Rodzinne wakacje w Ustce

Co roku wybieramy się na wypoczynek w góry lub na Mazury. Nasza córka pół roku męczyła nas, że ona chce zobaczyć koniecznie jak wygląda morze. Dlatego ze względu na nią w tym roku wybraliśmy się również na kilka dni nad morze. Z mężem nie lubimy leżeć na plaży plackiem cały dzień więc postanowiliśmy, że jak już jedziemy nad morze to ten czas spędzimy aktywnie zwiedzając dany region.

Wczasy w Ustce z dzieckiem
Spacerujemy z dzieckiem po plaży
Rodzinny urlop nad Bałtykiem
Zabawy na plaży w Ustce

Obraliśmy cel - Ustka. Zanim wybraliśmy się w to konkretne miejsce to zwiedzaliśmy palcem po monitorze kolejne miejscowości nadmorskie. Stwierdziliśmy jednogłośnie, że jak jedziemy to tam. I wybraliśmy idealnie. Ustka to idealne miejsce na wakacyjny wypoczynek dla całej rodzinki. Miejsce to oferuje cały wachlarz niezapomnianych atrakcji tak naprawdę dla każdego.

Ustka - idealne miejsce na wakacje
Pomorze z rodziną
Wakacyjna przygoda w Ustce
Rodzinne wczasy na Pomorzu

Mali turyści mogą skorzystać nie tylko z licznej oferty miejsc zapewniających zabawę i ruch, ale także nauczyć się wiele o regionie zwiedzając tutejsze muzea i miejsca związane z historią. Na pierwszy ogień poszły Bunkry Baterii Bluchera. Są one pamiątką po zbrojeniu strategicznego dla III Rzeszy w okresie przedwojennym usteckiego portu. Odrestaurowane i oddane do zwiedzania w 2011 roku bunkry można zwiedzać samodzielnie lub z przebranym w historyczny strój przewodnikiem, który nie tylko opowie o bunkrach, ale też udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania małych turystów. Zwiedzanie starych poniemieckich fortyfikacji będzie zarówno dla dzieci jak i dorosłych atrakcyjną ciekawostką i doskonałą lekcją historii.

Kolejny punkt - Latarnia Morska – jest niewątpliwie jedną z najpiękniejszych latarni na polskim wybrzeżu. I dość wysoką. Niestety ze względu na lęk wysokości mojego męża, byłyśmy na latarni same z córką. Z wieży latarni rozciąga się wspaniały widok na panoramę Ustki oraz morze.

Ustka - biegamy po plaży
Nad morzem z maluchem
Wypoczywamy na plaży w Ustce
Ustka - atrakcje dla rodzin z dziećmi
Spędzamy czas z rodziną na Pomorzu

Pomniki – są obowiązkowym punktem podczas zwiedzania Ustki z dziećmi. Fotografia z Ustecką Syrenką czy Ireną Kwiatkowską na popularnej ławeczce z pewnością sprawi pociechom wiele radości. Wieczorem spędzaliśmy czas w salonie gier który oferuje m.in. cymbergaje, bujaki dla dzieci oraz wiele innych urządzeń, które dostarczą wspaniałej rozrywki dla całej rodziny.

W Ustce znajduje się kilka wypożyczalni gokartów na pedały. W znajdującym się niedaleko nadmorskim parku zostały wydzielone ścieżki rowerowo-gokartowe, gdzie dzieci mogą jeździć bezpiecznie, bez kontaktu z ruchem ulicznym.

Dla mojej córki największą atrakcją był chyba rejs po morzu stylizowanym na XVII wieczny galeon statek piracki. Na pokładzie „Dragona” na turystów czekają liczne atrakcje, jak animacje dla dzieci, możliwość zwiedzania mostku kapitańskiego oraz zdobycia certyfikatu „Bractwa Pirackiego”. Moja córka dostała nowe imię od pirata statku. Od teraz wśród piratów nazywa się "Syrenka" i otrzymała z tego tytułu dyplom przez co była przeszczęśliwa.

Równie atrakcyjnie można spędzić czas z dziećmi w okolicach Ustki. My pokusiliśmy się o zwiedzenie Doliny Charlotty. Spędziliśmy tam cały dzień. Znajduje się tu Zoo. Można oglądać i głaskać zwierzęta. Dla mojej córki największym przeżyciem było móc pogłaskać wielbłąda. Znajduje się tu mnóstwo atrakcji tj.przejażdżki konne, park linowy, kajaki i rowery wodne, a także mini zoo, kraina bajek i wioska mongolską, którą zamieszkują rodowici mieszkańcy Mongolii.

Podsumowując Ustka jest wspaniałym miejscem na wypoczynek dla całej rodziny i nie koniecznie trzeba leżeć na plaży całymi dniami. Można czas tutaj spędzić aktywnie i bardzo ciekawie. Polecamy wszystkim gorąco.