Krótki urlop na Kaszubach z 2-latkiem

Lasy, jeziora, mini-golf? To muszą być Kaszuby

Tego lata nasza Rodzinka (mama, tata i dwulatek Julek) śladami Pucia odwiedziła Kaszuby.

Na Kaszubach z 2-latkiem

Bez większego planu postanowiliśmy zwiedzić to, na co pozwoli nam pogoda, krótki urlop w pracy, a przede wszystkim nasz Synek, który jest bardzo wymagającym małym turystą smile.

Naszą bazą wypadową były okolice Sulęczyna, oddalonego od pięknego jeziora Raduńskiego o niecałe 15 kilometrów. Piękne krajobrazy Kaszub zachwycały już zza okien auta, a każdy zakręt przynosił nowe widoki.

Wakacje z maluchem na Kaszubach
Krótkie wakacje z małym dzieckiem

Pierwszą naszą atrakcją był spacer w lesie połączony z krótką wspinaczką na popularną Wieżycę, czyli najwyższy punkt moreny czołowej, o wysokości 328 m n.p.m.

Droga na Wieżycę

Znajduje się ona na terenie Kaszubskiego Parku Krajobrazowego, a jej dodatkową atrakcją jest wybudowana opodal wieża widokowa. W piękny, słoneczny dzień widok z wieży rozciąga się na wiele kilometrów. Również nam trafił się całkiem ładny widok.

Podziwiamy widok z Wieżycy
Wieżyca - warto zwiedzić z dzieckiem

Zachwytom nie było końca... smile

Gdy wracaliśmy z Wieżycy, czekała nas kolejna przygoda. Na szlaku spotkaliśmy prawdziwego Kaszuba, który opowiadał nam o okolicznych lasach, atrakcjach Kaszub i ziołolecznictwie – żywo kultywowanym w tym regionie.

Spotkanie z Kaszubem

Musieliśmy dobrze przysłuchiwać się Jego opowiadaniom, gdyż używał języka kaszubskiego i czasem trudno było nam się zorientować, o czym opowiada – Julkowi bardzo spodobał się ten inny język smile.

Kolejny dzień także spędzaliśmy aktywnie. Odwiedziliśmy Park Rozrywki z mini zoo i mini golfem. Wszyscy, łącznie z Julkiem, przeszliśmy krótki kurs uderzania kijem do dołków i rozpoczęliśmy rywalizację.

Atrakcje dla rodzin z dziećmi na Kaszubach - Park Rozrywki
Gramy w mini golfa

Przy każdym dołku czekały na nas także dodatkowe zadania związane z kulturą kaszubską oraz spotkania z przeróżnymi zwierzakami zamieszkującymi to gospodarstwo. Były szczeniaki, koziołki, kurczaczki, kotki, kuce i wiele innych.

Wczasy z 2-latkiem na Kaszubach
Kozy w mini zoo
Park Rozrywki z mini zoo - warto odwiedzić z dzieckiem

Na koniec rywalizacji karmiliśmy króliki i szukaliśmy wyjścia z kukurydzianego labiryntu. Przemili właściciele i sielska atmosfera tego miejsca skradły nasze serca smile.

Krótki wypad na Kaszuby z maluchem

Ostatniego dnia naszego intensywnego wyjazdu wcale nie zamierzaliśmy odpoczywać smile. Ponieważ jesteśmy wielkimi fanami Morza Bałtyckiego, nie mogliśmy wrócić do domu bez, pewnie ostatniego w tym roku, spojrzenia w jego fale. Będąc tylko 70 kilometrów od Łeby, postanowiliśmy zobaczyć na własne oczy Wydmę Łącką.

Spacerując czerwonym szlakiem pięknego lasu Słowińskiego Parku Narodowego, dotarliśmy na miejsce i naszym oczom ukazały się Ruchome Wydmy. Zrobiły na nas ogromne wrażenie i poczuliśmy się, jak na prawdziwej pustyni! Trudy wędrówki wynagrodziła nam piękna pogoda na plaży, wspaniałe widoki i szum fal smile.

Urlop mad morzem z 2-latkiem
Słowiński Park Narodowy - wydmy
Wydma Łęcka
Wycieczka z maluchem do Słowińskiego Parku Narodowego

Tych kilka dni na Kaszubach utwierdziły nas w przekonaniu, że to piękny region, który możemy polecić każdemu. Sami na pewno jeszcze tu wrócimy...