Bieszczady w pigułce z dziećmi - wakacje w Solinie

Bieszczady w pigułce z dziećmi

Bieszczady pierwszy raz odwiedziliśmy z mężem zaraz po ślubie, wtedy we dwójkę i zgodnie stwierdziliśmy, że na pewno tam wrócimy. Minęło 12 lat, doczekaliśmy się trójki dzieciaków i doczekaliśmy również upragnionego powrotu w Bieszczady.

Zazwyczaj wakacje planujemy początkiem roku, rozważamy gdzie pojechać i przystępujemy do poszukiwać atrakcyjnego zakwaterowania. Jestem zwolenniczką nocowania w większych ośrodkach i w centrum, aby wszędzie było blisko, żeby jak najmniej używać samochodu. Padło na centrum Soliny, a konkretnie Willę Amelię, którą serdecznie z całego serca polecamy. W międzyczasie wybuchła wojna u naszych ukraińskich sąsiadów, a jak wiadomo Bieszczady tuż za płotem. Biliśmy się z myślami, czy w tej sytuacji nie zrezygnować. Ostatecznie pojechaliśmy.

Jeszcze wcześniej, w lipcu dotarła do nas, tym razem pozytywna informacja o otwarciu nowej kolejki linowej w Solinie właśnie. Bardzo się ucieszyliśmy i - mówiąc szczerze - chyba na przejazd nią nie mogłam ja osobiście się najbardziej doczekać. Jaka była moja radość, kiedy okazało się, iż nasz hotel jest usytuowany dosłownie tuż obok kolejki. Wystarczy przejść przez ulicę i już jesteśmy przy wejściu na kolejkę. I tak mogliśmy ciągle ją podziwiać, siedząc na balkonie.

Wakacje w Bieszczadach z dziećmi

Widok z balkonu

Zapora w Myczkowcach i plaża w Solinie

Pierwszego dnia po przyjeździe, chwili odpoczynku, rozpakowaniu się i załatwieniu wszystkich formalności w recepcji, ruszyliśmy zwiedzić okolicę. Oczywiście pierwszym naszym celem była zapora, która znajdowała się tuż przy hotelu, należało tylko minąć wejście do wcześniej wspominanej kolejki, przejść tzw. „Solińskie Krupówki” czyli deptak z kramami i restauracjami - i już jesteśmy na zaporze. Po przejściu docieramy do kamienistej plaży, uroczej, wokół wszędzie knajpki. Byliśmy tego dnia wszyscy bardzo zmęczeni, dlatego wróciliśmy do hotelu.

Drugi dzień był pochmurny, a jako że do przejazdu kolejką najlepsze jest bezchmurne niebo, więc postanowiliśmy, że następnego dnia nią pojedziemy. Tego dnia zwiedzaliśmy nadal okolicę, zupełnie przypadkiem dotarliśmy na drugą zaporę w Myczkowcach, skąd mogliśmy zobaczyć prześliczne widoki.

Widok z zapory w Myczkowcach
Rodzinnie w górach

Zapora w Myczkowcach

Nie mogło się obyć oczywiście bez lodów, obok tej zapory jest także gastronomia. Przy okazji dojrzałam fajne pamiątki, a mianowicie ręcznie malowane aniołki na kamieniach idealnych do portfela, ponoć mają chronić pieniądze. Idealna pamiątka dla mojej mamy i teściowej. W drodze powrotnej zauważyliśmy na zboczu góry duże serce. Postanowiliśmy się zatrzymać, usiąść i popodziwiać równie piękny widok nad wodą.

Bieszczady - dobre miejsce na urlop
Pobyt z dziećmi w Solinie

Serce na Wzgórzu

Po południu znowu poszliśmy na plażę, tym razem posiedzieliśmy dłużej, dzieciaki miały najlepszą zabawę w puszczaniu kaczek do wody.

Odpoczynek na plaży w Solinie

Z plaży w Solinie

Solina - kolejka linowa i park rozrywki "Tajemnicza Solina"

No i nadszedł dzień przejazdu kolejką. Byliśmy bardzo podekscytowani. Ludzi było bardzo dużo, było też bezchmurne niebo, więc widoki zachwycały. Naprawdę warto.

Solina - wjeżdżamy kolejką linową
Kolejka linowa w Solinie
Atrakcje dla dzieci w Solinie

Widok z kolejki

Po dotarciu na górę Jawor można pospacerować, ale również udać się na wieżę widokową, oczywiście za opłatą, windą. Z góry roztacza się jeszcze wspanialszy widok.

Góra Jawor - wieża widokowa

Panorama z wieży widokowej

Następnie udaliśmy się do miejsca, którego najbardziej nie mogły doczekać się dzieciaki, czyli Park rozrywki „Tajemnicza Solina”

Park rozrywki "Tajemnicza Solina" - warto odwiedzić

Czad

Park ten nawiązuje do legendy o Biesach i Czadach, od których powstała nazwa Bieszczady.

Przy wejściu dostajemy plan parku z umiejscowionymi na nim punktami, gdzie należy coś zrobić, aby zdobyć pieczątkę. Po zdobyciu kompletu pieczątek na końcu czeka na dzieci nagroda. I tak musimy przejść przez tor przeszkód, zjechać z dużej zjeżdżalni, odwiedzić wioskę Biesów i Czadów. Na każdym kroku czeka na nas mnóstwo atrakcji. Nie da się tego opisać słowami. Polecam z całego serca, nie można tego ominąć, będąc w okolicy.

Bieszczady - wizyta w parku rozrywki z dziećmi

W wiosce Czadów

Wypoczynek z rodziną w Bieszczadach

Ciekawe miejsce dla rodzin z dziećmi - "Tajemnicza Solina"

W wiosce wojowników

Zabawa z dziećmi w parku rozrywki

W wiosce Biesów i Czadów

Po odwiedzeniu parku można coś zjeść w usytuowanej obok karczmie, a następnie można zjechać na dół kolejką.

Jako że dzień był upalny, znowu poszliśmy na plażę.

Odpoczywamy nad Jeziorem Solińskim

Plaża w Solinie

Bieszczadzka Kolejka Linowa i Bieszczadzki Park Narodowy

Czwartek był bardzo intensywny, ponieważ wybraliśmy się na wycieczkę jednodniową z biura podróży. Odwiedziliśmy wszystkie najważniejsze miejsca w Bieszczadach. Sumując wszystkie koszty wejścia na poszczególne atrakcje i benzynę, stwierdziliśmy, że warto, a tym bardziej z przewodnikiem. Powiem szczerze - dowiedziałam się wielu rzeczy, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Jadąc w te wszystkie miejsca indywidualnie, nawet w połowie nie dowiedzielibyśmy się tylu ciekawostek. Nie mówiąc o tym, że nie trzeba się martwić o to, jak dojechać, gdzie zaparkować, gdzie kupić bilet itd.

W pierwszej kolejności była przejażdżka Bieszczadzką Kolejką Leśną. Na pewno ciekawe przeżycie. Kolejka kursuje obecnie na trasie Cisna-Majdan, w bardzo dzikie rejony Bieszczad. Na końcowej stacji można wybrać się na kilkuminutowy spacer i dotrzemy do granicy polsko-słowackiej, na miejscu można kupić kawę, pyszne babeczki lub chleb ze smalcem. Przy początkowej stacji natomiast można zakupić mnóstwo pamiątek, nalewki oraz w sezonie letnim jagodzianki (my dostaliśmy jeszcze ciepłe).

Bieszczadzka Kolejka Leśna - super atrakcja dla dzieci

Widok z Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Bieszczady - rodzinne wczasy

Bieszczadzka Kolejka Leśna

Następnym punktem była krótka przechadzka po Bieszczadzkim Parku Narodowym. Wspięliśmy się na niewielkie wzniesienie, gdzie doszliśmy do schroniska i można było drobinę odsapnąć. Następnie zeszliśmy z powrotem do autokaru, pod drodze przewodnik opowiadał nam, jakie widać szczyty górskie wokół nas, m.in najwyższy szczyt Bieszczad Tarnicę.

Spacerujemy po Bieszczadzkim Parku Narodowym

Bieszczadzki Park Narodowy

Z dziećmi w Bieszczadzkim Parku Narodowym

Wejście do Bieszczadzkiego Parku Narodowego

Później bardzo przyjemna atrakcja, czyli rejs statkiem.

Rejs po Jeziorze Solińskim z dziećmi

Rejs po Solinie

Polańczyk

Był to bardzo męczący dzień, ale bardzo bogaty w ekscytujące przeżycia. Dlatego dzień kolejny postanowiliśmy spędzić zupełnie leniwie, czyli plażując, ale wybraliśmy się do Polańczyka, ze względu na występującą tam piaszczystą plażę. Musze powiedzieć, że widoki są tą lepsze, niż na plaży w Solinie, ponieważ widać całą zaporę w okazałości.

Polańczyk - wycieczka z rodziną na plażę

Plaża w Polańczyku

W sobotę wybraliśmy się z dzieciakami do Mini Zoo. Cudowne miejsce, zadbane zwierzątka, bardzo przyjazne. Do kóz oraz króliczków można wejść do zagrody, można karmić zwierzątka karmą zakupioną przy wejściu. Mnóstwo atrakcji, jak zjeżdżalnia, dojenie sztucznej krowy, strzelenie z procy, małpi gaj oraz piaskownica dla najmłodszych z zadaszeniem. Jest tam również mały bar z lodami i przekąskami.

Jadąc z powrotem, zahaczyliśmy o stare cerkwisko. Te ruiny i mieszczący się obok cmentarz robią wrażenie.

Zwiedzamy z rodziną cerkwisko

Cerkwisko

Przygoda w Bieszczadach - mini zoo

Mini Zoo - dojenie sztucznej krowy

Wieczorem postanowiliśmy wybrać się na zaporę, aby zobaczyć zachód słońca i ogólnie zaporę nocą, kiedy to jest fantastycznie oświetlona.

Oglądamy zachód słońca

Zachód słońca na zaporze

Cudowne źródełka w Zwierzyniu

W dniu kolejny pojechaliśmy sobie do miejsca, które znaliśmy z poprzedniej naszej wizyty z mężem, a mianowicie Cudownego źródełka w Zwierzyniu. Muszę powiedzieć, że zostało odnowione i jest tam bardzo ładnie. Można nabrać sobie wody z owego źródełka.

Następnie pojechaliśmy do mieszczących się niedaleko ruin zamku. Szczerze mówiąc, byłam mocno zaskoczona ilością osób, które także tam chodziły, mimo iż nie jest to miejsce w ogóle rozreklamowane, a za to bardzo zadbane. Jak najbardziej  polecam.

Wyprawa do Cudownego źródełka w Zwierzyniu

Cudowne źródełko w Zwierzyniu

Podziwiamy ruiny zamku

Ruiny zamku

Rodzinny urlop w Bieszczadach

Rezerwat

Niestety nadszedł dzień odjazdu. Ciężko naprawdę było wyjeżdżać. Poszliśmy ostatni raz na zaporę, kupiliśmy jeszcze pamiątki i niestety trzeba było wracać.

Były to nasze najbardziej udane wakacje.