Zamek Grodno - zwiedzanie z dziećmi

Jesteśmy podróżniczą rodzinką z Małopolski, którą bawią niezwykłe wycieczki i odkrywanie ciekawych miejsc. Tak dzieje się w każdy wolny weekend, ferie czy wakacje, a że bliska okolica mniej więcej poznana, to wakacje planujemy na dalsze wyjazdy. I tak od kliku lat, w tym roku wybór padł na Dolny Śląsk, dlatego też Jezioro Bystrzyckie i domek Przy Hotelu Maria Antonina zarezerwowaliśmy już wiosną. Piękna okolica i dzika przyroda potrafi porządnie naładować baterie.

W ten gorący czas aż miło schłodzić nogi w wodzie jeziorka. Siedząc na plaży, dostrzegliśmy w głębi lasu samotnie górującą wieżę. Zaraz telefon w rękę i znalezione – Zamek GRODNO. Trzeba zaplanować jakoś tą wspinaczkę. Nasz 8-miesięczny Wituś do nosidła (na wózek trasa zbyt ekstremalna), córeczki za rączki i maszerujemy. Jeden szlak prosto spod ośrodka prowadzi ostro pod górę i w las, może to nie dla nas.

Wybieramy trasę okrężną, po kostce, drogą dojazdową docieramy prawie do centrum Zagórza Śląskiego. Nie była to krótka droga, samochodem jakoś szybciej schodzi. Tutaj kolejny drogowskaz „na zamek”, ścieżki jakby szersze i mniej strome, więc brniemy dalej. Wspinaczce nie ma końca, kolejny zakręt i jeszcze jeden, po prawej na dole dostrzegamy jakiś obiekt.

Pięknie odnowiony pałac z XIX wieku, trzeba będzie przyjrzeć mu się z bliska, ale to w powrotnej drodze. Idziemy dalej, nóżka za nóżka, aż docieramy do bramy. Jakże piękne rzeźby strzegą głównego portalu, dwa lwy na tylnych łapach stają.

Grodno - wakacje z dziećmi i zwiedzanie zamku

Grodno - brama

Wchodzimy na dziedziniec, krok niewielki, ale klimat jakże odmienny. Zawsze na zamkach dech w piersi zapiera i historię czuć od razu. Taka pozytywna energia z tego miejsca bije, głowa zaczyna się obracać i podziwia pięknie odnowione mury.

Spacer z dziećmi - Dolny Śląsk

Dziedziniec

Po schodkach koło armaty do kasy się zbliżamy, bilety zakupione, na komnaty ruszamy. Przechodzimy bramką koło drzewa wiekowego, pierwsza baszta stoi przed nami otworem. Historię zamku poznać polecamy, ale nie to dzisiaj opowiadamy.

Dolnośląskie zabytki - zwiedzanie z dziećmi

Wieża

Przejście szerokie do wejścia na zamek górny prowadzi.

Zamek Grodno - atrakcja rodzinna

Zaraz po wejściu, jak to w zamku, zakamarków jest bez liku, dzieci się rozbiegły i po krzyku.

Jedno do lochów zagląda, drugie salę tortur odwiedza. A tata, jak to tata, spokoju w widokach wypatruje. Z dziedzińca zamku wysokiego pięknie mury się prezentują.

Odwiedzamy z dziećmi zamek na urlopie

Mury

Dziedziniec odwiedzony, trzeba dzieci tylko znaleźć. Podziemia z wystawą narzędzi do różnego rodzaju turtur i krypta zachowana.

Dzieci całe i bezpieczne do topora się przymierzają. Wychodzimy dalej, bardziej wystawne pomieszczenia oglądać. Komnaty surowe, ale umeblowane, kilka artefaktów broni i pogłowia zwierząt upolowanych.

Zamek Grodno na Dolnym Śląsku
Zwiedzanie zamku całą rodziną

Komnaty

W części zamku odnowionej multimedialne sale powstały.

W jednej skarby przyrody i rodzaje zwierzyny w rejonie prezentują.

W drugiej zaś, na wygodnej podłodze ułożeni, na suficie film oglądamy, jaki to Dolny Śląsk jest w atrakcje bogaty.

Ciekawe miejsce do dowiedzenia z dziećmi

Widok na zamek

Jeszcze kilka pokoi zaprezentowane, aż w końcu na wysoką wieżę musimy się wdrapać. Żeby z drugiej strony widoki podziwiać.

Klatka drewniano-stalowa, wiatr słychać bardzo głośno, dobrze że nie mamy czapek, bo by nam je z głowy pozrywało. W końcu dotarliśmy do celu, wspaniała okolica. Widać jeziorko i nasz obiekt noclegowy. Wysoko tu, prawie jak na Kasprowym.

Dolny Śląsk idealny na wczasy

Jezioro

Na szczycie wieży
Zamek Grodno z małym dzieckiem

Wieża w Grodnie

Damian Kazaniecki

autor zdjęć i tekstu przysłanego na Konkurs