Poznań za pół ceny - weekend majowy

WEEKEND MAJOWY ZA PÓŁ CENY

Tegoroczną majówkę postanowiliśmy spędzić w Wielkopolsce, a zwłaszcza w stolicy tego bogatego historycznie, kulturowo i krajoznawczo regionu. Wpływ na naszą decyzję miał z pewnością również fakt zorganizowania w Poznaniu (już po raz dwunasty) weekendu majowego za pół ceny. Skusiły nas atrakcyjne zniżki w hotelach, restauracjach, muzeach, obiektach sportowych, etc., które dla naszej rodziny 2+3 zapowiadały sporą oszczędność. Do akcji przyłączyło się również wiele okolicznych punktów, których oferta aktualizowana była na bieżąco w Internecie.

Weekend majowy z dziećmi za pół ceny w Poznaniu

I tak wykupiliśmy nocleg za pół ceny w Leśnym Ośrodku Szkoleniowym w Puszczykowie smile. Położony zaledwie 15 km od Poznania, tuż obok meandrującej rzeki Warty, w otoczeniu Wielkopolskiego Parku Narodowego. Urzekły nas spokój, śpiew ptaków i bardzo dużo zieleni. Na miejscu można grillować , wypożyczyć rowery, pograć w bilard, skorzystać z sauny. W ramach wykupionego noclegu jest śniadanie w postaci szwedzkiego stołu. Obiad dwudaniowy w cenie 20 zł od osoby (dzieci pół ceny). Porcje są duże i smaczne smile. Zadowoleni byliśmy również z pokoi – w każdym łazienka, telewizor, lodówka i czajnik. Ośrodek i otoczenie zadbane. Można tu naprawdę miło spędzić czas!

Oprócz wycieczek do Poznania (o czym poniżej), warto wybrać się spacerkiem leśną drogą wzdłuż Warty w kierunku Muzeum Literackiego A. Fiedlera (ok. 3 km). Rozległy teren wokół muzeum jest ciekawie zagospodarowany rzeźbami nawiązującymi do tajemniczego świata Indian Ameryki Południowej. W przy muzealnym parku odnaleźliśmy i zwiedziliśmy Piramidę oraz rekonstrukcję okrętu Kolumba – Santa Marię. Dla miłośników talentu autora „Dywizjonu 303” to nie lada gratka smile. Nie daliśmy już jednak rady obejrzeć samego muzeum.

Wielkopolska - zwiedzamy z maluchami Muzeum Literackie A. Fiedlera

Historyczne i kulturalne atrakcje w Poznaniu

Sam Poznań oferuje multum atrakcji i miejsc wartych odwiedzenia. Trudno dokonać wyboru mając do dyspozycji tylko 2 dni. Postanowiliśmy jeden dzień poświęcić historii i kulturze, a drugi spędzić na sportowo.

Na naszej liście znalazł się obowiązkowo Stary Rynek z przepięknym, renesansowym ratuszem. Pojawiamy się tam o równej 12 w południe, by przyjrzeć się słynnym poznańskim Koziołkom. Na wieży ratuszowej „trykają” się rogami, co przyciąga uwagę ogromnej rzeszy turystów, a dla dzieci stanowi nie lada frajdę.

A wcześniej odwiedzamy położony nieopodal teren Góry Przemysła – najstarszej historycznie osady miasta z Zamkiem Królewskim. Z tarasu widokowego rozciąga się piękny panoramiczny widok na całą Starówkę i inne części miasta.

Podziwiamy z dziećmi panoramę Poznania ze Wzgórza Przemysła

Nieopodal Wzgórza podziwiamy Makietę Poznania z czasów pierwszych Piastów – polecamy! Znajduje się ona tuż obok cokołu z żołnierzem na koniu i lancą w dłoni. To ułan poznański wsławiony walkami nad Wisłą w 1920 r., który przypomina nam o odwiedzeniu Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości. To ważne, zwłaszcza z racji wybrzmiewającego wciąż jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, by odwiedzać miejsca przypominające ten ważny i pozytywny akcent naszej historii. Muzeum przenosi nas w czasie (zwłaszcza wizualnie) do lat krwawych walk w okopach tego regionu Polski. Mamy okazję przymierzyć mundur ułana poznańskiego, dotknąć ówczesnej broni i sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując quizy dostępne na interaktywnych ekranach. Ekspozycja została przygotowana z dbałością o szczegóły i przekazuje niezwykle dokładną wiedzę o wydarzeniach tamtego okresu. Można się tu zupełnie oderwać od rzeczywistości.

Majówka w Wielkopolsce - Poznań za pół ceny

Idąc dalej zawędrowaliśmy na Plac Wolności, a następnie do Centrum Kultury Zamek (zawsze oferuje ciekawą wystawę czasową) przy jednej z głównych ulic miasta – św. Marcin. To patron miasta i jego święto jest obchodzone hucznie 11 listopada, kiedy to można skosztować przepysznych Rogali Marcińskich. Ale są do kupienia również na co dzień – polecamy spróbować, a najlepiej upiec je samodzielnie!

Taką niepowtarzalną okazję (bo przecież receptura objęta jest tajemnicą obwarowaną patentem) oferuje Rogalowe Muzeum Poznania zlokalizowane na Starym Rynku. Różnie wyobrażaliśmy sobie wizytę w tym miejscu, a tu na wejściu miłe zaskoczenie: dzieci ubrano w fartuszki i czapy cukiernika, a wszystkich obecnych zapoznano z procedurą wytwarzania Rogali Świętomarcińskich smile. Było dużo śmiechu, trochę pracy własnej (stąd ubiór dzieci) i oczywiście degustacja, a na koniec wręczenie Certyfikatów Rogalowego Czeladnika! Pokaz prowadzony był bardzo sprawnie, do tego z elementami gwary poznańskiej, nie mieliśmy więc niestety szans na odtworzenie całego procesu produkcji. Nikt w naszej rodzinie, ni szczun, ni mela, nie spamiętał sekretu smile. A szkoda…

Rogalowe Muzeum w Poznaniu - ciekawe miejsce w Wielkopolsce

Kolejny historyczny punkt miasta, który odwiedzamy, to Ostrów Tumski z Bazyliką mieszczącą groby pierwszych Piastów. Spacerujemy mostem biskupa Jordana na rzece Cybini i docieramy do Rynku Śródeckiego. Tam, w przytulnej restauracji „Hyćka” kosztujemy smacznego regionalnego jedzenia i popijamy hyćką smile. Warto zajrzeć i samemu przekonać się co to takiego. Wracając kierujemy się na Bramę Poznania mieszczącą zawsze jakąś wystawę czasową.

Zwiedzamy z dziećmi Katedrę na Ostrowie Tumskim

Następnie wracamy na Rynek Starego Miasta, by skosztować poobiedniej kawy w jednej z licznych kawiarenek. Dzień ten kończymy akcentem niezwykle atrakcyjnym dla dzieci – odwiedzamy Blubry 6D przy ul. Wronieckiej. O ile człon „6D” potrafi rozszyfrować już każdy maluch, o tyle słowo „Blubry” niewielu się już kojarzy. Poza Poznaniakami smile. Szczegółów nie zdradzamy – do odwiedzin bardzo zachęcamy!

Interesująca atrakcja dla dzieci - Blubry 6D

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Wielkopolsce<<

Poznań na sportowo

Ostatni zaś dzień naszej majówki postanawiamy spędzić na sportowo i skorzystać rzecz jasna z atrakcji oferowanych za pół ceny.

Nasz główny cel – Jezioro Maltańskie. To rekreacyjne centrum Poznania oferuje wiele możliwości – wyciąg narciarski, tor regatowy, termy, tor saneczkowy, park linowy, a na przeciwległym brzegu Ogród Zoologiczny oraz Kolejkę Maltańską. Kalendarz imprez nad Maltą jest bardzo bogaty.

Malta - wjazd na górę toru saneczkowego

Po zaparkowaniu auta przy ul. Baraniaka docieramy spacerkiem wzdłuż prawego brzegu jeziora do kompleksu składającego się z toru saneczkowego. Przejażdżka saneczkami sprawiła nam, młodszym i starszym, ogromną frajdę smile.

Idąc dalej wzdłuż brzegu docieramy do znaku kierującego nas do parku linowego Pyrland. Leśną drogą trzeba pokonać dość sporą odległość, ale warto podjąć ten wysiłek. Park oferuje liczne i ciekawe trasy dla mniej i bardziej zaawansowanych. Oczywiście najważniejszym kryterium jest wzrost. Jednak również maluchy znajdą coś dla siebie smile.

W zanadrzu mieliśmy jeszcze jedną atrakcję za pół ceny – Park Trampolin. Ogromna frajda dla lubiących skakać minimum 6-latków. Dwie godziny zabawy upłynęły w tempie ekspresowym!

Długi weekend majowy w Poznaniu - Park Trampolin

Jesteśmy zachwyceni ofertą Poznania oraz zauroczeni Leśnym Ośrodkiem w Puszczykowie i z pewnością jeszcze wielokrotnie będziemy tu wracać, a zwłaszcza na czas weekendu majowego za pół ceny smile.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Poznań za pół ceny - www.poznanzapolceny.pl

• Leśny Ośrodek w Puszczykowie - ul. Adama Wodziczki 3
  • Pokój 1os. standard: przed zniżką - 100,00 zł - po zniżce - 50,00 zł
  • Pokój 2os. standard: przed zniżką - 120,00 zł - po zniżce - 60,00 zł
  • Pokój 3os. standard: przed zniżką - 150,00 zł - po zniżce - 75,00 zł
  • Pokój 2os. o podwyższonym standardzie: przed zniżką - 150,00 zł - po zniżce - 75,00 zł
  • Pokój 3os. o podwyższonym standardzie:przed zniżką - 200,00 zł - po zniżce - 100,00 zł
  • Apartament o podwyższonym standardzie: przed zniżką - 320,00 zł - po zniżce - 160,00 zł.

Muzeum Sztuk Użytkowych i Wieża Zamku Przemysła - Góra Przemysła 1

• w sobotę i niedzielę bilety ulgowe dla wszystkich - 8 PLN;
  • w sobotę i niedzielę, uczniowie i studenci w wieku od 7 do 26 lat - bilet za 1 PLN.

Makiety Dawnego Poznania - podziemia kościoła Franciszkanów na Wzgórzu Przemysła, wejście od ul. Ludgardy

• Bilet ulgowy dla wszystkich zwiedzających (14 zł).

Muzeum Powstania Wielkopolskiego - Stary Rynek 3

• Bilet normalny 5 zł, (cena regularna 10 zł);
  • Bilet ulgowy 2 zł (cena regularna 5 zł).

Rogalowe Muzeum Poznania - ul. Klasztorna 23

• Bilet wstępu 12 zł / os.

Brama Poznania - ul. Gdańska 2

• Bilet normalny 9,00 zł (cena regularna 18,00 zł);
  • Bilet ulgowy 6,00 zł (cena regularna 12,00 zł);
  • Bilet grupowy 5,50 zł (cena regularna 11,00 zł) / od 10 osób - cena za osobę;
  • Bilet rodzinny 18,00 zł (cena regularna 36,00 zł) / maksymalnie 2 osoby dorosłe i 3 dzieci do 16 roku życia.
Blubry 6D - ul. Wroniecka 6
  • Bilet normalny w ramach akcji kosztuje 8,50 zł/osoba oraz bilet ulgowy/rodzinny: 7,50 zł/osoba.

Letni Tor Saneczkowy - ul. Wiankowa 2

• Bilet normalny w czasie akcji 4 PLN (cena regularna 8 PLN)​.

Pyrland park linowy - ul. Baraniaka / Chartowo

• Trasa linowa oraz tyrolka – 23 zł (1 trasa + 1 zjazd tyrolką, bilet normalny);
  • Trasa dziecięca – 9,5 zł (bez ograniczeń czasowych; dostępna dla dzieci od 3 do 12 lat).

Park Trampolin - ul. Bolesława Krzywoustego 68

• Bilet normalny w czasie akcji 12,5 PLN (cena regularna 25 PLN);
  • Bilet ulgowy w czasie akcji 10 PLN (cena regularna 20 PLN)