Wakacje z dzieckiem w Małopolsce

Witajcie,

Mam na imię Natalka i mam 6 lat. Chciałam podzielić się z Wami moją relacją z zeszłorocznych wakacji w Małopolsce.

Razem z pomocą rodziców stworzyliśmy fotorelację z miejsc, które zwiedziliśmy. A uwierzcie, nie było tego mało :). Na moje szczęście rodzice lubią jeździć w różne miejsca, obfitujące także w atrakcje dla dzieci.

W roku 2017 osiedliśmy na kilkanaście dni w Zawoi. To tam powstały pierwsze wakacyjne fotografie.

Jeśli myślicie, że się byczyłam, to jesteście w poważnym błędzie. Zaraz rodzice zapędzili mnie do budowania zapory na potoku. Praca w kamieniołomach to niełatwy kawałek chleba. A jeszcze jak macie na sobie strój wzorowany na góralskim to już w ogóle wyzwanie. Ponieważ ja, moi drodzy, bardzo się lubię integrować z tubylcami, których ziemia mnie akurat gości.

Zawoja z dzieckiem
Zawoja - w kamieniołomach praca wre

Zawoja z dziecmi
Zawoja - staram się nie wyróżniać wśród tubylców

Zawoja- Droga na Halę Śmietanową

Zawoja - droga na Halę Śmietanową

Okolice Zawoi zawierają wiele cudownych miejsc z myślą o nas, malusińskich. Jest i park linowy i dolina pełna wypasu w pobliskiej Zubrzycy ale niczego nie można porównać z trasami górskimi jakie na nas tu czekają. Mnie i mamę tata zabrał na spacer tzw. Stokówką. To malownicza droga, która prowadzi w dół do Zawoi i kończy się u stóp Babiej Góry. Warto na nią wjechać wyciągiem na Mosorny Groń, który sam w sobie też jest nie lada atrakcją. Tak też zrobiliśmy. Ale tata gapa, który zawsze stara się uatrakcyjnić nasze wyprawy, pomylił szlaki i zaprowadził nas na Halę Śmietanową.

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Beskidzie Żywieckim<<

Jak pewnie zauważycie na zdjęciach, mój strój mocno odbiega od tego, który powinien człowiek włożyć na górski szlak. Ale przypominam, że nasz spacer miał prowadzić łagodną ścieżką w dół. A tutaj droga prowadziła kamieniście i stromo pod górę. A na dodatek nad Babią Górą rozpętała się ulewa.

Zawoja podrozowanie z dzieckiem
Zawoja - ulewa nad Babią Górą

Zawoja odpoczynek na szlaku z dzieckiem
Zawoja - odpoczynek na szlaku

Musieliśmy wracać. Wyprawa ta miała dla mnie jeszcze jedną, tym razem niezbyt miłą niespodziankę. Kiedy wracaliśmy, w stopę ukąsiła mnie najprawdziwsza osa. Au, bolało... Na ten dzień miałam już dosyć wszelkich przygód. Potuptałam dzielnie mimo opuchniętej stopy nacieszyć uszy szumem pobliskiego wodospadu.

Zawoja- Nad wodospadkiem malopolska z dzieckiem

Zawoja - nad wodospadem

Następnego dnia mogliśmy odhaczyć kolejny punkt na naszej mapie podróżnika. Pomknęliśmy gładko autkiem w krainę Pienin. Chyba nikomu nie muszę przedstawiać tej bajkowej krainy. My w pierwszej kolejności zawędrowaliśmy do Czorsztyna. Ponieważ zamek kilkukrotnie zwiedziliśmy wcześniej, udaliśmy się do przystani, a tam wykupiliśmy bilet na stateczek, który miał nas przeprawić na drugi brzeg. Bardziej wtajemniczeni wiedzą, że po drugiej stronie znajduje się jeden z najpiękniejszych zamków na terenie Polski. Ma nawet własnego ducha ale o tym sza! Dociekliwsi sami poszukają o nim informacji, a ja nie chcę wystraszyć tych bardziej bojaźliwych. Dodam na zachętę tylko, że w Niedzicy kręcili między innymi serial o naszym, zacnym zbójcy Janosiku.

Pieniny Rejs między Czorsztynem i Niedzicą
Pieniny - rejs między Czorsztynem i Niedzicą

Pieniny wycieczka z dzieckiem
Pieniny - mała żeglarka Natalka

Pieniny atrakcje dla dzieci
Pieniny - tańce na tamie

Rejs na drugą stronę był bardzo relaksujący, choć oczywiście wiało tak, że musiałam trzymać się ramy. U stóp obu zamków rozlega się zjawiskowe Jezioro Czorsztyńskie, które dzieli potężna zapora. Krajobraz tak mnie natchnął swoim pięknem, że aż zachciało mi się tańczyć i skakać. Podróż naszą zwieńczyliśmy orzeźwiającą kąpielą w jeziorze. Jeśli będziecie się tam wybierać, oprócz ręcznika zabierzcie także buty do pływania bo dno jest mocno kamieniste i im ktoś cięższy, tym boleśniej to odczuwa.

Pieniny wypoczynek z dzieckiem

Pieniny - widok na oba zamki

Kolejny dzień był tylko dla mnie. W bocheńskiej kopalni jest piękna makieta, która przedstawia Rabkoland. To stamtąd rodzice dowiedzieli się, że na małopolskiej ziemi istnieje taki mały raj dla dzieci. To park rozrywki wcale nie dla takich dużych i wcale nie dla takich małych. Jadąc tam uzbrójcie się w czas na cały dzień i prowiant bo czeka Was istne szaleństwo. Opłata za wstęp obejmuje prawie wszystkie atrakcje (oprócz tych, które wymagają wrzucenia monety).

Rabkoland

Rabkoland zwiedzanie z dzieckiem

Rabkoland w pełni szaleństwa

Nie jest to może supernowoczesny park na miarę Energylandu ale zapewniam Was, że każdy znajdzie tam atrakcję dla siebie. Szerokim łukiem omijajcie tylko pewnego, niezbyt dobrze wychowanego Wikinga. Przy okazji przyznam, że to dziwne miejsce. Rodzice po sześciu godzinach szaleństw wymiękają i tracą siły. Straszliwi z nich słabeusze...

Powoli zbliżamy się do końca moich wojaży po niezwykłej Małopolsce. Ostatni dzień przeznaczyliśmy na wyprawę do Żywca. Znajduje się tam niejaka góra Żar na którą można dostać się kolejką. Ze szczytu rozpościera się cudowny widok i można kupić pamiątki. Ja postawiłam na drewnianego kogutka i zagrałam tacie raz na ludowo podczas gdy on relaksował się widokiem doliny. Nie rozumiem tylko dlaczego w trakcie mojego koncertu postanowił zaprowadzić mnie na tor saneczkowy i migiem puścić w dół. Zjazd tym torem saneczkowym to też jedna z atrakcji tego miejsca.

Zywiec góra Zar
Żywiec - tramwajem na górę Żar

Żywiec aktywny wypoczynek z dzieckiem
Żywiec - Hej! Tato! Zagram Ci raz na ludowo

Z góry Żar pomknęliśmy do Bielska-Białej bo rodzice powiedzieli, że tam spotkam kogoś, kogo dobrze znam. Krążyłam po mieście i szukałam swoich tajemniczych przyjaciół. I wiecie kogo spotkałam? Bolka, Lolka i Reksia. Ale z nich fajne chłopaki. Uśmiechnięci pozowali ze mną do zdjęć. Na sam koniec dnia udaliśmy się w okolice Żywca do pewnej znajomej, która pozwoliła poznać swoje koniki. To była jazda prawie bez trzymanki bo i bez...siodła. Życie wśród zwierząt jest niezmiernie ciekawe.

Bielsko Biała bolek i lolel
Bielsko Biała - bajkowi kumple Bolek i Lolek

Bielsko Biała miejsca przyjazne dzieciom

Bielsko Biała - najmilszy pod słońcem pies Reksio

I to już koniec mojej opowieści. Wakacje dobiegły końca, a ja musiałam wrócić do rzeczywistości. Jednak wspominam je po dziś dzień.