliśmy na pięknych rynkach tych miast, gdzie chętnie korzystaliśmy z szerokiej oferty licznych kawiarni i objadaliśmy się pysznymi lodami. Była to dla nas chwila relaksu z jednoczesnym poznawaniem nowej miejscowości.

Bielsko-Biała to miejsce narodzin Reksia i Bolek i Lolek. Na ulicach można spotkać pomniki tych małych  bohaterów. Malownicze kamieniczki i nieziemski klimat to „Mały Wiedeń” w Bielsku-Białej. Tamtejszy ratusz jest jednym z najpiękniejszych tego typu budynków w całej Polsce. Klimatyczne uliczki, kawiarenki sprawiły, że przez chwilę poczuliśmy się naprawdę jak w Wiedniu ;)

Bielsko-Biała Mały Wiedeń
„Mały Wiedeń”  w Bielsku-Białej

Miejscem, które obowiązkowo należy odwiedzić jest Zator, ze wspaniałym parkiem rozrywki - Energylandia. Totalny raj dla maluszków, gdzie również dorośli mogą świetnie się bawić. Cały dzień spędzony w tym miejscu sprawił nam wiele radości i uśmiechu.

Energylandia w Zatorze
Wejście do Energylandii

W Międzybrodziu Żywieckim spędziliśmy tydzień urlopu, korzystając każdego dnia z okolicznych atrakcji. Polecam to miejsce, bo stanowi świetną bazę wypadową, oferuje piękne widoki, jak również niesamowity klimat spokoju i relaksu.

Nasz synek był zachwycony, a my zadowoleni, że poznał kawałek naszej pięknej Polski. Podczas pobytu w Szczyrku miał również możliwość uczestniczenia w koncercie plenerowym z okazji Tygodnia Kultury Beskidzkiej.

Z dzieckiem w Szczyrku

To był cudowny tydzień z polską kulturą, polskimi  górami, polskimi krajobrazami. Wakacje te zostaną na zawsze w naszej pamięci.