Camping z dziećmi w Bieszczadach

Dzień dobry

Chciałabym opowiedzieć o naszym wakacyjnym wyjeździe w Bieszczady. Przedstawiam moją rodzinę: tata Leszek, mama Kasia, synek Kuba (8lat) i córeczka Maja (6lat) i pies Pola.
Od kilku lat jeździmy na pola namiotowe/kempingowe. Dzieci nie są jeszcze duże więc do tej pory jeździliśmy głównie na jeziora.

W tym roku postanowiliśmy pojechać pierwszy raz w góry. Dla dzieci to był pierwszy raz, bo my starsi kiedyś jeździliśmy dużo częściej. Ale życie nam się tak ułożyło, że od 13 lat nie byliśmy w górach choć tak je kochamy.

Podróż zaczęliśmy o 3 nad ranem. O godzinie 10 byliśmy na naszym pierwszym miejscu docelowym, a mianowicie na polu namiotowym Diabla Góra w Tyrawie Solnej. Bardzo fajne miejsce dla dzieci. Jest tam mini zoo, gdzie mieszają: koza, osioł, baran, konie. Ogólnie jest gdzie jeździć rowerem, można pomoczyć nogi w potoku, jest plac zabaw. No i to co szczególnie upodobały sobie nasze dzieci czyli stół do piłkarzyków za free.

Wakacje z dziećmi w Bieszczadach

Dzieci grają w piłkarzyki

Wieczorem zaliczyliśmy podróż drezynami rowerowymi. Niezła frajda. Syna nie można było odciągnąć od pedałowania. A tato nieźle się zmachał bo dość długi odcinek był pod górę. Za to droga powrotna poszła gładko. Ciągle z górki.

Bieszczady - podróż drezyną

Drezyny rowerowe

W związku z tym, że zależało nam na wycieczkach górskich nie zostaliśmy na tym kempingu zbyt długo. Odpoczęliśmy, trochę odespaliśmy i wyruszyliśmy w kolejne miejsce do Ustrzyk Górnych, na kemping PTTK.

I tutaj dopiero dzieciom zaczęła się przygoda. Poznały nowych kolegów, wybiegały się za wsze czasy, nauczyły się nowych gier zespołowych, pływały w strumyku, już umieją puszczać kaczki, a każdy wieczór kończył się wspólnym ogniskiem.

Na szlaku z dziećmi

Rzucamy kaczki

Robimy ognisko na campingu

Ognisko

Zabawa z dziećmi na campingu

Gramy w planszówki

Co do zdobywania gór to niestety za bardzo nam nie poszło. W prawdzie udało się całej naszej rodzinie zdobyć Tarnicę, ale kolejny wymarsz w góry skończył się już niepowodzeniem. Wyszliśmy na Bukowe Berdo. W prawdzie przeszliśmy najgorszy odcinek pod górę i wyszliśmy na widoczki, ale nie obyło się bez marudzenia, no i niestety obdartej pięty z pęcherzem. Także tato poszedł dalej, a mama z dziećmi wróciła na dół i wróciła z dziećmi na pole namiotowe. Po drodze zajechaliśmy jeszcze do zagrody Żubrów, gdzie to dzieci wypatrzyły cztery małe żubrzątka.

Wchodzimy na Tarnicę

W drodze na Tarnicę

Bieszczady - Tarnica

Wędrówka na Tarnicę

Bukowe Berdo - rodzinnie na szlaku

Droga na Bukowe Berdo

Kolejne wyjścia w szlaki odbyły się już oddzielnie, czyli mama wychodziła z rana, w tym czasie tata opiekował się dziećmi. Gdy mama wracała to tato szedł na szlak.

Swój pobyt zakończyliśmy pokazem gwiezdnego nieba, bo mało jest miejsc w Polsce, a nawet na świecie, gdzie niebo jest tak gwieździste i piękne. Wynika to ze słabego zaludnienia Bieszczad i ze słabego oświetlenia. Jest ciemniej i lepiej widać. Atrakcja trochę droga, ale raz się żyje. Kto wie czy następnym razem, gdy będziemy w Bieszczadach pogoda pozwoli na oglądanie tak pięknego nieba i Drogi Mlecznej.

Bieszczady - pokaz astronomiczny

Gwiezdne niebo w Bieszczadach. Mleczna Droga.

Wiem, że wyjazdy na pola namiotowe są mniej komfortowe w porównaniu z pobytem w hotelu, pensjonacie czy w wynajmowanym apartamencie. My mamy o tyle lepiej, że mamy przyczepę kempingową. Ale uważam, że pobyt na takim polu ma dużo plusów i dobrze wpływa na rozwój dzieci. Dzieci robią się bardziej otwarte, uczą się nawiązywać nowe kontakty, uczą się zachowań w grupie. Wiadomo jedziemy na wspólne wyjazdy, żeby pobyć razem, jakoś miło spędzić wspólnie czas. Ale dzieci szukają wciąż to nowych zajęć i niestety zaczyna się im nudzić w towarzystwie rodziców, bo ileż można grać w badmingtona czy gry planszowe z mamą czy tatem. A przeważnie zawsze na polu namiotowym są jakieś dzieci. A jak są inne dzieci to i nowe pomysły na zabawę.

Rodzinny wypoczynek na campingu

Nasza przyczepa

Ja polecam takie wyjazdy. Rozumiem, że nie zawsze są pieniążki w domowym budżecie na częste wyjazdy. Ale nie rozumiem, że właśnie ze względu na niedogodności życia w namiocie, ludzie wolą zostać w domu i nie pojechać nigdzie. Wiadomo dłuższy wyjazd może nie koniecznie. Ale weekendowy jak najbardziej. Wyjazd na pole namiotowe to dość niski koszt. Zawsze można podpiąć się pod prąd i np. zagotować wodę na herbatę na śniadanie czy kolację. Obiad można zjeść w okolicznych barach. Zrobić sobie grill czy ognisko. Można sobie spokojnie poradzić.

Wiadomo cały rok nie bardzo da się jeździć po kempingach. (chociaż są i tacy.) Gdy przyjdą chłodne dni to raczej trzeba sobie wynająć kwaterę. Ale póki pozwala pogoda warto skorzystać z tego typu wypoczynku. Polecam wink.