Nasze pierwsze wspólne wakacje

W dzieciństwie uwielbiałam podróżować. Szczególnie z dużym sentymentem wspominam pierwsze podróże z rodzicami. Do lasu, w góry czy nad jezioro...

Za nami pierwsza podróż przez dziewięć wspaniałych ciążowych miesięcy z rosnącym we mnie Życiem, Szczęściem i Celem. To podróż, która jak każda inna wcześniej, poprzedzona była ogromnym marzeniem i staraniami. Przeżywanie i doświadczanie tego spełniającego się marzenia na własnej skórze, sprawiło, że wsłuchiwaliśmy się w siebie, aby ją lepiej poznać. Ją, bo jak się okazało – to dziewczynka.

Wtedy też postanowiliśmy dzielić się z nią tym, za co kochamy nasze życie. Podróże zbliżają. Sprawiły, że dziś kiedy już jest od siedmiu miesięcy z nami, czuję, jakby była z nami od zawsze. Ale - jak to mówią - do brzegu wink.

Wakacje z maluchem w Górach Kaczawskich

Gotowa do drogi

Nasza mała Astronautka wylądowała 27 lutego na naszej Planecie, a my, mimo że stawialiśmy nasze pierwsze kroki niczym na Księżycu, wybyliśmy w podróż - żeby się lepiej poznać. Wybraliśmy góry, a konkretniej Góry Kaczawskie i nocleg w Starej Kraśnicy. Długo szukaliśmy przyjaznego dla naszej Trójki noclegu, ale udało się osiąść na tydzień w magicznym "Gościńcu pod Gruszą" i na kolejny w "Willi Olimp Retro" w Szklarskiej Porębie.

Gościniec Pod Gruszą - noclegi dla rodzin z dziećmi w górach

Gościniec Pod Gruszą

Góry Kaczawskie z małym dzieckiem

Ogród w Gościńcu

Rodzinny wypoczynek w Gościńcu Pod Gruszą

Relaks w Gościńcu

Nasza złota zasada, która przyświecała nam również w duecie? Nie ma złej pogody - są tylko źle dopasowane ubrania wink. Nie obawialiśmy się więc o pogodę - byliśmy przygotowani. Minimalistyczne pakowanie udało się również mimo dodatkowych "akcesoriów" dla naszej najmłodszej Towarzyszki. Na miejscu mogliśmy skorzystać z wanienki, łóżka turystycznego i ogroma wolnej przestrzeni, na której było miejsce na opalanie czy grilla. Wokół gościńca hasały króliki, a my wybywaliśmy w górskie wędrówki. Każdy dzień kreślił nowy szlak. I tak Okole, Folwarczna, Skopiec, Góra Miłek, Schronisko pod Łabskim Szczytem, Stromiec, Pętla Przegibek oraz zwiedzanie Jeleniej Góry przebyliśmy chustonosząc naszą czteromiesięczną córkę.

Wejście z dzieckiem na Okole

Okole

Okole - na szlaku z maluchem

Powrót z Okola

Skopiec

Powrót ze Skopca

Podziwianie widoków

Sudety - pierwsze wakacje z małym dzieckiem

Radość z widoków w trakcie powrotu ze Skopca

Skopiec - odpoczynek na szlaku

Zejście z Łabskiego Szczytu

Wakacje w Górach Kaczawskich - Stromiec

Stromiec

Przerwa na jedzenie na szlaku

Posiłki na Stromcu

Podziwiamy widoki z Tarasu Widokowego

Taras Widokowy - Pętla Przegibek

Jelenia Góra z maluchem

Park w Jeleniej Górze

Wędrując, wtapialiśmy się w przyrodę, a dzięki lornetce Męża, nasze przerwy nabierały innego wymiaru. Zaglądaliśmy dalej wink.

Wypoczynek na trawie

Odpoczynek po wędrówce

Rodzinne wakacje w Górach Kaczawskich

Wypatrzone lornetką

To zdecydowanie przyjemna okolica. Nie tylko ze względu na łatwość dotarcia do wyżej wymienionych miejsc, ale strefę gastronomiczną. Szczególnie rozkochała nas w sobie smażalnia ryb Złoty Potok oraz Villa Greta. W Villi polecamy nie tylko zjeść, ale również zanocować. Polecamy serdecznie, mimo iż nam niestety nie udało się zarezerwować terminu. Odwiedzaliśmy więc w porze obiadowej, ciesząc oczy ogromem natury i pasji właścicieli w tym obiekcie. Dwa deszczowe dni skłoniły nas do zwiedzania Jeleniej Góry, gdzie wyruszyliśmy na deszczowe dreptanie do Schroniska Perła Zachodu.

W Drodze do Schroniska Perła Zachodu

Most obok Perły Zachodu

Uwielbiamy ten szlak i zawsze odwiedzamy go, jeśli tylko pojawiamy się w okolicy. Kolejnym miejscem odwiedzonym w niepogodę była Huta Szkła Julia w Piechowicach, która zrobiła na nas niesamowite wrażenie.

Odwiedzamy z dzieckiem Hutę Szkła Julia

Huta Szkła Julia

Dla łaknących "więcej" mamy w rękawie coś jeszcze wink. Warto skorzystać z oferty warsztatów serwowanych przez Gościniec Pod Gruszą. Można poznać Szlak Wygasłych Wulkanów, wybyć w garncarską podróż lub zagłębić się w sesję jogi.

W związku z naszą rowerową pasją, dzieliliśmy się opieką nad naszą córką i dzięki temu mogliśmy skorzystać z oferty single tracków Gór Kaczawskich.

Wycieczka rowerowa

Kaczawskie Single

Góry Kaczawskie - wycieczka rowerowa

Jazda rowerem na zmianę

Każdy dzień składał nam inną i bardzo ciekawą ofertę. Wróciliśmy po dwóch obficie napakowanych w wędrówki i przygody tygodniach. Poznając fantastyczne miejsca i ludzi. Przeszło nam nawet przez głowę - w związku ze swojską aurą - że wracamy do domu, a tutaj również czujemy się jak u siebie.