Zwiedzamy lokalnie - wycieczki w okolicach Wrocławia

ZWIEDZAMY LOKALNIE

Rok 2020 jest rokiem bardzo dziwnym. To czas panującej pandemii, ale także czas doceniania drobnych rzeczy, małych przyjemności. Przez, a może dzięki, panującej sytuacji odwiedziliśmy wiele miejsc w naszej okolicy. Miejsc, do których nie mieliśmy czasu wcześniej pojechać.

Mieszkamy we Wrocławiu, przez wiele tygodni zdalnie pracowaliśmy, zdalnie się uczyliśmy. Każdy nasz dzień był zaplanowany niemal co do minuty, by wypełnić wszystkie obowiązki. Nie był to czas nudy czy nicnierobienie, jak to wiele osób przedstawiało w mediach Dlatego weekendy to był dla nas czas na odpoczynek, regenerację, zebranie sił na kolejne dni. Najlepszym sposobem było aktywne spędzenie go. Dlatego, gdy tylko można już było spacerować po parkach i lasach, w niemal każdy weekend jeździliśmy na wycieczki. Wybieraliśmy miejsca w pobliżu Wrocławia, oddalone od niego maksymalnie o 1,5 h jazdy samochodem.

Zapraszamy do zwiedzania z nami:

GÓRY SUCHE – CZĘŚĆ GÓR KAMIENNYCH

Wycieczkę zaczęliśmy od Schroniska Andrzejówka, znajdującego się niedaleko Wałbrzycha. Jest to bardzo ładny, drewniany domek, który oferuje miejsca noclegowe oraz smaczne posiłki.

Żółtym szlakiem wyruszyliśmy na górę Rogowiec (870 m n.p.m.), gdzie znajdują się ruiny zamku Rogowiec. Trasa nie jest zbyt męcząca, prowadzi m.in. przez las bukowy, dostarcza niesamowitych widoków.

Góry Suche - wycieczka z dziećmi
Widok na okolicę

Góry Suche - rodzinny spacer
Spacerem przez las

Wchodzimy z dziećmi na Rogowiec

Rogowiec

Dzieci podczas wędrówki obserwowały budzącą się do życia przyrodę – młode liście na drzewach, rozwijającą się roślinność runa leśnego. Była to wspaniała lekcja przyrody w terenie.

Wracając z góry Rogowiec niebieskim szlakiem, zdobyliśmy jeszcze szczyt Jeleniec (902 m n.p.m.) oraz Turzyna (895 m np.m.). Później czerwonym szlakiem lasy i łąki doszliśmy do schroniska.

Zdobyliśmy Jeleniec

Jeleniec

Atrakcje dla dzieci niedaleko Wrocławia

Turzyna

Góry Suche z dziećmi

Wracając do schroniska

Trasa dość długa, ale na szczęście pogoda nam dopisała, a dzieci świetnie się bawiły. Zwłaszcza na koniec – kręcąc się i turlając po młodej, zielonej trawie.

Wyprawa z dziećmi w Góry Suche

Zabawy na trawie

KOLOROWE JEZIORKA – RUDAWY JANOWICKIE

Kolorowe jeziorka znajdują się w Rudawskim Parku Krajobrazowym, we wsi Wieściszowice, niedaleko Kamiennej Góry. Są to 4 jeziorka – żółte, purpurowe, błękitne i zielone.

Samochód zostawiliśmy na jednym z przygotowanych tu parkingów. Opłacając parking, otrzymaliśmy ulotkę z informacjami oraz mapką.

Pierwsze jeziorko – żółte – w czasie naszego pobytu było całkowicie wyschnięte. Mogliśmy za to obserwować ciekawie ukształtowany teren.

Rudawski Park Krajobrazowy - rodzinne zwiedzanie

Jaskinia

Szukamy Kolorowych Jeziorek w Rudawach Janowickich

W poszukiwaniu jeziorka

Zaraz obok znajduje się drugie – purpurowe jeziorko. Większe, z ciekawie zabarwioną wodą.

Rudawy Janowickie z dziećmi

Purpurowe jeziorko

Podziwiamy Purpurowe Jeziorko

Widok na jeziorko

Jednak największe wrażenie zrobiło na nas jeziorko błękitne. Piękna barwa, która jeszcze większe wrażenie robi w słoneczny dzień, a dookoła las cudownie odbijający się w wodzie.

Wycieczka z dziećmi do Rudawskiego Parku Krajobrazowego

Błękitne jeziorko

Zachwycający widok na Błękitne Jeziorko

Nieco dalej, ok 1 km w górę, w stronę Wielkiej Kopy znajduje się ostatnie – zielone jeziorko. Jest to mały, niczym nie wyróżniający się zbiornik wodny. Znajdująca się tam ławeczka pozwala odpocząć, posilić się i delektować ciszą.

Zielone Jeziorko - ciekawa atrakcja w okolicy Wrocławia

Zielone jeziorko

Odpoczywamy na ławce

Na ławeczce

Nie poprzestaliśmy jednak na tym i wędrowaliśmy dalej. Mieliśmy do zdobycia jeszcze szczyt – Wielką Kopę (871 m n. p. m.).

Nabieramy sił przed wejściem na Wielką Kopę

Czas na posiłek

Na szczycie Wielkiej Kopy z dziećmi

Wielka Kopa

Trasa trochę męcząca, momentami dosyć stroma, ale do przejścia zarówno dla młodszych, jak i trochę starszych. Była to kolejna wspaniała lekcja przyrody w terenie, obserwacja roślin i zwierząt.

ARBORETUM W WOJSŁAWICACH

Naszą coroczną już tradycją jest wyjazd do Arboretum w Wojsławicach. Znajduje się ono niedaleko Niemczy. Jest to olbrzymi kompleks z licznymi ścieżkami oraz piękną i różnorodną roślinnością. Mimo że do Arboretum przyjechaliśmy w ostatni weekend maja, udało nam się jeszcze zobaczyć, liczne tu, kwitnące rododendrony i azalie. Ogromna różnorodność barw, piękne kwiaty – duże i małe oraz ciekawe aranżacje wywarły na nas ogromne wrażenie.

Zwiedzanie Arboretum w Wojsławicach

Rododendron

Spacer po Arboretum

Bogactwo barw

Podziwiamy kompozycje kwiatowe w Arboretum

Kompozycje

Arboretum w Wojsławicach z dziećmi

Piękne

Mogliśmy obejrzeć również różne gatunki maków i innych kwitnących roślin. Wędrowaliśmy szlakiem roślin z czasów dinozaurów, poznaliśmy miejsca ich występowania oraz liczne ciekawostki o nich.

Piękne kwiaty w Wojsławicach

Mak

Atrakcje dla rodzin z dziećmi w okolicy Wrocławia - Arboretum w Wojsławicach

Maki

Rodzinne zwiedzanie Arboretum

Clematis

Na ogromnej przestrzeni dzieci mogły szaleć, biegać i turlać się. Było to również dobre miejsce do obserwacji zwierząt – spotkaliśmy żaby, zaskrońca, liczne owady i kilka gatunków ptaków.

W arboretum można spędzić przyjemnie wiele godzin, są również punkty gastronomiczne, można więc zregenerować siły i smacznie zjeść.

Zabawy w Arboretum

Z górki na pazurki

Wycieczka do Arboretum w Wojsławicach z dziećmi

Puszczając latawce

ZAMEK CHOJNIK

Zamek Chojnik znajduje się niedaleko Jeleniej Góry. Wycieczkę zaczęliśmy na parkingu w Sobieszowie. Trasa prowadząca do niego jest krótka (ok. 30 min), prowadzą tam dwa szlaki – łagodniejszy, spacerowy oraz drugi, bardziej stromy. Ruiny mogliśmy zwiedzić po kupieniu biletów. Dzięki tablicom informacyjnym dowiedzieliśmy się jak wyglądał zamek oraz co się gdzie znajdowało. Mogliśmy również podziwiać piękno okolicy.

Na terenie zamku działa karczma oraz sklepik z pamiątkami. Była to krótka, przyjemna wycieczka, pozwalająca poznać fragment historii.

Zwiedzamy z dziećmi Zamek Chojnik

Wejście

Odwiedzamy Zamek Chojnik w okolicy Jeleniej Góry

Zamek Chojnik

Zamek Chojnik z dziećmi

Studnia

Podziwiamy widoki z Zamku Chojnik

Widok z ognia

To tylko kilka wycieczek, które zorganizowaliśmy. Dzięki nim poznaliśmy naszą okolicę, zobaczyliśmy cudowne miejsa, regenerowaliśmy siły, a także odbywaliśmy bardzo ciekawe lekcje przyrody, historii, geografii.