Atrakcje okolic Chłapowa

Na plaży… na plaży fajnie jest, czyli bliższe i dalsze okolice Chłapowa w kilku obrazkach

Miejsce naszego pobytu nadmorskiego wybieraliśmy długo. Wahaliśmy się pomiędzy kilkoma lokalizacjami. Tym razem nasz wybór padł na niewielką miejscowość Chłapowo.

Postanowiliśmy skorzystać z oferty noclegów i wyżywienia w ośrodku Rudnik. Rudnik znaleźliśmy na portalu Dzieciochatki i wywarł na nas dobre wrażenie. Nie zawiedliśmy się.

Wzburzone morze w Chłapowie

Pierwsze chwile w Chłapowie

Już zaraz po przyjeździe odkryliśmy nie tylko czyste i piękne pokoje, ale także duży ogród z placem zabaw, a córka zaraz postanowiła sprawdzić wygodę mebli ogrodowych smile.

Wypoczynek z dziećmi w Chłapowie

Atrakcją Rudnika był także basen odkryty z podgrzewaną wodą, z którego chętnie korzystały wszystkie dzieci.

Basen dla rodzin z dziećmi w ośrodku Rudnik nad morzem

Rudnik to miejsce rzeczywiście godne polecenia – zapewnia świetne warunki do odpoczynku, a pełne dostosowanie do potrzeb dzieci sprawia, że to idealny ośrodek dla rodzin.

Ośrodek Rudnik stał się doskonałą bazą do planowania bliższych i dalszych wycieczek. Samo Chłapowo okazało się bardzo przyjemnym miejscem, którego zaletą jest brak wielkich tłumów, możliwość spokojnego podziwiania morza.

Spokojny Bałtyk

Pierwszą i największą atrakcją Chłapowa jest oczywiście morze – Bałtyk z jego szeroką, piękną, piaszczystą plażą.

Zabawa nad polskim morzem z dziećmi

Inną atrakcją Chłapowa okazał się Wąwóz Chłapowski – obszar chronionej przyrody nadmorskiej. Ścieżkami wąwozu można było długo wędrować.

Rodzinny spacer Wąwozem Chłapowskim

Nad morze o każdej porze!

Wizyty nad Bałtykiem stały się codziennym elementem naszych spacerów, niezależnie od pogody. W słoneczny dzień dobrze było bawić się na plaży,

Atrakcje Chłapowa - piaszczysta plaża

podczas gdy w pochmurne dni wystarczały nam długie spacery brzegiem morza i podziwianie zmieniającego się nieba i zmieniających się odcieni wody.

Spacerujemy brzegiem Bałtyku
Każda pogoda jest dobra na spacer nad Bałtykiem

Podczas pobytu w Chłapowie trzeba było również wspiąć się na klif po to, by z wysokiego brzegu podziwiać morze.

Podziwiamy widoki z nadmorskiego klifu
Morze Bałtyckie

Wycieczka trochę dalej...

Na swoich wyjazdach wakacyjnych rzadko ograniczamy się do pobytu w jednym tylko miejscu. Zawsze przecież jest tyle ciekawych i nowych miejsc, które warto zobaczyć.

Tak stało się i tym razem. W bardziej pochmurny dzień, kiedy padający deszcz uniemożliwiał swobodne plażowanie, zdecydowaliśmy się na odwiedzenie pobliskiego Władysławowa. Pobyt we Władysławowie rozpoczęliśmy od zwiedzenia portu.

Wizyta we Władysławowie z dziećmi

Odwiedziny w porcie pozwoliły nam pokazać córce różne modele statków, kutrów, przybliżyły także rybactwo jako ważną część życia dawnego Władysławowa.

Atrakcja Władysławowa - port morski

Wielką atrakcją pobytu we Władysławowie stało się zwiedzanie pobrzeża, podziwianie kutrów, statków wycieczkowych i zacumowanych tam jachtów.

Podziwiamy kutry i jachty na brzegu

Po zwiedzeniu portu we Władysławowie skorzystaliśmy z możliwości wypłynięcia w krótki rejs jednym z turystycznych statków.

Wybraliśmy statek będący przerobionym dla potrzeb turystyki kutrem rybackim, a prawie pięćdziesięciominutowy rejs dał nam przedsmak pływania po morzu.

Czeka na nas rejs statkiem

Małe zwiedzanie muzeów Władysławowa

Po zakończonym rejsie statkiem atrakcją okazało się oglądanie dużych murali zamieszczonych na pobrzeżu.

Murale we Władysławowie

Oglądanie ich stało się tym ważniejsze, że wiele z nich odnosiło się do historii tych ziem, a szczególnie do powrotu Pomorza i Kaszub do Polski.

Po wyjściu z portu skierowaliśmy się w stronę Domu Rybaka. W jego siedzibie mieściły się bowiem trzy interesujące nas miejsca. Pierwszym z nich było Muzeum Motyli. To niewielkie prywatne muzeum gromadzi ogromne zbiory dotyczące motyli, pająków z całego niemal świata.

Atrakcja we Władysławowie - Muzeum Motyli

Zwiedzanie tej wystawy było bardzo ciekawe, pokazało nam różnorodność tej grupy gatunków zwierząt.

Oglądanie wystawy w Muzeum Motyli

Po dokładnym odwiedzeniu tej wystawy udaliśmy się do Muzeum Iluzji. Ta wystawa również okazała się bardzo ciekawa, ponieważ pozwoliła w przystępny i ciekawy sposób zapoznać się z różnymi odmianami iluzji optycznych. Pokazała nam także po raz kolejny moc krzywych luster.

Muzeum Iluzji całą rodziną

Trzecim punktem naszej wycieczki do Domu Rybaka było wejście na taras widokowy, z którego mogliśmy obejrzeć panoramę okolicy.

Podziwiamy panoramę

Podbijamy Półwysep Helski!

Drugim miejscem, do którego zawiodły nas drogi w czasie pobytu w Chłapowie był Hel. Pobyt tam obfitował we wrażenia ponieważ mieliśmy możliwość zwiedzenia Muzeum Rybołówstwa w Helu, obejrzenia wystawy tematycznej dotyczącej historii tych okolic oraz długiego spaceru pobrzeżem Bałtyku.

Zwiedzamy Półwysep Helski
Spacer pobrzeżem Bałtyku

Muzeum Rybołówstwa jest miejscem godnym polecenia dla rodzin z dziećmi, ponieważ dostarcza wiele ciekawych informacji o historii Helu i Półwyspu Helskiego a przede wszystkim w ciekawy i różnorodny sposób uczy na temat przyrody morskiej i połowów ryb.

Ważnym punktem naszej wizyty na Helu było odwiedzenie fokarium. Wizyta w fokarium pozwoliła nie tylko zachwycić się fokami,

Fokarium na Helu

ale także dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy dotyczących fok oraz ochrony przyrody nad morzem.

Wycieczka do fokarium z dziećmi

Wizyta na Helu była tym ciekawsza, że wybraliśmy dzień, kiedy organizowany jest jedyny w Polsce Maraton Brzegiem Morza. Córka miała zatem okazję wystartować w biegu towarzyszącym tej imprezie, przeznaczonym dla dzieci.

Bieg brzegiem morza dla dzieci i dorosłych

Nasza wizyta na Helu została zakończona wejściem do Parku Linowego

Atrakcja okolic Chłapowa - park linowy dla rodzin

oraz dokładnym zapoznaniem się z kaszubskim alfabetem.

Nauka kaszubskiego alfabetu

Park Linowy oferował jedną z ciekawszych tras, jakie mieliśmy dotąd okazję poznać. Zaletą tego parku jest umiejscowienie blisko morza, na trasie wiodącej przez las w kierunku plaży.

Nie sposób oczywiście być na Helu bez wizyty nad Zatoką i podziwiania surferów – w naszym programie nie mogło zatem zabraknąć i tego punktu.

Morze Bałtyckie

Chłapowo - idealne dla rodzin

Pobyt w Chłapowie okazał się być bardzo interesujący i obfitujący w wiele możliwości aktywnego i ciekawego spędzania czasu. W trakcie tygodniowego pobytu udało nam się odwiedzić wiele ciekawych miejsc: rezerwat przyrody Wąwóz Chłapowski, Muzeum Rybołówstwa, Muzeum Motyli, Muzeum Iluzji, fokarium, popłynęliśmy statkiem.

Pobyt w Chłapowie śmiało można polecić rodzinom lubiącym łączyć wypoczynek na plaży, spacery brzegiem morza z aktywnością, zwiedzaniem i podróżami. A Ośrodek Rudnik szczerze polecamy wszystkim rodzinom z dziećmi.