Ceprówka - wakacje w Białce Tatrzańskiej

Białczańskie wakacje

Tatry kojarzą się nam najczęściej tylko z Zakopanem, a wokół jest wiele ciekawych miejsc, w których możemy również poczuć górski klimat.

Białka Tatrzańska- bo o tej miejscowości mowa- kojarzyła nam się tylko z wyjazdami zimowymi i szusowaniem na Kotelnicy. Postanowiliśmy sprawdzić jak w Białce wypoczywa się podczas wakacji i byliśmy bardzo mile zaskoczeni smile.

Wakacje z dziećmi w Białce Tatrzańskiej

Górskiej krajobrazy

Raj dla dzieci

Poszukując pensjonatu/ noclegu kierowaliśmy się głównie atrakcjami, które mogą zainteresować naszego energicznego trzylatka. Wybór padł na Ceprówkę w Białce Tatrzańskiej.

Pensjonat położony w Białce Tatrzańskiej jest miejscem baaaardzo przyjaznym dla dzieciaków i godnym polecenia.

Pokoje są czyste, urządzone z góralskimi akcentami. Wszystkie mają łazienkę. Z części pokoi roztacza się widok na pasmo Tatr, z drugiej strony mamy widok na Kotelnicę i łąki z pasącymi się krówkami smile. My zajmowaliśmy pokój studio – dwa małe pokoje z łazienką. Bardzo fajne rozwiązanie, kiedy młody już spał, a my chcieliśmy jeszcze posiedzieć czy coś pooglądać. Przed budynkiem znajduje się parking.

Na dole znajdziemy salę z bilardem i stołem do tenisa, a także małą salkę zabaw. Właściciele także w tym miejscu organizują seanse bajek dla dzieciaków. Nasz młody nie skorzystał, gdyż nie dało się go doprosić, żeby opuścił super plac zabaw w Ceprówce smile. Organizowana jest także gawęda góralska- spotkanie z góralem, który w humorystyczny sposób opowiada o miejscowych legendach i zwyczajach. Było także pieczenie kiełbasek na ognisku.

Nocleg w pensjonacie rodzinnym Ceprówka w Białce Tatrzańskiej
Wczasy z dzieckiem w górach polskich
Atrakcje dla rodzin z dziećmi w Białce Tatrzańskiej
Pensjonat rodzinny Ceprówka w Tatrach

Miłe niespodzianki na miejscu wink

Istnieje możliwość wykupienia wyżywienia i my właśnie z takiej opcji skorzystaliśmy – śniadania i obiadokolacje. Jedzonko pyszne, gotowane pod dzieciaki, śniadania urozmaicone, każdy znajdzie coś dla siebie. Nasz trzylatek się zajadał, a to chyba najlepsza rekomendacja wink.

Opcja z wyżywieniem jest naprawdę fajna, nasze wcześniejsze wyjazdy były częściej opcją samego noclegu, a bieganie po restauracjach i czekanie na jedzenie było dość problematyczne z dzieciaczkiem. Tutaj młody miał wszystko na miejscu i to jeszcze dobrej jakości i ze smakiem.

Ceprówka to istny raj dla dzieci – na podwórku znajdziemy drewniany pociąg ( ile razy „jechaliśmy” tym pociągiem z naszym trzyletnim maszynista na kolejne wakacje smile! ), mini golf, dmuchany zamek oraz dwa baseny – dmuchany dla maluchów i większy , ogrodowy. Plac zabaw to strzał w 10! Nasz synek mógłby bawić się tam godzinami – nawet podczas wycieczek w pobliskie tereny pytał, kiedy wrócimy na plac zabaw. Znajdziemy tam domki, zjeżdżalnie, dużą piaskownicę w mnóstwem zabawek a także sporą ilość różnych pojazdów dla dzieci – autka, koparki, a nawet wózek widłowy, który maluchy mogą prowadzić.

Nie muszę mówić, że nasz synek cały czas był kierowcą smile.

Znajdziemy tam także miejsce do odpoczynku dla rodziców- wiata z grillem, ławeczki, pufy, krzesełka i wygodne leżaki ( także w wersji mini smile! ) . Spędziliśmy tam chyba, także z racji pięknej pogody, większą część naszego tygodniowego pobytu. Miejsce godne polecenia, ja osobiście jestem zachwycona smile. Młody był tak zajęty zabawą, że z ręką na sercu mogę powiedzieć, że z mężem odpoczęliśmy, ale też świetnie się bawiliśmy spędzając czas z synkiem. A to wszystko za naprawdę przystępną cenę.

Przyjazny rodzinom z dziećmi pensjonat w Białce Tatrzańskiej
Miejsce zabaw dla dzieci w Ceprówce w górach
Atrakcje dla dzieci na dworze przy pensjonacie Ceprówka w Tatrach
Zabawa z dzieckiem na rodzinnych wakacjach w Białce Tatrzańskiej
Przyjazny dzieciom plac zabaw w pensjonacie Ceprówka
Rodzinne atrakcje na dworze w pensjonacie Ceprówka w Białce Tatrzańskiej
Pensjonat Ceprówka z widokiem na góry dla rodzin
Zabawy dla najmłodszych w Białce Tatrzańskiej

Wspaniałe chwile w Ceprówce

A co można jeszcze robić w Białce?

Białka położona jest nad rzeką, do której łatwo możemy dojść z Ceprówki w ok. 5-7 min. Jest tam sporo kamieni, ale można znaleźć miejsce, żeby posiedzieć i pomoczyć nogi. Ma to tez swój urok- jest „dziko”, czuje się kontakt z przyroda, jest naprawdę pięknie.

Rzeka w Białce Tatrzańskiej
Spacer całą rodziną wzdłuż rzeki w Białce Tatrzańskiej
Podziwiamy górskie krajobrazy podczas wycieczki
Kontakt z przyrodą w Tatrach dla dzieci i dorosłych

Wspólna wędrówka

Bardzo urokliwym miejscem jest tez przełom rzeki Białki – oddalony od Ceprówki ok. 7 min jazdy samochodem. Dochodzimy tam do pięknego miejsca ze skałkami wyłaniającymi się z rzeki. Można posiedzieć, wykąpać się i nacieszyć oko urokliwymi widokami.

Widoki podczas spaceru górskiego niedaleko Ceprówki
Wycieczka całą rodziną nad przełom rzeki Białki
Podziwiamy widoki w polskich Tatrach podczas rodzinnej wędrówki

Wakacje pełną parą!

W Białce znajdziemy także atrakcje w postaci Term Bania, właściciele umożliwiają skorzystanie ze zniżek do tego kompleksu basenów. Można także wjechać na Kotelnicę i podziwiać piękna panoramę Tatr oraz pobawić się na placu zabaw.

Panorama Tatr

Zapiera dech w piersiach...

W niedalekiej odległości, bo tylko pół godziny jazdy autem - znajduje się Niedzica – urokliwe miasteczko nad jeziorem z dwoma zamkami. Jest tam także plaża i możliwość kąpieli oraz super sprawa- rejs statkiem po jeziorze. Polecamy gorąco to miejsce, jest naprawdę przepiękne. Są knajpki z jedzeniem, plac zabaw, dużo miejsca do rozłożenia kocyka i odpoczynku. Można także zwiedzić ruiny zamku.

Wycieczka do Niedzicy w górach nad jeziorem
Pomost nad jeziorem w Niedzicy w Tatrach
Widok na Zamek w Niedzicy
Oglądamy górskiej krajobrazy nad jeziorem z dzieckiem
Rejs statkiem dla całej rodziny w Tatrach

Niedzica z dzieckiem

Tygodniowy pobyt w Ceprówce w Białce Tatrzańskiej zaliczamy do naprawdę baaaardzo udanych, wróciliśmy zadowoleni, wypoczęci, a nasz synek pyta już kiedy znowu odwiedzimy to miejsce.

Polecam gorąco! Wyjazd oceniamy na 10 smile!

Ostatnie chwile na wakacjach z dzieckiem w Ceprówce w Białce Tatrzańskiej
Rodzinny spacer na koniec urlopu latem w górach